een moeilijke kwestie

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Kamikaze piloot

een moeilijke kwestie  Reageer met quote  

wij hebben sinds 3 dagen een Timneh van 4 maanden. Diegene die hem verkocht zei dat het van een vriend was die de ouders dan heeft maar die zijn niet geregistreerd. Dus onze Chico ook niet. Heeft geen ring of chip. Wij wonen in Tsjechi"e dus ik weet niet hoe de regels hier precies zijn, maar nu wil ik graag weten of het mogelijk is deze vogel toch legaal te krijgen. Kunnen wij hem zomaar registreren zonder papieren van de ouders te hebben of is dit iet mogelijk. Ik denk ook dat als Chico eens ziek is en we naar de dokter moeten, maar hij heeft geen ring om, dat dit ook problemen kan geven? Waar kan ik meer info hierover krijgen? Zou de dierenarts meer weten of liever helemaal niks zeggen.
Ik moet zeggen dat Chico er nu beter aan is dan toen we hem haalden. Zat in een koud schuurtje in een kooitje alleen. Ik weet niet of deze man de waarheid vertelde, dat de ouders dus in dit land wonen of dat de vogel illegaal het land is binnen gekomen. Dat is dus niet na te gaan. We vonden hem via internet. Ik weet ook niet of ik nu hele grote problemen krijg als ik bijv. een inspectie zou krijgen, hoewel dat hier niet gebeurt, maar stel. Wat zou ik dus kunnen doen?
HArtelijk dank voor jullie raad en hulp
Bericht Dinsdag 6 December 2005 11:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi Alexandra,

Leuk, nog een Timneh! Tommy zal wel blij zijn Very Happy
Het verhaal van die gaai klopt volgens mij van geen kanten, maar dan heeft-ie mazzel dat-ie bij jullie terecht is gekomen Very Happy
Maak je geen zorgen over de dierenarts: die bekommert zich om het welzijn van je vogel en niet om hoe je eraan gekomen bent. Ik weet niet hoe dat zit met beroepsgeheim, maar weet wel dat hier in NL een dierenarts zit die op het ogenblik een dwangsom van 100 euro per dag betaalt omdat hij weigert de gegevens van klanten die met hun hond bij hem komen, door te geven aan de gemeente t.b.v. de hondenbelasting. Zijn argument: mensen die het niet kunnen of willen betalen, blijven dan weg met hun zieke dier, en ik ben er voor de dieren. Laat de gemeente maar een andere oplossing vinden om de hondenbelasting te innen. MIJN HELD!

En wat die ring betreft: ik heb hier ook een agaatje zonder ing. Komt van een hobbykweker en heeft dus geen papieren. Wie zegt dat dat bij jou vogel ook niet zo is?
Bericht Dinsdag 6 December 2005 12:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou die man die hem verkocht zei al meteen dat de vogel niet ingeschreven staat. Hier in dit land is dat verplicht. De Blauwvoorhoofd amazone hoeft dat hier weer niet maar grijsjes moeten dat wel. De ouders van Chico zijn dus ook illegaal, vooral als je er mee wilt gaan kweken moeten ze ingeschreven staan. Dus jij denkt dat het wel zal meevallen als ik hem naar de dokter moet brengen voor onderzoeken of zo?
Die man heeft zowiezo mazzel Hij adverteerd op internet en wat als er politie zo op af komt of iemand verklikt hem, dan hang je. We hebben ook geen bonnetje voor de vogel gekregen, niks. Geld en klaar. Dus we hebben geen bewijs van aankoop of wat dan ook
Die DA in NL is idd een HELD. Zulk soort mensen mag ik graag.
Zo moest ik in Spanje eens met mijn roodstaart die ik daar toen had (helaas weggevlogen) naar de arts omdat zijn keelzakje helemaal opgezwollen was. Eenmaal uit zijn tas gehaald moest de assistente er bij komen voor het bloedprikken. De dokter stelde de assistente meteen aan Jacob (zo heette zij) voor. Vond ik zo aardig. Alsof hij echt mensen aan elkaar voorstelde. Het is dan ook meteen mijn favoriete arts geworden, helaas erg ver weg nu om even heen te gaan als er iets is.
Bericht Dinsdag 6 December 2005 12:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joke
Vlieger

Reageer met quote  

hoi je kan hem altijd laten chippen en dan met dat nummer op je naam laten zetten Wink
Bericht Dinsdag 6 December 2005 2:08 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hoef je daar dan geen papieren van de ouders of zo bij te laten zien
Bericht Dinsdag 6 December 2005 2:40 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

nou hier volgens mij niet, ik weet natuurlijk niks van de tjechie'se wet
Bericht Dinsdag 6 December 2005 5:42 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hmmm raar hoor Sad Had hij geen ringen van een andere kweker kunnen krijgen? Hier is een roodstaart zonder ring niet illegaal.

Chippen zou een oplossing kunnen zijn? Ik weet helaas ook niks van de wet bij jullie om goed advies te geven Sad
Bericht Woensdag 7 December 2005 3:05 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik denk er <zo het mijne van. Ik denk dat Chico niet helemaal legaal het land is bennen gekomen, maar goed. Met of zonder papieren, we houden heel veel van hem. Ik denk ook niet dat het van een kweker komt. Volgens de verkoper had hij een vriend geld geleend en kon deze hem dat niet terug geven, maar omdat hij thuis wat vogels had die jonkies hadden gaf hij hem dan maar wat koppels en Chico. Die kon hij dan verkopen en zo zijn geld terug krijgen. Hele vreemde zaak ja. Hij had daar een amazone in een heel klein kooitje zitten (moest volgens hem om hem tam te krijgen) en dan nog een koppel amazones (heel jong) die volgens hem al een koppel waren en alleen samen verkocht mochten worden (nou vraag ik je, als ze zo jong zijn dan weet je niet eens of ze wel een koppel zijn toch?) Ik had ze het liefst allemaal genomen want dit vond ik dieronvriendelijk maar het geld had ik er niet voor en ook de plaats niet. Ik hoop daarom dan ook dat ze heel snel door lieve mensen gekocht worden om dan een heel gelukkig warm leven te krijgen.
Hij zei nog, dat als we wat voor vogel dan ook wilden hebben (ben gek op kaketoes) we het maar hoefden te zeggen. Hij kon er wel heel goedkoop aan komen, dus ik denk dat hier iets heel illegaals aan het werk is. Zonde en jammer van de vogels.
Bericht Donderdag 8 December 2005 9:21 am
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kun je daar niet wat mee? Klinkt inderdaad zo illegaal als de piete, en de vogels zijn de dupe...
Een tijdje wachten (zodat hij niet weet dat jij het bent) en hem dan aangeven ofzo?

Oppakken en in een heel klein celletje gooien moeten ze die gasten Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
(ZONDER TV, boeken of wat dan ook!)
Bericht Donderdag 8 December 2005 9:55 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Er zijn vreemde mensen op de wereld Alexandra Sad
Gelukkig woont Chico nu bij jullie en die is tenminste verzekerd van een goed leven. Wink De man van wie ik Tommy heb gekocht bleek veel later toch ook niet de leuke vriendelijke persoon te zijn die ik toen dacht Confused

Ik weet niet of er bij jullie iets aan te doen is zoals Mees zegt? Hier helaas niet Sad Tsja, anders kun je niets anders dan je richten op Chico en misschien voorzichtig verspreiden in de vogel wereld dat die gast niet deugt?
Bericht Donderdag 8 December 2005 11:35 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het vervelende is dat er helemaal geen adres op internet staat. alleen een foonnummer. ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden hier, vooral ook omdat ik de taal niet beheers. Ik ben al blij dat we deze vogel een thuis kunnen geven. Ik hoop echter dat de rest het goed gaat krijgen. Die man zelf heeft een kinderboerderij. Vreemd dan dat hij de vogels in een schuurtje stopt. Hij had ook apen, die in een onverwarmde kooi zaten. Kwamen uit de bergen dus waren de kou gewend, maar toen een mijn handen pakte met zijn handjes, waren die inkoud dat ik ze warm heb gewreven., hij wilde ook niet loslaten, arm beest. ik zou eigenlijk een dierentuiin moeten beginnen. Ik moet wel zeggen dat het er overal heel schoon was. alle kooien waren schoon en verzorgd. ik weet niet wat ik van deze man moet denken.
Bericht Donderdag 8 December 2005 11:56 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Apen...ook zoiets. Mag dat daar bij jullie dan nog? Sad Ik kijk vaak naar monkey business op animal planet...daar zie je apen die bij mensen uit huis gehaald worden en soms echt als kinderen behandeld werden, compleet met kleren en alles...of later in een klein hokje gepropt werden omdat ze te veel aap werden Sad Zo triest dat dat nog kan he?
Iig fijn dat ze verder netjes verzorgd werden bij die man Alexandra Wink Dat is nog iets...verder kun je gewoon heel weinig doen denk ik Sad
Bericht Donderdag 8 December 2005 2:17 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

goh wat een ellende zeg als je dat zo leest.
Jou vogie is in een paradijs terecht gekomen hoor.
Bericht Donderdag 8 December 2005 7:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heel erg triest allemaal, en dat verhaal van die aapjes, brr....ik heb het ook al vaak op tv gezien, lijkt me hartverscheurend om het met eigen ogen te zien Confused maar gelukkig is chico nu bij jullie en dat is een leventje gered. Verbeter de wereld en begin bij jezelf, meer kun je ook niet doen soms.
Bericht Donderdag 8 December 2005 10:11 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

daarom probeer ik er ook niet teveel aan te denken anders word ik er niet goed van. Chico heeft nu ontdekt dat het rennen over de dekbedden op bed ook heel leuk kan zijn. Hij verdwijnt er in en dat was toch wel een grappig gevoel. Hij heeft er dan ook met genoegen in rond gedold en toen Jacob er ook nog eens bij kwam was de pret nog groter
Bericht Vrijdag 9 December 2005 11:29 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:27 am
  Berichten van afgelopen: