Die Jane toch...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Die Jane toch...  Reageer met quote  

Sinds Ice is weggevlogen heeft mevrouw Jane praats, ongelofelijk zeg!
We hadden al het idee dat ze Ice zijn gekrijs onderdoor ging, maar nu Ice weg is, is ze een stuk levendiger en kletst ze veel meer.
Wij missen Ice natuurlijk heel erg, maar voor Jane heeft het iets positief opgeleverd...
Wat ik me wel afvraag is of het voor haar nu vervelend is om alleen thuis te zijn, als wij weggingen, had ze Ice zijn gezelschap natuurlijk.
Zou ze hier last van kunnen krijgen?
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 8:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat dat wel mee zal vallen. je kan altijd de radio aan laten om achtergrond geluiden te hebben. doe ik ook. niet te hard natuurlijk en het liefst in een andere kamer
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 8:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Die van ons is overdag ook alleen thuis. Meestal is dit niet een hele (werk)dag, omdat mijn vriend wisselende diensten heeft. Ze heeft er verder geen last van, ze plukt niet en is erg vrolijk. Soms zet ik ook de radio aan voor afleiding.

Wel merkte ik dat ze de afgelopen paar weken (toen waren we bezig met verhuizen) een beetje onzeker werd, omdat we veel langer weg waren dan normaal. Als ik de deur uitging begon ze heel erg te piepen (deed ze wel vaker maar niet zo erg) en als we thuis waren was ze door het dolle heen. Inmiddels zijn we een stuk minder druk met het huis en hebben we weer meer aandacht voor haar, dus gaat alles weer z'n gangetje.

Je zal het in ieder geval in de gaten moeten houden of jouw gaai zich prettig blijft voelen.
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 11:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Op zich moet het wel lukken alleen hoor, als je zorgt voor genoeg afleiding als je er niet bent (foraging speeltjes, propjes met lekkers in, leuke dingetjes verstoppen, sloopspeeltjes, noem maar op) dan lukt het vast wel. Wink
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 1:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik denk dat ze gewoon het gevoel heeft de ruimte te moeten opvullen die er is voor geluid. Vroeger deed Ice dat, maar nu hij weg is, doet ze het zelf. Ik heb iets soortgelijks aan die van mij gemerkt... zowel aan Aswan als nu zelfs aan Tas - zelfs hij maakt minder geluid, vooral minder harde geluiden, sinds Yingwi er is (want die maakt enorm veel herrie).

En ik denk persoonlijk dat ze die gezelschap echt wel zal missen - het is toch iets anders als ze van jongs af aan gewend is een papegaaienvriendje (al vinden ze elkaar misschien niet al te sympathiek) te hebben, dan wanneer ze als een single papegaai beginnen. Waarschijnlijk went ze ook aan de nieuwe situatie, daar niet van Ja

Ik heb pas toen Tastrophy erbij kwam goed doorgekregen hoe veel Aswan haar groene broertje miste... toen Tas er was, werd ze van dag tot dag zo veel vrolijker, een en al zingen en fluiten en spelen.

Nou heb ik het geluk dat 2 van de 3 prima met elkaar omgaan, maar hoe dan ook zou ik nooit meer een papegaai alleen houden.
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 8:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Waarschijnlijk komt er in de toekomst wel weer een vogel bij, alleen al maar omdat we het heerlijk vinden om voor een parkiet/ of pagegaai te zorgen! Maar eerst gaan we het verlies van Ice verwerken...

Jane is een hele lieve papegaai, dus het is dan ook belangrijk dat er een ander zacht karakter hier in huis komt, hoewel je die garantie natuurlijk nooit hebt. Als de stap gezet word om een andere vogel erbij te nemen, gaan we eerst goed nadenken wat voor soort vogel dit gaat worden.
Ice en Jane konden niet super met elkaar overweg, in de zin van ze speelde absoluut niet met elkaar, maar toch kroop Ice bij Jane op haar kooi en Jane liet dit altijd toen. Heel af en toe kon er een knuffeltje vanaf Hartje Dusja, ik heb idd het idee dat het ook voor Jane belangrijk is om een ''maatje'' te hebben en wat natuurlijk ook meespeelt is net als Shi zegt, Jane weet niet anders dan dat ze altijd gezelschap had.
Bericht Zaterdag 16 Mei 2009 2:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Die Jane toch...  Reageer met quote  

Ik weet niet of ze het vervelend vindt, zo te horen valt het wel mee. Voor jou is het misschien wel prettig dat ze wat meer van zich laat horen omdat Ice dit in het verleden deed.
Heb je niets meer van hem gehoord? Sad
Bericht Zondag 17 Mei 2009 8:06 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:22 am
  Berichten van afgelopen: