|
|
|
Sue
Moderator

|
| Concurrentie.. |
|
|
voor Iago, Zazu & Flit, zowel op de klimboom als aan de 'eettafel'! (De nieuwe concurrent vreet namelijk juvenile!)
De nieuwe concurrent heet Rocco en is een grijsje. Hij is een paar dagen geleden voor het eerst van zijn leven gekortwiekt. (Vond hij niet zo heel erg leuk)
Daarna hebben we hem op de klimboom bij Iago & Flit gezet. Zazu heeft z'n eigen klimboom omdat hij vaak gaat 'etteren'..
Rocco was vanaf het moment dat we 'm op de klimboom zetten heel erg rustig. Hij keek z'n oogjes uit, en proefde hier en daar aan een takje.
Flit vond Rocco een erg interessant vogeltje en trok erg naar hem toe. Tótdat Flitje in de gaten kreeg dat je dit grijze vogeltje heel leuk kon 'hoeden'.. Flit dreef Rocco vervolgens richting Iago, Iago daarmee 'klem' zettend zodat hij de hele klimboom voor zichzelf had.
(Rocco doet trouwens geen vlieg/kip kwaad!)
Later kroop Flitje weer heel erg lief richting Rocco.
Rocco is inmiddels een paar dagen buiten geweest. Hij heeft de bomen flink toegetakeld, en heeft in de regen zitten zingen..
Ook roept hij 's avonds, bij de schemering, naar de kautjes die overvliegen. Hij fluit dan ook de mooiste melodietjes..  |
Woensdag 30 Maart 2005 11:09 am |
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Gaaaf zeg, Ik wist niet dat je ook een grijsje had.
Waar komt Rocco opeens vandaan en hoe oud is hij, kan hij met de andere vogels opschieten
Ik ben een beetje nieuwsgierig  |
Woensdag 30 Maart 2005 11:48 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Rocco is niet van mij hoor, maar van Frank. Hij is vijftien en woont al vijftien jaar hier..
Hij is nog een beetje bang voor andere vogels, zelfs Flit vindt hij eng, maar de vogeltjes buiten vindt 'ie super!
Alles vindt hij leuk, overal moet aan geproefd worden..
Tot grote verbazing van z'n 'baasje' ha ha ha! Die dacht dat hij erg bang zou zijn, maar dat valt reuze mee! |
Woensdag 30 Maart 2005 12:24 pm |
|
|
Heijtje
Vlieger
|
hahaha, toppie hoor. Zo zie je maar, de juiste benadering doet een hoop  |
Woensdag 30 Maart 2005 1:11 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Het scheelt echt heel erg! Z'n 'baasje' vindt het echt geweldig! Super! Hij geniet echt van Rocco..  |
Woensdag 30 Maart 2005 2:03 pm |
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Owww wat leuk een grijsje!
Kletst Rocco lekker veel?
Wel gaaf hoor dat Flit toenadering zoekt  |
Woensdag 6 April 2005 4:05 pm |
|
|
|
|
LaSignoraMusica
Net uit het ei
Hihihi, leuk om te horen...Ik weet dat Frank nogal van mijn grijsje Tabu genoot toen jullie bij mij waren...heeft dat er misschien invloed op gehad, dat Rocco nu gewiekt is? |
Woensdag 6 April 2005 9:33 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Rocco kletst niet zo heel veel, hij probeert wel alle vogeltjes in de omgeving te roepen.. Ha ha ha!
Het lukt hem aardig! |
Donderdag 7 April 2005 7:29 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Frank zat d'r al een tijdje mee in z'n maag.. Hij dacht eigenlijk dat Rocco alles eng zou vinden. Het tegendeel bleek waar: Rocco zit heel rustig op de klimboom..
Maar, misschien heeft Tabu wel invloed gehad?  |
Donderdag 7 April 2005 7:30 am |
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Onderschat de roodstaart niet hoor. Hun karakter is redelijk standvastig.
Ze zijn niet zo snel van hun stuk gebracht.Ook al vinden ze iets eng, dan wint hun nieuwsgierigheid.Ze laten alles redelijk rustig over zich heen komen.Als jij een houding aanneemt van niks aan de hand,.....neemt de vogel dat van je over  |
Donderdag 7 April 2005 9:40 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:20 am
|
|
|
|
|
|