dit geloof je nooit!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
fam bo
Kuikentje

dit geloof je nooit!!!  Reageer met quote  

hallo ik ben pas hier op het forum,,en wij zijn op zoek naar een grijze rood staart ,,al een tijdje
maar durf niet een van marktplaats te kopen ,maar dit geloven jullie nooit Twisted Evil ik naar een advertentie op marktplaats een mail gemailt voor een papegaai grijze roodstaart ik kreeg een mail terug met van ja hij is er nog voor 350 euro mag u hem komen halen,ik vraag natuurlijk waarom hij weg moest en of hij tam was en lief,mijn verhaal gedaan hoe ik woon enzo enzo..kreeg net een mail weer terug nou zij ze ik wet niet of die tam is ik heb hem van ene man die met mij wou ruilen tegen ene paar kooien Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad ik moet er van af hij zit nu al die tijd in een donker schuur waar die geen aandacht krijgt Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad ik ben hier zo kwaad over Mad en ze moesten daar nog 350 euro voor hebben ik heb gemailt dat ik hem wel zo wil komen halen en dat ik het erg zielig vindt dat ie in een donker schuur zit,,ben aan het wachten op een mail dit kan echt niet zo!!!
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 12:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja dat is heel erg.

Maar bedenk wel waar je aan begint. MIsschien is het helemaal geen geschikte vogel voor de huiskamer.
Het zou heel gaaf zijn als je em red maar probeer er wel realistisch naar te kijken of het wel een vogel voor jullie is. Hoe erg het ook allemaal is.
Anders moet hij straks als hij net gewend is weer naar een ander huisje.

Maar als jullie er voor gaan en het niet uit maakt of hij al tam is.. dan heeft dit misschien wel zo moeten zijn.

Helaas kunnen niet alle papegaaien in slechte omstandigheden gered worden. Crying or Very sad Crying or Very sad
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 7:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Helaas zijn er inderdaad veel mensen die papegaaien alleen als winst zien en niet als fantastische, lieve, slimme huisdieren.
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 8:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

aah dat vind ik echt verschrikkelijk Crying or Very sad
maar net wat cosch ook al aanhaalt probeer het wel realistisch te bekijken of de gaai wat is voor jullie!
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 10:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zoals al eerder gezegd is, kijk uit. Ik kan je wel vertellen dat daar waar de minste vraag naar is op het moment. Een wildvang man toch altijd nog iets van 500 tot 600 euro kost. En handelaar zal de vogel dus altijd kopen om eraan te verdienen. Dat de prijs zo laag is zou een waarschuwing voor je moeten zijn. De kans dat de vogel heel hard schreeuwt als hij iemand ziet, omdat het een wildvang is erg groot. Blijft vanwege de prijs het gevaar van een besmettelijke ziekte en dat de vogel daardoor gedumpt is.
Klinkt allemaal niet leuk, maar zoals al gezegd, ze zijn helaas niet allemaal te redden.
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 1:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

O wat vreselijk. Hoe kunnen mensen zoiets doen. Ja, eerlijk gezegd, wij hebben zelf een grijsje en hoe vreselijk dit ook is, ik zou hem niet kopen. Ik weet het, het klinkt hard maar bedenk wat je in huis haalt. Kan je niks via de dierenbescherming of zo doen? Lijkt mij eerlijk gezegd ook "iets doen voor het dier" zonder dat jijzelf de misschien niet huiskamervriendelijke gaai in huis haalt maar hem toch uit die situatie red.
Het is maar een idee natuurlijk. Confused
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 3:53 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje wat erg zeg.. Sad Is dit geen 'troll'? Iemand die bewust de boel loopt te stangen op een forum, maar hier dan op marktplaats? (Ik roep ook maar wat?) Ik kan me gewoon slecht voorstellen dat iemand zo laconiek is over het houden van dieren in schuren. (En dan heb ik het niet over mooie schuren, speciaal ingericht voor vogels.. Wink)
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 4:29 pm
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi nee ik wil hem ook niet in huis,,maar wat ik wel wil is dat ie daar uit de schuur komt,en niet weer naar andere mensen gaat waar die weer in een schuur of weet ik wat hoef te staan,of dat ik mieschien een dierenbescherming erheen kan sturen zal dat wel kunnen??ik heb vanacht niet kunnen slapen is mischien raar ,maar gewoon het idee al dat ie in een donkere schuur zit ,dat zit me gewoon niet lekker
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 6:42 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben natuurlijk niet zeker dat dat zomaar kan om de dierenbescherming te sturen, ken de wetten zo niet in Nederland maar dat is toch ook een vorm van dierenmishandeling om een gaai in een donkere schuur te zetten en geen aandacht te geven. Confused
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 8:00 pm
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hallo nee ben niet aan het stangen ofzo hoor ik ben iemand die op zoek is naar een papegaai,en ik een mailtje had gemailt naar een vrouw ze staat op marktplaats een papegaai met iets aan de vluegel,in lunteren
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 8:42 pm
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi oke dan heb ik het fout gelezen Crying or Very sad

: !Re: Reactie op uw advertentie: grijze roodstaart papagaai
Van: Familie Pater (bertpater.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.planet.nl)
Verzonden:dinsdag 4 maart 2008 23:11:43
Aan: wij wij (leuk-gezin.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.hotmail.com)

hallo familie,
de papagaai is bij mij gekomen via een ruilhandel,ik had kooien over die man een papagaai.
of die echt tam is weet ik niet,maar als u hem in huis neemtzal hij toch moeten wennen,hij zit bij mij nl. in de schuur.maar bijna alle grijze roodstaarten kun je als vriendje krijgen,met geduld en vertrouwen van beide kanten.
waar moet u vandaan komen om de papagaai te zien?

mvg

greet

Laatst aangepast door fam bo op Woensdag 5 Maart 2008 8:58 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 8:53 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet niet of je laatste reactie een reactie was op mijn bericht maar indien ja dan wil ik ff verduidelijken. Ik bedoelde dat ik het goed vind dat je rustig uitkijkt naar een gaaitje en het goed vind dat je alles overweegt en geen overhaaste beslissingen neemt. En van die dierenbescherming bedoelde ik dat we dat hier in België wel kunnen doorgeven en hopen dat er iets aan gedaan wordt als iemand zomaar een gaaitje in een schuur zet en niet naar kijkt maar ik niet weet hoe die wetten in Nederland zijn. Dat je misschien op die manier het gaaitje zou kunnen redden zonder hem zelf in huis te moeten nemen. Ik had het niet op jou gericht hoor, ben er zeker van dat jij het goed voorhebt met de gaaitjes. Wink Laughing
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 8:54 pm
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Fam Bo, volgens mij bedoelde Sue diegene die de advertentie op marktplaats gezet had als troll (die zit te stangen), niet jij. Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat je daarmee bezig bent. Die persoon op marktplaats zou wel eens niet echt een papegaai kunnen hebben, maar gewoon mensen uit hun tent willen lokken voor een reactie.
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 8:59 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

O, sorry Fam Bo, nu ben ik weer helemaal mee. Ja, sorry, soms brengen de uitspraken uit Nederland mij een beetje in de war Embarassed . Zal je bij mij ook nog wel hebben. Let dus niet op mijn laatste 2 reacties want kan weer helemaal volgen. Wink
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 9:03 pm
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi hoi klopt bij mij is dat ook dat er uitspraken zijn uit belgie dat ik het niet zo goed snap hahahah Laughing
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 9:05 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:22 am
  Berichten van afgelopen: