|
|
|
ParrotLady
Kuikentje
| "close contact" |
|
|
Wij hebben ons grijsje nu al een paar weken en het is echt een scheetje! Hij leert super snel. Opstappen bij het comando "op" gaat prima en ook een kusje geven tegen je lippen bij het comando "kus", gaat perfect!
Soms laat hij zijn hoofdje zakken zodat ik hem in zijn nek kan aaien, maar dit doet hij alleen als hij in de kooi zit of op zijn speeltuintje.
Echt op mijn schoot knuffelen en tegen mij aan zitten/slapen zit er niet in, hij wrikt zich dan snel uit mijn armen om op een "open" plekje te laten aaien. Nu ben ik mijn aga gewend die een enorme knuffelkont is en het liefst als siamesetweeling met mij ter wereld had willen komen.
Is het voor een grijsje nu gewoon om niet zo "close" te zijn, of kijkt hij nog een beetje de kat uit de boom en komt dat later waarschijnlijk? |
Woensdag 11 November 2009 11:28 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ons grijsje is ook heel schuw. kan best dat dit ras minder knuffelig is hoor. ze geven wel kusjes en doen veel geluiden na, maar echt knuffelen zoals een aga heb ik een grijsje nooit zien doen |
Woensdag 11 November 2009 1:10 pm |
|
|
|
|
ParrotLady
Kuikentje
Hmmm, eens kijken hoever ik met Karel kan gaan....
Ik ben zelf ook een enorme knuffelkont dus hij zal zo af en toe wel een knuffelaanval van mij krijgen.  |
Woensdag 11 November 2009 1:16 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Mijn grijsje was toen ie nog niet zo'n puber was een kroelkip van jewelste maar sinds meneer vindt dat hij daar wat te "oud" voor geworden is vindt hij dat helemaal niet meer leuk en achteraf bekeken vind ik het eigenlijk wel prima ook hoor. Hij is namelijk nogal gevoelig om hitsig te worden dus het kroelen zou er bij hem niet beter aan doen. Voor mij beter dus dat hij geen kroelkip is gebleven zoals eerst maar een korte kroel op zijn kopje wil hij nog wel.
Onze BB is ook zo'n tegenovergestelde kip, die krijgt er ook niet genoeg van en bij hem moet ik echt regelmaat brengen en streng zijn met doseren want die blijft maar gaan.
Vooral respecteren als ze het kroelen niet willen, dat zou ik doen, ik vond dat eerst jammer maar nu niet meer. Ik vind het best en respecteer hem ook daarvoor. |
Woensdag 11 November 2009 1:16 pm |
|
|
|
|
ParrotLady
Kuikentje
Ohh zo moeilijk om me soms te beheersen! Maar ik zal het uiteraard respecteren als hij echt niet wil. Wellicht steekt hij iets op van mijn aga.  |
Woensdag 11 November 2009 1:20 pm |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Toen mijn grijsje echt nog een baby was kon ik haar wel helemaal vastpakken en mee knuffelen, maar daar was ze al snel klaar mee. Nu laat ze duidelijk merken dat ze dat helemaal niet fijn vind.
Wel is die van ons nog steeds zo een knuffelkip dat ze naar je hand toe komt lopen en haar hoofd zowat door je hand heen duwt om aan te geven dat ze geaaid wil worden. Dat mag dan ook rustig een uur duren van haar  |
Woensdag 11 November 2009 2:34 pm |
|
|
|
|
sabina
Kuikentje
Pundo vindt het heerlijk om gekriebeld te worden in zijn nek, maar niet knuffelen in de zin van tegen je aan houden/bij je kruipen. En moet zeggen dat ik geen enkele grijze ken die dit wil.
Bij deze gelijk een oproep: wie heeft een knuffelgrijsje?????
Hij zit 's avonds wel altijd bij me op de bank, heel gezellig! Soms is hij in een verliefde bui en dan mag ik echt alles met hem, maar omdat dit paringsgedrag is ga ik hier niet te lang op in. |
Woensdag 11 November 2009 4:16 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Klinkt raar hoor, maar houden zo.
Veel knuffelen en kroelen kan tot giga problemen leiden als hij in de pubertijd komt. Dan ontstaat vaak partnergedrag en afleren is moeilijker dan voorkomen.
Laat je papegaai, papegaai zijn |
Woensdag 11 November 2009 5:00 pm |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Ik heb zo'n knuffel grijsje, Chefke...
Zou en wil de gehele dag aangehaald en geknuffeld worden, ik probeer haar op vaste tijden de nodige aandacht te geven.
Dit was al vanaf dag van ophalen tot nu, en zie ook geen verandering in komen (helaas voor mij, ik heb ook wel eens geen zin
Ze eist de aandacht op, zodra ik in de buurt ben. Nu met een timeout kooi, waar ze wel eens in moet, als ze de boel terroriseert,langzaam aan leerd ze nu haar plaats in ons gezinnetje...
Als het zou kunnen, wil ze ook nog mee naar m'n werk, om me daar in de gaten te houden, dat ik niet "vreemd"gaat met een andere vogel
En ik ben het voledig met Marike eens, wees blij als je gaai niet een knufflekip is, het kost nl. heeel veeel inspanning en moeite, om het kippie duidelijk te maken dat het niet zo werkt
Maar deze aanhouder gaat het uiteindelijk wel winnen van het kippie  |
Woensdag 11 November 2009 5:57 pm |
|
|
Assie
Vlieger
| kroelkont |
|
|
binkie is ook een echte kroelkont,en dan het liefst 's avonds
als ik onder de douche weg kom,en mijn ochtendjas aan heb,dan is het roesjjjj van zijn trapje,1 streep richting bank
eerst ff spelen en gek doen en dan knuffelen
dan ligt hij half in me nek,half op me borst moet ik hem over zijn koppie kriebelen
vaak valt hij in slaap
als ik hem daarna in ze kooi wil zetten,wil hij vaak niet,maar hij weet dat hij dan moet gaan slapen
ik vind het persoonijk wel fijn dat 'knuffelen' ff lekker samen zijn  |
Donderdag 12 November 2009 8:44 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:03 am
|
|
|
|
|