Coco En Chico

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Annie
Eitje

Coco En Chico  Reageer met quote  

Hallo,
Ik heb 2 grijze roodstaarten een man en een vrouw.
Het mannetje is na zeggen 4 jaar en het vrouwtje 5 jaar.
Allebei zijn ze gezond ik ben ermee naar Veldhoven geweest .
Het vrouwtje was in het begin op de borst kaal dat was in mei 2006 dat ik hem heb gekregen.
Later ging het wat beter maar zo gauw als er nieuwe veertjes komen dan plukt ze er weer uit.
Waar kan dit aan liggen ik heb het beste voer op advies van de dokter in Veldhoven.
Het mannetje was ook kaal toen ik hem kreeg maar dat was van de stres altijd samen geweest met een ander vrouwtje en na een scheiding de een moest de man en de andere de vrouw hebben.Toen werd de man niet meer verzorgd geen tijd is toen ergens in een voliere geweest en toen naar een dierenwinkel.En daar heb ik hem gekocht.
Daar ben ik ook mee naar Veldhoven geweest en hem een kraag om laten doen maar het groeit wel aardig aan.
Ik heb ze nu samen in een kooi en het gaat prima af en toe dan gaan ze elkaar voeren en zitten ze verliefd te doen.
Maar nu is mijn vraag kunnen ze nu al paren of zijn ze te jong en wat moet er in de broedblok op de bodem voor de eieren.
Of zijn ze nog te jong om te paren,dat weet ik niet.
Ik hoor het wel.
m.v.g. Annie
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 6:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

tsjaaa, lastige vraag!! Ik zou wel denken dat ze geslachtsrijp zijn, maar het het kan erg lang duren (soms ook nooit) voor ze een echt paar vormen. Je kunt een broedblok voor grijsjes ophangen in de kooi, maar of ze gaan broeden is maar de vraag... Wink Misschien duurt het wel een hele poos voor ze zich bij jou thuis helemaal op hun gemak voelen
Ik heb ook wel eens gehoord dat met de hand gevoerde gaaien vaak niet zulke beste ouders zijn, omdat ze niet zo goed weten hoe en wat...maar je weet natuulijk ook niet hoe ze opgevoed zijn... Confused Confused
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 7:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Annie
Eitje

Reageer met quote  

Bedankt voor de reactie.
Maar ik kan de broedkooi toch ook buiten de kooi hangen.Dan hebben ze in de kooi meer ruimte.Als het wat warmer is gaan ze in de serre daar heb ik een hele grote kooi staan .Maar wat moet erop de bodem van de broedkooi.

Annie
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 7:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

je kan wilgentakken, wc-rollen, houtsnippers e.d. in de kooi leggen, daar kunnen ze als ze willen reepjes van knagen voor een nest. Ik denk dat je het bekleden van het blok wel aan de gaaien kunt overlaten.
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 7:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oef moeilijk! Ik denk dat ze in ieder geval geslachtsrijp zijn.. Maar het is net wat Laura zegt: Of ze gaan broeden is de vraag.. Vooral met die kraag?? Ik weet niet of dat nu wel zo fijn is??

Volgens sommige mensen is plukken te vergelijken met nagelbijten.. Het beste voer kan soms geen soelaas bieden. Sad
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 8:04 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ze zijn zeker broedrijp,maar of ze echt wat gaan doen,is nog maar ff de vraag!!

Tja,en met dat plukken!! Je zou ze kunnen laten onderzoeken op alle mogelijke dingen. Komt hier niets uit,zal je of jullie beide er mee moeten leren leven!!
Plukken is niet iets,wat je zo maar afleert!! Sad Sad
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 9:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:06 am
  Berichten van afgelopen: