Eerste woordje?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Eerste woordje?  Reageer met quote  

Ik ben wel eens benieuwd naar wanneer jullie grijsjes ongeveer zijn of haar eerste woordje zeiden. En weten jullie ook nog wat dat voor een woord was?
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 11:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha, die weet ik nog. Jos zijn eerste woordje was rond zijn 7 maanden ongeveer. Dat was "goed zo" Shocked
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 12:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha, dat is dan in ieder geval een heel positief iets! Beter als een `nee´ of ´dat mag niet´! Laughing
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 12:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zegt hij nog steeds niet, gelukkig maar. Ik probeer erop te letten maar dan nog, tegen de honden wordt het wel gezegd en kan het toch zijn dat hij het eens oppakt maar ik zou het liever niet hebben want tegen de gaaitjes wordt het amper gezegd, het is eerder een ontglipte nee omdat het een beetje met de honden erin gebakken zit vrees ik maar proberen we dan te verpakken door er "nee...m een een lekkertje" van te maken Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing . valt het minder op
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 12:34 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Chico ( van mei '08 ) praat nog niet, maar brabbelt wel veel Very Happy Ik zal vanavond even een filmpje plaatsen in me foto/film album.
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 12:52 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Filmpje???? Ik ben gek op filmpjes!!! Very Happy
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 12:54 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Even geduld Hulde! ik moet tot 4 uur werken & heb hier geen bleutooth stick ( filmpje is in telefoon kwaliteit Sad ) dus na 4 uur Very Happy

Chico is al ruim 4 maanden aan het brabbelen, en brabbelt steeds meer. Ik hoor nog niet echt duidelijk wat hij zegt, maar hij heeft zelf de grootste lol, hij brabbelt wel een uur lang Laughing Ik denk wel dat ik vaak chico hoor Laughing

Maar ik heb geduld, misschien komt het praten nog, en anders maar niet. Chico wordt er niet anders om Hartje
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 1:00 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Oh dat weet ik nog precies Hartje dat was 20/06/03; ze was toen bijna 6 maanden en zei haar naam. En toen was de dam gebarsten Mr. Green
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 5:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

O ja, jij hebt ook de lijst bijgehouden met losse woorden, hè?! En met 6 maanden. Dat is toch snel of niet?
Ik las in een boek dat het ongeveer 11 maanden zou duren, maar zowel bij jou als bij Sarah was het dus veel sneller.
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 7:04 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, ik heb nog een overzicht met data hoe de woordjes verschenen zijn, maar die allereerste weet ik gewoon zelf Laughing

Grijsjes schijnen er vrij laat bij zijn met het praten, inderdaad is het niet vreemd als ze pas rond het einde van het eerste jaar beginnen... maar aan de andere kant heb je er ook tussen die nog niet zelfstandig eten en al een paar woordjes vertellen bij de kweker Smile

Aswan was er inderdaad snel bij, maar zij is altijd een rare geweest Laughing niet alleen met het praten. Overigens kom ik ook op al die fora en mailinglists maar heeel weinig mensen die een Grijze hebben die zo veel zou praten (of nu eerder zo veel de taal zou kennen)... dat zo dat niemand denkt dat een grijze een garantie op praten heeft. Je hebt goede kans, maar zeker niet alleen omwille van dat praten aanschaffen.

(Ik weet dat jij en iedereen hier het weet, maar er komen massa's mensen langs die niet registreren... daarom schrijf ik ook zo weinig over hoe geweldig onze kindjes zijn; huiverig voor aansporen, je weet nooit wanneer je iemand enthousiast maakt door iets te zeggen, terwijl die beter misschien geen papegaai heeft)
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 7:37 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Na een paar maanden kwam er af en toe een geluid uit dat heel erg op een woord leek. Pas toen ze bijna een jaar was begon ze echt kusje te zeggen.

Daarna ging het snel met een aantal korte zinnetjes, maar nu loopt het weer een beetje vast.
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 7:44 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het loopt weer los, maak je (geen) zorgen Laughing
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 7:54 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

ik heb filmpje geplaatst ( foto/film album) van chico zijn gebrabbel. soms hoor ik wel dat ie vaag 'chico' zegt
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 7:57 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik vind ook dat het lijkt of Chico af en toe heel snel `kom maar´ zegt. En voor de rest is zijn japans erg goed ontwikkelt! Laughing
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 8:02 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
Ik vind ook dat het lijkt of Chico af en toe heel snel `kom maar´ zegt. En voor de rest is zijn japans erg goed ontwikkelt! Laughing

Ik dacht eigenlijk dat ik een Nederlandse gaai had gekocht i.p.v japanse Laughing dat 'kom maar'' heb ik nog niet opgemerkt, zou het filmpje zo zelf nog es bekijken Very Happy Ach, misschien komt het gepraat nog, en anders maar niet. Chico blijft me allesje Hartje
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 8:05 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:28 am
  Berichten van afgelopen: