|
|
|
sam
Eitje
| Eindelijk een gaaitje |
|
|
Hallo allemaal,
Verleden jaar heb ik hier een onderwerp geplaatst. Ik had allemaal vragen over een grijze roodstaart.
Nu dik een half jaar later kan ik jullie vertellen dat ik zaterdag mijn gaaitje ga ophalen.
Ze is een pop en geboren 3 september 2008.
Heb intussen wel ontzettend veel gezien en gehoord via internet. Dat je ook werkelijk met je oren staat te klapperen. En dat er jammer genoeg mensen zijn waar het niet om de papegaai gaat maar geld, BAH!
Maar goed, zaterdag moet ik er 150 km voor rijden en dan kan ik haar in mijn armen sluiten.
Groetjes
Samantha |
Woensdag 18 Februari 2009 8:41 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
O, wat spannend!!! Dat worden slaapeloze nachten tot zaterdag!!
En ja, dat je er ver voor moet rijden...dat heb ik voor die van mij ook voor bijna allemaal gedaan, alleen Weekamp was `om de hoek`, ongeveer 35 km. De rest komt ook van erg ver. Maar het is het waard hoor!!! |
Woensdag 18 Februari 2009 8:45 am |
|
|
sam
Eitje
De dagen gaan ook zo langzaam! Ik heb er zo'n zin inom haar te halen!! En dat ik zover moet rijden vind ik niet erg hoor!
Ben wel erg ongeduldig, hoor!  |
Woensdag 18 Februari 2009 8:47 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Heb je al foto´s gezien van haar? En weet je al hoe je haar gaat noemen? Heb je al een kooi voor haar staan?
En ja, de dagen duren dan enorm lang....
Ik heb Joris op 17 januari dit jaar geadopteerd van Kea. Die ging ik op zaterdagavond halen, overdag moest ik nog werken. Dat was ook één van de langste dagen.
En bij Weekamp...die ging ik 's middags halen, maar 's ochtends moest ik nog lesgeven op de open dag van de muziekschool om de fluit te promoten. Toen dat klaar was, wist ik niet hoe snel ik weg moest zijn om Weekamp te halen! Ik had al een doosje meegenomen dat ik meteen door kon rijden.
En bij Gogo eigenlijk hetzelfde. Op woensdag wist ik dat we hem zondags konden halen. Ik kon aan niets anders meer denken. Wij hebben die in de provincie Zeeland gehaald en ik woon zelf onder Nijmegen...en dan duurt de weg ook zo vréselijk lang!! |
Woensdag 18 Februari 2009 8:51 am |
|
|
sam
Eitje
Ze is natuurbroed en de ouders hebben wel wat geplukt bij haar maar heb foto's van haar gezien van een tijdje geleden en van verleden week en je ziet de veertjes alweer komen in haar nek! Dus dat komt helemaal goed! Toen ik de foto zag was ik al helemaal verkocht
Ze heet bij hun nu Pien maar mijn kids willen toch wel wat anders, ik ben er nog niet over uit!! Moeilijk hoor een naam vinden!
Ik kom uit Bodegraven en ik moet naar Hengelo is echt ver maar ach ik heb het er voor over! Ik ga zaterdag om 7:00 uur in de auto stappen om tussen half 9 en negen uur daar aan te komen!
Nu nog een naam verzinnen  |
Woensdag 18 Februari 2009 9:02 am |
|
|
sam
Eitje
Oh en ik had al een kooi, die zou ik voor tijdelijk hebben maar heb toch een niuwe gekocht als het goed is krijg ik die vandaag binnen.
Wil er een foto bij doen maar weet niet hoe dat moet? |
Woensdag 18 Februari 2009 9:06 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Haha, ja die namen zijn echt een kriem! Bij Joris heb ik denk ik wel 5 verschillende varianten gehad totdat we op Joris kwamen. Als je haar ziet, dan is het denk ik al wel ietsjes makkelijker.
Bij Otto hebben we ook lang moeten denken. Die heeft de eerste dagen drie verschillende namen moeten horen totdat we Otto het leukste vonden klinken bij hem. Weekamp was dan weer makkelijker.
En Gogo heette eigenlijk Coco, maar dat vind ik niet leuk. En Gogo betekent voor mij ook "ga ervoor" wat symbool stond voor de tijd waar ik in zat en waar hij me dus bij heeft geholpen.
Vroeg vertrekken is wel het fijnste. Dan hoef je die dag niet te gaan zitten wachten. Daarnaast kan ze dan nog lekker goed wennen in haar nieuwe huis wat ook belangrijk is.
Is ze wel handtam en zo? Ik begrijp dat ze al langer zelfstandig is en natuurbroed.... |
Woensdag 18 Februari 2009 9:07 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Een foto...
Die kun je op twee manier plaatsen op het forum:\
- Een dagboekpagina aanmaken
- Een foto/film album aanmaken
Bij een dagboekpagina kun je een pagina maken met verschillende foto's en tekst erbij. Bij een foto/filmalbum kun je "alleen" per foto een tekst erbij zetten, maar je hebt dan vind ik minder één geheel met alle foto's.
Ik weet niet hoe ik een link moet plaatsen, maar beide items zijn in het linker menuutje te vinden. "Mijn dagboek" en "Mijn foto/film albums"
Om te zien hoe het wordt, kun je bijvoorbeeld in die van mij kijken door onder aan dit berichtje van mij te klikken op "dagboek" of "foto/film album".
Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk..... |
Woensdag 18 Februari 2009 9:10 am |
|
|
sam
Eitje
Ze is sinds begin januari bij haar ouders weg en zit dus al een paar weekjes bij die mensen binnen! Die vrouw is wel erg met haar bezig en komt zo af en toe wel op haar arm zitten. Ze vertelde dat Pien wel graag aangehaald word maar toch ook nog een beetje angstig is daarvoor.
Ik zie het in ieder geval helemaal zitten want ik denk met veel liefde, tijd en aandacht dat het helemaal goed moet komen. En tijd heb ik veel want ik werk verder niet! |
Woensdag 18 Februari 2009 9:12 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Dat hoort dan wel goed aan ja.
Otto was ook natuurbroed van wildvang ouders. De kweker durfde hem niet met de hand te pakken en deed dit alleen met een handdoek. Otto is een bonte boer en die zijn met een week of 10 zelfstandig. Hij was echter al 3 maanden oud (dus 12 weken) en al enkele weken zelfstandig, maar compleet geen mensen gewend. Met hem heb ik heel veel geluk gehad, want het is nu de liefste gaai die er is (samen met de andere gaaien die ik heb dan ) Maar normaal gesproken is het niet standaard dat dit zo goed gaat. Ik denk dat het een geluk was dat ik nog geen ervaring had en mijn filosofie was dat een gaai altijd tam kan worden, zeker als die zo jong is. Gewoon een domme filosofie, want dat is helemaal niet waar. Maar het kan zijn dat ik daarom juist op een onbevangen manier goed met hem omging en het daarom nu zo goed gaat. |
Woensdag 18 Februari 2009 9:18 am |
|
|
sam
Eitje
Je weet het inderdaad nooit!
Maar heb de laatste jaar zoveel informatie opgedaan. De één zweert bij handopfok de andere juist weer natuurbroed. Vind het zelf ook wel lastig wat ik nu precies moest. Maar ja, we zullen het gaan zien. Het is niet zo dat Pien dus helemaal niks is gewend gelukkig, ik denk dat dat wel wat scheelt. |
Woensdag 18 Februari 2009 9:22 am |
|
|
Sarah
Moderator

Zo, spannend hé dat afwachten. Wel knap dat jullie echt je tijd hebben genomen hoor. Gelukkig is het dan ook een weloverwogen keuze, veel respect voor.
Gaan aan jullie denken dat het snel zaterdag mag zijn, ja, die laatste dagen duren precies langer als 24uren hé, hahahaha |
Woensdag 18 Februari 2009 10:34 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Wat leuk zeg, gefeliciteerd
Heel veel plezier zaterdag  |
Woensdag 18 Februari 2009 11:28 am |
|
|
sam
Eitje
Ik vind met ALLE dieren die je graag zou willen er heel goed over na moet denken! Het zijn geen wegwerpartikelen die je als het even niet gaat of als je opeens toch bedenkt nee, liever niet, ze zomaar weer weg doet!
Daarom vooral met een papegaai heel goed over nagedacht en echt de tijd genomen.
Maar ben nu in de wolken, hoor! En heb super veel zin in zaterdag! |
Woensdag 18 Februari 2009 12:11 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Leuk joh!! veeeel succes zaterdag! zeker geen geduld nu  |
Woensdag 18 Februari 2009 1:29 pm |
|
|
|
|