Als je een babypapegaai zelf nog pap geeft hoelang duurt het dan voor je een echte band hebt samen? Ik heb het gevoel dat ik nu al zo veel band met haar heb en ik heb haar pas 2 weken... Of wil ik dat alleen maar graag?
Tuurlijk heb je al een band met je gaaitje, je gaaitje weet precies waar de pap vandaan komt en wie dat komt geven, zonder jou is er geen eten.
Zolang je ook buiten de pap je gaat bezighouden met je gaaitje nieuwe dingen te leren kennen, vertrouwen geeft aan je gaaitje, dan blijft die band ook die er nu al is en kan die alleen maar beter gaan worden.
3,5 jaar terug kreeg ik Herman. Of althans, ik kreeg een bont boertje in huis van vier weken om met de hand groot te brengen voor de verkoop (de anderen waren allemaal vertrapt in het nest, vandaar zo jong)
Na drie dagen zei ik tegen de eigenaar.
Hij heet Herman en blijft hier Zo snel gaat dat dus. Helemaal niet raar dat je nu een band met hem voelt - eigenlijk gewoon heel normaal
Toen ik Mabel bij de kweker op ging halen zei ze al dat het een hele rustige vriendelijke vogel was en dat is hier thuis ook zo. Ik heb alleen helemaal niet het idee dat ze weet dat ze van mij eten krijgt want ze is net zo gek met mijn man en die heeft haar nog geen 1x eten gegeven... Ik hoop wel dat ik haar de dingen kan leren omdat ik ook t meeste thuis is. En dat ze straks natuurlijk naar mij trekt... haha...
Naar een persoon 'trekken' lijkt leuk.. maar heeft een heleboel nadelen. Hoe met vakantie, weekendjes weg en moet even naar een oppas?? Of er gebeurt iets waardoor je gaaitje even naar een oppas moet? De dierenarts? en ga zo maar door. Het is juist goed voor je gaai dat ie lekker sociaal wordt en met iedereen overweg kan.
Mijn chico is door verschillende mensen gevoerd met pap voeding ( wel in mijn bijzijn . Hij kan met iedereen overweg, wat heerlijk is. Hoef me geen zorgen te maken dat hij bij iemand anders onhandelbaar ( bijten ed.) is.
Vrijdag 1 Januari 2010 9:29 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:26 am