dikke vriendjes??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
kimmi
Fladderaar

dikke vriendjes??  Reageer met quote  

sinds enkele dagen hebben we een deugenietje extra in huis. ik vraag me eigenlijk af hoe ik het best kan aanpakken om de vogels aan elkaar voor te stellen. onze roodstaart hootsy is ontzettend nieuwsgierig naar het kleintje, maar volgens mij toch ook een beetje jaloers. zo mag ze bv niet met zijn speelgoed spelen, of hij wordt erg boos!
ik hoop natuurlijk dat ze vriendjes kunnen worden maar ja, only time will tell zeker??
als er iemand tips heeft over hoe om te gaan met deze situatie, alvast bedankt!!

xxxxxxxxxxx
Bericht Woensdag 27 September 2006 8:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Haal je grijsje uit zijn vertrouwde omgeving en ga bijv. in een ruimte met ze bezig zijn,waar ze allebei niet veel komen.
Gun ze iig. de tijd.
Het kan altijd zo zijn dat ze geen vriendjes worden.

Ik heb wel nog een vraag,zijn je gaaitjes getest op ziektes???
Bericht Woensdag 27 September 2006 8:15 am
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

jep, alle vogels in de familie. we willen natuurlijk geen enkel risico lopen met onze schatten.
als ik de kleine uit zijn kooi haal dan komt hootsy heel hard aangerend, met het nodige lawaai. echt om te zeggen "hey ik ben er ook nog hé". ik ben alleen bang dat hij het kleintje zou bijten, want hij probeert wel eens hoor, en er zit toch behoorlijk wat kracht achter die snavel hé.
Bericht Woensdag 27 September 2006 8:26 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Daar moet je natuurlijk even voor uitkijken!!!
Even opletten of ie echt wil doorbijten.
Bericht Woensdag 27 September 2006 8:28 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by kimmi
jep, alle vogels in de familie. we willen natuurlijk geen enkel risico lopen met onze schatten.
als ik de kleine uit zijn kooi haal dan komt hootsy heel hard aangerend, met het nodige lawaai. echt om te zeggen "hey ik ben er ook nog hé". ik ben alleen bang dat hij het kleintje zou bijten, want hij probeert wel eens hoor, en er zit toch behoorlijk wat kracht achter die snavel hé.

De andere is een Timneh he??
de jonge,
Bericht Woensdag 27 September 2006 12:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

ja inderdaad. echt een schatje, jammer dat ze zo snel groot worden maar jah.
het gaat ondertussen al iets beter en het is zoooo ontzettend grappig om te zien hoe ze alles na doet wat hootsy doet. gekke kleine!! Very Happy Very Happy
voor we bo hadden was hootsy niet echt lief tegen mijn vriend, soms bijten enzo. maar dat is opeens verdwenen als sneeuw voor de zon. hij zal misschien denken dat zijn plekje in huis anders in gevaar komt.
eigenlijk besteed ie maar weinig aandacht aan onze nieuwkomer, behalve als ze erg dicht bij elkaar komen, dan probeert hij haar nog steeds te bijten. Confused hij lijkt me niet echt kwaad hoor, maar meer nieuwsgierig, hij benadert haar telkens op dezelfde manier al een nieuw speeltje. Confused alles behalve voorzichtig in zijn geval dus. bij het grijsje van men moeder doet ie net hetzelfde, en die gaat dan heel hard wegrennen dus misschien vind hij het gewoon een leuk spelletje? of hij wil baas spelen, want zo is ie wel!!
we blijven in elk gaval positief, als ze geen vriendjes worden is het ook maar zo, ik laat mezelf ook niet vertellen wie ik wel of niet leuk moet vinden hé?
Bericht Zaterdag 30 September 2006 7:12 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Worden zeker snel groot, dat is jammer Laughing
Zijn het niet echt vriendjes?
Bericht Zaterdag 30 September 2006 4:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:22 am
  Berichten van afgelopen: