|
|
|
Heidy
Net uit het ei
|
| Eten |
|
|
Hoi allemaal,
Nu hoor ik van zowel de vogelarts als van Dieca, dat pellets het beste is voor onze Sammy. Nu de pellets van Dieca zag mevrouw al helemaal niet zitten. De pellets van Scienic gingen in het begin heel goed, maar nu heeft ze ook zo iets van 'eet het zelf maar op'. Zaad eet ze wel redelijk goed. Ik zit er aan te denken om dan maar twee bakjes voer te geven: 1 met zaad en 1 met pellets. Ze is nog niet zo'n hele goede eter. Wat denken jullie?
Groetjes,
Heidy |
Donderdag 4 Maart 2010 12:15 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het kan altijd even duren eer ze pellets willen eten. daarom beter om even de pellets te mengen met het zaadvoer en dan elke week minder zaad gaan geven.
je kan de pellets ook met wat roosvice begieten zodat er een lekker smaakje aan komt, of wat vruchtensap of lauw afgekookt groentenwater. dat maakt de pellets zacht en vaak eten ze het dan wel.
wel volhouden want een vogel is soms heel koppig en eet uit protest niet. |
Donderdag 4 Maart 2010 1:09 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik bied ze hier 's morgens pellets aan en 's avonds zaad. Ze kiezen altijd wat ze het lekkerste vinden, dus tegelijk aanbieden kan leiden tot alleen maar zaad eten en geen pellets meer.
Probeer anders eens een papje van de pellets te maken en doe daar kleine stukjes walnoot doorheen. Joris was daar goed mee te paaien. Eet hij dat goed, dan langzaam het papje steeds dikker maken totdat ze alleen nog de droge pellets over hebt. |
Donderdag 4 Maart 2010 1:11 pm |
|
|
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Die van ons wil soms ook geen pellets meer. Dan stop ik even met extraatjes geven zoals zaadjes. Dan eet ze ze vanzelf weer als ze honger krijgt. |
Donderdag 4 Maart 2010 3:11 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Gaaien kunnen je geweldig manipuleren, ik zou idd eerst zorgen dat de pellets als hoofdvoer worden gegeten en dan zaad af en toe als extraatje voeren. Zo krijgt Cleo nu alleen pellets en groenten en verder niks, want die eet de laatste dagen alleen maar lekkere dingen en laat de pellets liggen. Pas als haar bakje weer netjes leeg is krijgt ze weer wat zaad bij. Hou het gewicht en de poepjes in de gaten en veminder idd elke dag het zaad en laat het dan een poosje weg. Daarna kun je het weer met mate gaan geven.. Ze eet al pellets, dus je kunt het iets sneller veranderen dan een vogel die ze nooit gegeten heeft, dat scheelt ook weer...  |
Donderdag 4 Maart 2010 10:02 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Helemaal eens met het manipuleren, wat zijn ze er toch goed in.
Ook hier pellets overdag en verse groenten/fruit en enkel 's avonds, een uurtje of twee uurtjes voor het slapen gaan krijgen ze een beetje zaadjes.
Hier wilden ze ook hun pellets niet, die ben ik toen gaan malen met een nootje doorgemaald. De ene dag een cashewnoot, de andere dag een amandelnoot. Zo eten ze ze wel heel erg goed. |
Vrijdag 5 Maart 2010 8:18 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Waar blijft vers? Groente, in beperkte mate fruit?
Btw, als jij elke dag 7 dagen per week dezelfde soort eten kreeg voorschoteld (pellets), zou je het ook wel snel gezien hebben. Dat afhaken na een tijdje goed eten zie ik hier ook. Weet je, in de natuur hebben ze zo veel meer te doen dan in gevangenschap... die variatie en mentale uitdaging is daarom nog zo veel belangrijker. Daar schiet die ene zelfde brok toch iets bij te kort . Het blijft natuurlijk een hele goede snelle oplossing, maar ze hebben echt veel veel meer groente nodig. |
Vrijdag 5 Maart 2010 5:13 pm |
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by Laura B
. Zo krijgt Cleo nu alleen pellets en
groenten
quote:
Ook hier pellets overdag en
verse groenten/fruit
en enkel 's avonds, een uurtje of twee uurtjes voor het slapen gaan krijgen ze een beetje zaadjes.
 |
Vrijdag 5 Maart 2010 8:20 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Sarah
Helemaal eens met het manipuleren, wat zijn ze er toch goed in.
Ook hier pellets overdag en VERSE groenten/fruit en enkel 's avonds, e
 |
Maandag 8 Maart 2010 8:25 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:33 am
|
|
|
|