|
|
|
bika
Eitje
| Help! Coco blijft roepen |
|
|
hallo iedereen, 4 jaar geleden zat er bij ons in het vogelasiel een grijze roodstaart. hij was van een oud vrouwtje die overleden was.
niemand van haar famillie wilde hem hebben.
hij zat in het asiel helemaal alleen en was ziek.
wij hebben dan besloten om hem te helpen en hebben hem meegenomen naar huis.
we zijn naar de dierenarts geweest en hij is er weer helemaal bovenop gekomen.
maar wat mijn vraag eigenlijk is hoe komt het dat hij altijd zo roept.
ik wordt er echt wel zot van.
als ik wegga uit de living begint hij zo erg te roepen.dit doet hij ook s' nacht .als ik een doek over hem leg zwijgt hij ook niet.ik kan hem horen roepen tot het einde van de straat.ik wordt echt zot hiervan.kan iemand mij helpen. als ik thuis ben mag hij altijd uit zijn kooi.
en ik ben de enige die mag aan hem komen.mijn man helemaal niet want hij wordt gebeten .
help mij a.u.b
Edit: titel aangepast en verplaatst. Hopelijk wordt je topic zo beter gevonden!
|
Zaterdag 2 Mei 2009 6:54 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hallo,
Van harte welkom hier op het forum. In de eerste plaats is het natuurlijk prachtig dat je dit dier een tweede kans geeft maar sommige hebben ook een verleden. Misschien heeft jouw gaaitje ook een verleden die je niet kent of mist hij zijn eerste baasje nog enorm erg?
Ik zou eerlijk gezegd eens een gedragstherapeut raadplegen, die helpen je echt stap per stap en lezen de lichaamstaal van je gaaitje goed om ze te kunnen beoordelen.
Ik hoop dat het zo lukt en dat je hier iets mee bent want het lijkt me dat je hem toch wel graag ziet, anders had je hem geen kans gegeven en ik met de juiste aanpak kan je hem volgens mij terug op de juiste ideetjes brengen zodat hij terug rust kan vinden. Maar, wij kunnen ze moeilijk lezen, wat er in hun kopje omgaat, wat zijn verleden precies is, heel moeilijk. |
Zondag 3 Mei 2009 7:51 am |
|
|
esjo
Moderator

|
|
|
Hoi Bika, welkom hier.
Wat goed dat jullie coco een kans hebben gegeven
Dat roepen kan verschillende oorzaken hebben en wat Sarah ook al schrijft, Coco heeft een verleden waarvan je niet alles weet.
Misschien heeft hij nooit geleerd om alleen te zijn?
Wij zijn vrijdag bij de va geweest o.a. om een plukkende edelpapegaai. hij doet dit al veel minder maar vooral als we er niet bij zijn. Wij kregen als tip om wanneer we weggaan bv elke keer iets herkenbaars te doen zodat hij weet dat we echt weggaan. Een pet op bv. Dan hoeft hij niet elke keer wanneer we uit zicht zijn zich af te vragen of we echt weg zijn of ergens anders in huis. Wanneer we de voliere op slot doen m.b.v. een hangslotje gaan we echt weg en dat zal hij gaandeweg dan ook leren.
Maar ik denk dat een gedragsconsult een heel goed idee is, Zo leer je zelf ook enorm veel over Coco en wat bepaald gedrag - lichaamshouding - in houdt.
Sowieso geen aandacht aan hem geven als hij gilt. Pas wanneer hij stil is aandacht geven. Anders leert hij dat gillen aandacht oplevert. |
Zondag 3 Mei 2009 9:32 am |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hai wekom hier.
Ja gedragsproblemen kosten tijd. Schreeuwen en bijten zijn de nummer 1 van gedragsproblemen.
Hier alvast een aantal handvaten
http://www.fluffies.org/nl/pap.....-vt85.html
Voor het bijten
http://www.fluffies.org/nl/pap.....10810.html
Wat betreft het schreeuwen:
Het is echt een roep om aandacht. Jojo heeft dit ook heel erg gedaan.
Het enige wat werkt is het gedrag negeren.
Probeer hem af te leiden door bv heel overdreven in een andere kamer stoelen te gaan schuiven.
Dit zal lawaai op leveren en als hij daardoor even zijn aandcaht afgeleid krijgt van het schreeuwen heb je bingo.
Loop dan de kamer weer in en begroet hem vrolijk en beloon hem met wat lekkers. Je beloont hem nu voor het stil zijn en niet voor het schreeuwen.
probeer de 5 stapjes uit.
ik zou zeker met een gedragstherapeut aan de gang gaan. Ook zal jouw gedrag moeten veranderen wil zijn gedrag veranderd worden. Niet altijd leuk om te horen. |
Zondag 3 Mei 2009 10:10 am |
|
|
bika
Eitje
alvast bedankt voor de reacties.zal eens een gedragsterapeut raadplegen.
hopelijk kan hij ons helpen.mijn heel verdraagzame buren zullen ook blij zijn.  |
Zondag 3 Mei 2009 7:53 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Goede stap die je gaat zetten. Gelukkig heb je goede buren, dat maakt ook al veel goed. En, misschien kan je hen vertellen van je plannen, zijn ze vast nog dat ietsje langer verdraagzaam. Door ze te betrekken voelen ze zich meestal ook beter en begrijpen ook vaak beter hoe en wat. |
Zondag 3 Mei 2009 9:06 pm |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Bika, heb je nog resultaat geboekt met een gedragsterapeut???
Ik zit nl. op het moment met hetzelfde probleem met Chefke...
Ofwel als ik thuis ben, en mijn hoofd ziet, blijft ze schreeuwen, niet zo gek, heb ook een rotkop
Ik weet dus niet eer hoe ik dit moet gaan aanpakken...
De time-out kooi heeft geen nut, ze legt de link niet, dat als ze stout is, volledig genegeerd wordt!
Ze is alleen rustig waneer ik thuis ben, als ze bij/op me kan zitten.
Daar heb ik niet altijd zin in,aghhh 
Laatst aangepast door Windkracht13 op Zaterdag 10 Oktober 2009 10:46 am, in totaal 1 keer bewerkt |
Zaterdag 10 Oktober 2009 10:44 am |
|
|
Sarah
Moderator

Niet zo hard voor jezelf Windkracht, zal niet aan je kop liggen dat ze "stom" zou vinden, volgens mij ziet ze je gewoon te graag |
Zaterdag 10 Oktober 2009 10:45 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Inderdaad, ze zit TE graag bij me, het is liefde op het 1e gezicht.
Ik wil dolgraag een vriendje zijn, maar niet haar partner  |
Zaterdag 10 Oktober 2009 10:49 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Het kan echt wel een tijdje duren eer ze dat aanvaard hoor en op de meest vervelende manieren wil proberen je aandacht te lokken, ze zijn koppig, vergeet dat niet maar wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is. |
Zaterdag 10 Oktober 2009 10:52 am |
|
|
bika
Eitje
hallo, mijn cocotje is gestorven.ik voel mij zo slecht.nu denk ik de hele tijd dat hij zo aan het roepen was omdat hij zich mischien niet goed voelde.de dag dat het gebeurd is ben ik s'morgens vertrokken naar mijn werk net nadat ik zijn eten had gegeven.een paar uur later belde mijn man dat cocotje dood was.mijn man was thuis en hij is naar beneden gegaan en als hij terug boven kwam lag cocotje beneden in zijn kooi.ik mis hem zo!! |
Zaterdag 10 Oktober 2009 9:28 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ow, Bika, wat naar zeg. Heel veel sterkte met dit grote verlies
Wanneer is dit gebeurd dan?
Heb je Coco nog laten onderzoeken dat je misschien weet wat de doodsoorzaak is?
Veel sterkte hoor, kan me voorstellen dat je Coco zo enorm mist.  |
Zondag 11 Oktober 2009 7:40 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oh jeetje, dat is plotseling!
Heel veel sterkte met het verlies van Coco. |
Zondag 11 Oktober 2009 9:06 am |
|
|
esjo
Moderator

Oh, verschrikkelijk
Heel veel sterkte.
 |
Zondag 11 Oktober 2009 9:14 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Oh nee, ik schop weer eens een oud topic omhoog
Bika heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies!
Ik ben ook wel benieuwd of je Bika heb laten onderzoeken naar de oorzaak?
Jeetje,  |
Zondag 11 Oktober 2009 10:25 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:04 am
|
|
|
|