EINDELIJK !!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

EINDELIJK !!!  Reageer met quote  

Na lang de boel geobserveerd te hebben, heb ik gisteren de knoop doorgehakt.

Chefke & Bobbie zitten eindelijk samen in de voliere.
Iedere dag als ik thuis was de afgelopen 2 weken, heb ik Chefke bij Bobbie gezet.
Bobbie vond het drukke gedrag van Chefke niet echt boeiend, en zocht zelfs af en toe contact met haar.

Gistermiddag zag ik Chefke Bobbie kroelen, en ze liet het zowaar toe. Ook haar buikveren werden niet overgeslagen.

Met volle spanning gade geslagen Hartje Hartje (:yeah:he,he,eindlijk Yeah!)

Bobbie vind het allemaal wel spannend, maar laat het toe.
Ook geen territorium gedrag naar Chefke toe Klappen

Het enige wat Bobbie nog niet zo prettig vind, is in het donker met z'n 2e aan het klimmen tegen de zijkant van de kooi... (Is dit bij anderen ook?)

Toen gisteravond het licht boven de voliere uitging, werd het een klimpartij, ook Bobbie was druk. Ik had nl. de gehele inrichting van de voliere verandert. Dus vond ze haar schommel niet, waar ze altijd op sliep.

Ik hoop dat ze alle 2 de rust weer kunnen vinden, lekker saampies bij elkaar.

IK BEN HAPPY
Bericht Maandag 7 December 2009 9:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dit is goed nieuws. wat leuk te horen. het zal wel even wennen zijn samen zo, maar dat gaat heel snel goed komen hoor
Bericht Maandag 7 December 2009 10:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb af en toe nog wel schrik, want ja, wie mag als eerste gaan eten nou???
Dat is dus Bobbie, maar Chefke weet haar plaats, en wacht met moeite...
Bericht Maandag 7 December 2009 10:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, dat is leuk nieuws zeg. Maar, ben zeker dat je alles goed in de gaten gaat houden dus dat zit wel goed. Veertje
Bericht Maandag 7 December 2009 10:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je zou eventueel op een andere plek nog een voebakje kunnen hangen zodat ze beiden tegelijk kunnen eten zonder elkaar te storen.
Bericht Maandag 7 December 2009 11:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Mijn Happy is gisteren veranderd in verdrietig...

Alles leek goed te gaan, Cheke en Bobbie bij elkaar in de voliere.
Overdag gaat het super, zoeken elkaar op, spelen en ravotten door de kooi.

Tot gisteravond (laat) het licht uitging. Het gevolg, 2 klimmende ,hangende papegaaien tegen de tralies.
Ik had natuurlijk ook de inrichting van Bobbie veranderd, waardoor ze schijnbaar haar slaap stok niet weet te vinden, zelfde geld voor Chefke.

Waar Bobbie niet tegen kan,is in het donker klimmen. Dus als Chefke ook maar in de buurt is, haalde ze uit. Dit was niet om te waarschuwen, puur om schade te maken...

Dus toen maar de kooi in elkaar gezet, en ingericht, terug op de plaats waar hij altijd stond...

(Daar sta je dan, om 00.30 uur met een kooi in delen in je handen, ik had een uur eerder al op mijn bed moeten liggen)

Het is uiteindelijk 01.15 geworden, voordat ze terug in haar kooitje kon.
Gelukkig viel ze vrij snel in slaap, ik alleen niet ! ((F*ckzooi))

Ik vraag mezelf af, wat heb ik over het hoofd gezien, wat heb ik niet gemerkt aan Bobbie.

De eerst nacht was zo goed gegaan, nu ben ik terug bij af Zip-it

En ik, ik zit gebroken op mijn werk Koffie! Koffie!
Bericht Dinsdag 8 December 2009 9:06 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, wat naar voor je zeg. Troosten

Kan zijn dat het is omdat ze hun vertrouwde slaapplaatsje niet vonden dat ze zo deden of misschien kan de nacht gewoon nog TE moeilijk zijn voor ze en hebben ze 's nachts hun eigen plekje nodig terwijl ze overdag wel samen kunnen. Ik denk dat het vooral wat uitzoeken zal zijn. Je bent nu moe maar je hebt gewoon het beste gedaan, het niet laten gebeuren want 's nachts is natuurlijk toch anders als overdag. Geef de moed nog niet op hoor. Troosten
Bericht Dinsdag 8 December 2009 10:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik sluit me aan bij |Sarah. laat ze overdag lekker samen zitten en in de avond ieder apart om te slapen. misschien is dan een kleinere kooi om te slapen ook wel een optie zodat je niet 2 grote kooien hebt staan.
Bericht Woensdag 9 December 2009 2:32 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Je heb gelijk Sarah, ze konden hun slaap plekkie niet vinden

Daarom voel ik me ook een beetje dom, Bobbie is een onzeker gaaitje.

Daarom kan ik alleen mezelf de schuld geven, ik kan niet zomaar de inrichting van Bobbie veranderen, zonder dat zij zich daar lekker bij voelt.
In plaats van de takken iets te verhangen, heb ik er compleet een andere inrichting van gemaakt.

Het ging zo goed, hoe Bobbie los ging / kwam (Het leek erop dat ze haar angsten te boven was) Speelde ineens met alles, klom en slingerde aan haar touwen.

Dit alles omdat ze met grote regelmaat visite kreeg van Cheke, en lekker alles van haar af kon kijken...

Maar goed,ik ben weer een ervaring rijker, dit heeft zeker een andere aanpak nodig, gaat helemaal goed komen...

Wel koop ik binnenkort 2 kleine kooitjes., waar ze dan in gaan slapen.
De voliere is dan puur voor overdag & gedeelte van de avond.

(Ben benieuwt wat dat uithaald bij Bobbie)

Wordt vervolgd...
Bericht Donderdag 10 December 2009 9:30 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat jammer dat het niet helemaal goed ging. Gaat het overdag nu nog wel goed?
Dan komt het vast in de toekomst wel in orde Wink
Bericht Donderdag 10 December 2009 7:24 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Ja , overdag gaat alles gewoon goed, Zoeken elkaar op, koppie krauwen.
Samen eten, spelen,geen probleem

Het mooie is, als Chefke overdag in haar eigen kooitje zit, schreeuwt ze de boel bij elkaar.
Zodra ze Bij Bobbie zit, is het gegil gelijk over. ( Stom )

Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed komt! Mr. Green
Bericht Vrijdag 11 December 2009 8:44 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Rare jongens die Romeinen Mr. Green Mr. Green

Zonder gekheid, dat klinkt dan toch wel goed. Ik geloof ook zeker wel dat dat goed gaat komen Ja
Bericht Vrijdag 11 December 2009 9:18 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey hey, we maken allemaal fouten hoor, daar leren we dan inderdaad weer uit maar als ik het zo lees dan gaat het volgens mij wel goedkomen hoor, alleen zullen ze denk ik gewoon iets langer overdag moeten kunnen wennen eer Bobbie klaar is om de nacht te delen. Komt wel goed.
Bericht Vrijdag 11 December 2009 6:16 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Hey hey, we maken allemaal fouten hoor, daar leren we dan inderdaad weer uit maar als ik het zo lees dan gaat het volgens mij wel goedkomen hoor, alleen zullen ze denk ik gewoon iets langer overdag moeten kunnen wennen eer Bobbie klaar is om de nacht te delen. Komt wel goed.

die bobbie wil s`nachts geen vrouwen in z`n hok
daar komt alleen maar narigheid van dat denkt bobbie

Nanaaa! Vogeltjes
Bericht Dinsdag 15 December 2009 9:40 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Hahahaha, zou je bijna denken ja Klappen

Nee, Bobbie is ook een wijfje, een onzeker papegaaitje van tijd tot tijd...

Ik zet Chefke in de ochtend bij Bobbie, voordat ik naar mijn werk toe gaat.
Vanaf mijn IP camera's hou ik de 2, de gehele dag in de gaten, tot nu toe gaat dit echt geweldig.

Komend weekend wil ik de inrichting goed veranderen, alleen Bobbie's schommel waar ze op slaap, blijft op dezelfde plaats hangen

Eventjes kijken hoe ze hierop reageert, als ze 's avonds niet aan de tralies hangt, ben ik op de goede weg.

Ik hoop ze binnenkort echtvoorgoed bij elkaar te kunnen zetten. Aan Chefke ligt het niet Mr. Green
Bericht Woensdag 16 December 2009 2:16 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:32 am
  Berichten van afgelopen: