eindelijk is het zover!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
nic2
Eitje

eindelijk is het zover!!  Reageer met quote  

woensdag ga ik een grijze roodstaart op halen eindelijk
Bericht Maandag 31 December 2007 6:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat leuk!!! Waar ga je het grijsje halen?? hoe oud is hij/zij? Heb je al een naam?
Bericht Maandag 31 December 2007 7:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Wat leuk zeg! Daar ga je heel veel plezier mee beleven.
Bericht Maandag 31 December 2007 8:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: eindelijk is het zover!!  Reageer met quote  

YEAH! Eindelijk! Heel veel plezier! Very Happy
Heb je al een naam?
Bericht Maandag 31 December 2007 9:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
nic2
Eitje

Reageer met quote  

ik ga hem bij dennis halen in den ilp en hij is 2 jaar maar totaal niet eenkennig hij stapt zo bij iedereen op
ik heb nog geen naam
Bericht Dinsdag 1 Januari 2008 10:09 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Allereerst gefeliciteerd. Ik kan me voorstellen hoe spannend het is ... echter zou ik je willen vragen om nog over een paar dingen na te denken. Dennis heeft namelijk nogal wat problemen gehad met (dodelijke) ziektes zoals PBFD of KDS, en als je een zoekopdracht doet op Google, kom je wel tientallen verhalen tegen van baasjes die na een paar weken hun baby verloren (en daarna nog problemen hadden met Dennis toen ze hun geld terug wilden).

(Uiteraard heeft hij ook een hoop tevreden klaten waar alles goed is gegaan, maar waarom meer risico nemen als het ook met minder kan Smile ?)

Ik zou daarom, als ik jou was, op zoek zou gaan naar een betrouwbare particuliere kweker. Tegenwoordig zijn dat er meer dan genoeg om uit te kiezen, zeker als je een Grijsje wil. Kopen bij hen heeft zo een aantal voordelen; het is direct 'van de bron' dus meestal vele malen goedkoper, de vogels zitten niet in een winkel waar zomaar iedereen binnen mag lopen en waar vogels van allerlei bronnen verzameld worden (dus het risico op ziektes is aanzienlijk kleiner) en vaak staan ze open voor allerlei afspraken, zoals bvb. testen vooraf, zodat je zeker weet dat het beestje gezond is.

Weet alsjeblieft dat ik je niet bang wil maken en de pret niet wil bederven, maar het is belangrijk dat je weet waar je aan begint en wat voor risico's je mogelijk neemt. Een papegaai verliezen is een van de pijnlijkste dingen die je kunnen overkomen Sad

Maar hoe dan ook, succes ermee en veel plezier met je toekomstig kindje; waar je hem ook mag beslissen te halen.

Mocht je toch nog beslissen om een kweker direct te willen benaderen, kan ik je zo een paar tips geven, of natuurlijk als je nog vragen hebt Smile
Bericht Dinsdag 1 Januari 2008 11:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
nic2
Eitje

Reageer met quote  

ja bedankt voor je reactie ik zal er nog eens over na denken
Bericht Dinsdag 1 Januari 2008 1:59 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Nic2 toen ik je reactie las dat je gaaitje bij Dennis vandaan moet komen sloeg de schrik me ook een beetje om het hart!! Ik ben het eens met bovenstaand verhaal, doe ajb eens wat speurwerk op het internet!!!
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om nu nee te zeggen als je zo graag wilt, maar je kan jezelf zo ellende besparen Wink Ik wens je veel succes met je beslissing en een goed nieuwjaar natuurlijk! Houd ons op de hoogte Wink
Bericht Dinsdag 1 Januari 2008 3:48 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nic, misschien vind je het ook wel fijn als de vogel de helft goedkoper kan worden? Winkels zijn ontzettend duur. Het scheelt echt superveel!
--> Van dat geld kan je weer een leukere kooi kopen en meer speeltjes. Very Happy
Bericht Dinsdag 1 Januari 2008 8:46 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi, Superleuk dat je een grijsje gaat kopen. Ik kan en ga mij niet mengen in het al dan niet een goede beslissing vinden van de plaats waar je op dit moment eentje zou kopen want ken deze "Dennis" niet MAAR wel ben ik het erover eens dat ook ik nooit een gaaitje in een winkel zou kopen. Ik heb ook de tijd eens genomen om de verhalen te lezen over deze plaats en eerlijk gezegd: ik kocht Joske, ons grijsje, bij een particuliere kweker. We hebben hem met de hand opgevoed maar eerst moest ik bij die man thuis de pap geven aan Joske voor ik hem mee kon krijgen om te zien of ik het zou kunnen. De begeleiding en het pakket die we kregen om te starten was enorm goed. De begeleiding is eindeloos. Wij gaan deze week normaal nog naar daar om Joske te laten kortwieken. Daar moeten we een goed uur voor rijden maar mijn vertrouwen in die persoon is zo groot dat ik het er voor over heb. Weekdag, weekend of feestdag, als er iets dringends is waar we op twijfelen en even willen checken mogen we hem altijd bellen. Dit lijkt mij bij een winkel eerder: tijdens de openingsuren. Maar nogmaals, je moet doen wat jou het beste lijkt maar sla niet zomaar alle meningen in de wind, het kan je veel ellende besparen. Ook qua ziektes kreeg ik het labo-attest mee dat Joske volledig ziektevrij is. Er kan altijd iets fout gaan maar neem geen onnodige risico's en doe jezelf geen verdriet. Je wacht beter iets langer dan overhaast te beslissen. Vraag nog eens rond of kijk nog eens rond naar particulieren die je die service aanbieden, het loont echt. Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 1 Januari 2008 10:56 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De test is trouwens minder betrouwbaar als die door de kweker/verkoper is afgenomen. Niet dat iedereen hetzelfde is, maar er is gewoon makkelijker mee te knoeien. Je kan het bloed nemen van een gezonde vogel en dat gebruiken en dat opsturen ipv het bloed van het vogeltje dat verkocht moet worden.
Zorg er daarom voor dat de dierenarts de test heeft afgenomen! (Of je moet de kweker of winkel HEEEEEEEL goed kennen maar dan nog..)

PS Sarah: Kea heeft certificaten van de dierenarts. Daarom had ik Scut ook meegenomen.. Embarassed
Bericht Woensdag 2 Januari 2008 9:11 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan mag ik normaal toch gerust zijn hé?
Bericht Woensdag 2 Januari 2008 9:31 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja hoor. Very Happy Staat er bij jou ook de naam v/e vogelarts op?
Bericht Vrijdag 4 Januari 2008 7:49 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, dat is die van Ludwig Van Den Wouwer uit Nijlen Laughing
Bericht Vrijdag 4 Januari 2008 9:16 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah oké.. Volgens mij staat die er ook bij mij op! Cool
Bericht Vrijdag 4 Januari 2008 9:31 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:31 am
  Berichten van afgelopen: