een band opbouwen.. hoe lang duurt dat?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
mar1972
Eitje

een band opbouwen.. hoe lang duurt dat?  Reageer met quote  

Als je een babypapegaai zelf nog pap geeft hoelang duurt het dan voor je een echte band hebt samen? Ik heb het gevoel dat ik nu al zo veel band met haar heb en ik heb haar pas 2 weken... Of wil ik dat alleen maar graag?
Bericht Donderdag 31 December 2009 2:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tuurlijk heb je al een band met je gaaitje, je gaaitje weet precies waar de pap vandaan komt en wie dat komt geven, zonder jou is er geen eten.

Zolang je ook buiten de pap je gaat bezighouden met je gaaitje nieuwe dingen te leren kennen, vertrouwen geeft aan je gaaitje, dan blijft die band ook die er nu al is en kan die alleen maar beter gaan worden.
Bericht Donderdag 31 December 2009 9:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

3,5 jaar terug kreeg ik Herman. Of althans, ik kreeg een bont boertje in huis van vier weken om met de hand groot te brengen voor de verkoop (de anderen waren allemaal vertrapt in het nest, vandaar zo jong)
Na drie dagen zei ik tegen de eigenaar.
Hij heet Herman en blijft hier Mr. Green Zo snel gaat dat dus. Helemaal niet raar dat je nu een band met hem voelt - eigenlijk gewoon heel normaal Ja
Bericht Vrijdag 1 Januari 2010 12:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mar1972
Eitje

band met je gaaitje...  Reageer met quote  

Toen ik Mabel bij de kweker op ging halen zei ze al dat het een hele rustige vriendelijke vogel was en dat is hier thuis ook zo. Ik heb alleen helemaal niet het idee dat ze weet dat ze van mij eten krijgt want ze is net zo gek met mijn man en die heeft haar nog geen 1x eten gegeven... Ik hoop wel dat ik haar de dingen kan leren omdat ik ook t meeste thuis is. En dat ze straks natuurlijk naar mij trekt... haha...
Bericht Vrijdag 1 Januari 2010 7:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Naar een persoon 'trekken' lijkt leuk.. maar heeft een heleboel nadelen. Hoe met vakantie, weekendjes weg en moet even naar een oppas?? Of er gebeurt iets waardoor je gaaitje even naar een oppas moet? De dierenarts? en ga zo maar door. Het is juist goed voor je gaai dat ie lekker sociaal wordt en met iedereen overweg kan.

Mijn chico is door verschillende mensen gevoerd met pap voeding ( wel in mijn bijzijn Wink . Hij kan met iedereen overweg, wat heerlijk is. Hoef me geen zorgen te maken dat hij bij iemand anders onhandelbaar ( bijten ed.) is.
Bericht Vrijdag 1 Januari 2010 9:29 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:26 am
  Berichten van afgelopen: