Even voorstellen en gelijk een vraagje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
speder
Eitje

Even voorstellen en gelijk een vraagje  Reageer met quote  

Hallo allemaal

Ik ben Martijn en woon in Houten, ik heb op 29- maart 2007 een grijze roodtaart papegaai gekocht van 8 weken oud. De voeding is goed gegaan en hij/zij heeft een mooie kooi met genoeg ruimte en speeltjes.

Mijn papegaai heet Wacko, ik weet nog niet of het een mannetje of vrouwtje is, maar ik laat hem/haar binnenkort testen. Wacko is nu ongeveer 14.5 weken oud.

Dit is Wacko (toen ik hem net kreeg):
http://album.zoom.nl/user/speder/Wacko/3181502

Hier nog een keertje (wel een weekje ouder):
http://album.zoom.nl/user/speder/Wacko/3181505/

Dit is Wacko toen ie voor het eerst bij mij op z'n standaard zat:
http://album.zoom.nl/user/speder/Wacko/3181503/

Hier is Wacko al wat stabieler:
http://album.zoom.nl/user/speder/Wacko/3181504/

Hier zit Wacko voor het eerst bij ons in boom die in de tuin staat:
http://album.zoom.nl/user/speder/Wacko/3181506/
(deze foto heb ik ook op m'n pinpas laten zetten)

Wacko is een hele lieve papegaai die al luisterd naar 'op', 'af' en 'los'. Maar Wacko heeft het helemaal niet op mijn broer en vader terwijl ze hem/haar niks hebben aangedaan. M'n broer heeft Wacko zelfs een paar keer uit de kooi gehaald en eten gegeven. Ook heeft hij/zij niks tegen m'n nichtje. Als een van hun er zijn wordt Wacko agressief en gaat ie iedereen buiten (zelfs mij en m'n moeder waar hij/zij erg dol op is)

Nu is mijn vraag, waardoor komt dit en wat kan ik eraan doen?
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 11:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

welkom hier op het forum Very Happy
groetjes joyce coco en gompie
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 11:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoi Speder

Welkom op het leukste papegaaienforum.
Wat een mooi grijsje,zeg.
Hij/zij zal jullie nu uit aan het proberen zijn. vanuit natuurlijk gedrag,zullen ze zich 1 partner gaan zoeken.
Maar dit alles is zeker te doorbreken.

Als ie agressief gedrag vertoond,negeer hem dan,en dan echt door iedereen. Laat merken dat ie fout is. Als ie dan rustig gedrag vertoond als iedereen er is,bellon hem dan ook heel erg hiervoor.

Verder veel lees,schrijf en kijk plezier hier.

Gr. Danny,Linda en de gaaienbende
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 11:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
speder
Eitje

Reageer met quote  

Bedankt voor de leuke reacties.

Danny ik zal er gelijk mee beginnen. Wanneer Wacko iemand beet dan zeg ik telkens met een beetje opgeheffen stem 'Dat mag niet Wacko' en zet hem dan in de kooi en negeer hem een half uur.

Ben jij het hier mee eens?

Ik zal hem voortaan ook erg gaan belonen als er wat meer mensen zijn en hij ook rustig blijft.
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 12:09 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,mee in de kooi terug zetten,zal je moeten oppassen.
Want als dit zijn favoriete plekje wordt,zal ie net gaan bijten,om dan maar weer in zijn kooi te kunnen.

Zelf werken we hier met twee methodes. Belonen als ze luisteren.
En maken ze het echt te bont. Worden ze in een reiskooi gezet,in en ander kamer gedeelte. Ze horen ons en de andere gaaien wel,maar hebben er dus geen plezier meer aan.

Gebruik naar een gaai toe korte termen. Dus een nee,moet eigenlijk al voldoende zijn. Lange zinnen begrijpen ze toch niet.
Het zal een kwestie zijn,van eens uitproberen. Zo zegt de ene dat je je gaai noit recht moet aankijken bij het straffen,alhoewel het hier bij sommige wel werkt.

heel veel succes ermee. Wink

Oja,en laat hem terug zetten,door diegen wat gebeten is,deze moet hem ook weer gaan halen.
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 12:16 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Welkom hier Speder!
Lief grijsje! en ook een leuke naam! Very Happy
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 4:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
speder
Eitje

Reageer met quote  

Danny bedankt voor de tip's. Ik ga het maar doen volgens hoe jij het zegt, want zo te horen heb je wel het enige ervaring.

Ziya, Wacko is zeker lief Hartje , als andere mensen de naam horen zeggen ze altijd wakoe wakoe of iets dergelijke Mad
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 6:19 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by speder
Danny bedankt voor de tip's. Ik ga het maar doen volgens hoe jij het zegt, want zo te horen heb je wel het enige ervaring.

Ziya, Wacko is zeker lief Hartje , als andere mensen de naam horen zeggen ze altijd wakoe wakoe of iets dergelijke Mad

Embarassed Embarassed Nou,we hebben iets langer dan een jaar gaaien. Nou nog wel langer,maar sinds vorig jaar zijn we erachter gekomen,dat je veel meer kunt met papegaaien. de meeste ervaring heb ik opgedaan door hier heel veel te lezen.

Hier zitten heus geen deskundige,maar we proberen elkaar te helpen,waar elkaar te helpen valt.

Lees deze topics eens door,ik denk dat je daar heel veel aan kan hebben.
http://www.fluffies.org/nl/pap.....t4149.html

http://www.fluffies.org/nl/pap.....-vt85.html
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 6:37 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hai Speder, welkom en heel veel plezier hier Very Happy .
Met de tips van Danny kun je al lekker aan de slag. Succes daarmee.
Wacko is een erg mooi gaaitje.
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 8:19 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Even voorstellen en gelijk een vraagje  Reageer met quote  

Hoi Speder, welkom hier! Very Happy Wat een liefje is Wacko zeg!

Hoe reageren je broer en vader op hem als hij bijt? Wat gebeurt er daarna? Pak jij hem daarna weer over?
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 10:07 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hartelijk welkom Speder en wat een leuke naam en foto's van je grijsje Very Happy
Veel plezier van en met Wacko!
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 11:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
speder
Eitje

quote:
Originally posted by Sue
Hoi Speder, welkom hier! Very Happy Wat een liefje is Wacko zeg!

Hoe reageren je broer en vader op hem als hij bijt? Wat gebeurt er daarna? Pak jij hem daarna weer over?

Als m'n broer of vader de kamer in komt dan zet hij z'n veren al op en gaat ie een beetje kriijzen. Als ze hem/haar dan proberen te aaien bijt hij/zij. Dan ben ik wel altijd diegene die Wacko weer in de kooi zet, dit doe ik nu niet meer en zal hem/haar door diegene die is gebeten in een reiskooi laten zetten (als ze dat nog wel durven)
Bericht Zondag 3 Juni 2007 3:01 pm
Sue
Moderator
Moderator

Laat je vader & broer hem eens niet aaien.. Aaien is niet het belangrijkste: Ik zou ook niet door iedereen geaaid willen worden. Wink In plaats daarvan, probeer je vader & broer over te halen om hem te leren opstappen als hij uit z'n kooi is.
Bericht Zondag 3 Juni 2007 8:21 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:33 am
  Berichten van afgelopen: