|
|
|
marjo
Kuikentje
| ff een vraagje |
|
|
coco is echt verschrikkelijk bang als ik hem mee neem naar buiten,hij springt elke keer weer van mijn hand af hoe kan ik hier het beste aan gaan werken zodat ik hem straks gewoon mee kan nemen,want dan kan hij ook vaker mee.
gr marjo en coco |
Donderdag 2 Augustus 2007 4:14 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Langzaam aan elke keer een stukje verder gaan.
Constant tegen hem blijven praten,wat jullie doen en wat jullie allemaal zien. Zorg dat ie zich rustig voelt. |
Donderdag 2 Augustus 2007 4:50 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: ff een vraagje |
|
|
Oef, lastig.. Laat je merken dat je ermee zit? Stel je 'm gerust? Als ik Zazu meenam naar buiten wilde hij ook nog wel eens schrikken van dingen. Als ik dan met m'n mobieltje ging spelen onder het lopen schrok hij ineens niet meer. --> Als zij bezig is met andere dingen zal er wel niets engs zijn. Het is wel erg onpraktisch: Lopen terwijl je met een mobieltje speelt. |
Donderdag 2 Augustus 2007 10:04 pm |
|
|
marjo
Kuikentje
ik heb altijd gehoord dat je juist moet doen of er niks aan de hand is als hij schrikt ofzo,maar ik ben bang dat hij wegspringt als hij schrikt.
Het prbleem is ook dat wij coco al een keer 3 dagen kwijt waren omdat zij is weggevlogen,maar ze is nu net weer geknipt en toch ben ik ook een beetje bang.en een tuigje kauwt ze gewoon kapot dus dat is ook geen optie. |
Zaterdag 4 Augustus 2007 11:48 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Dat klopt, maar ik weet uit ervaring dat het ontzettend moeilijk is.. Je blijft toch gespannen rondlopen.
Is Coco anders bij andere mensen? Het wil namelijk nogal eens verschillen van persoon tot persoon. Zazu maakt af en toe ook gehakt van mij, terwijl hij bij andere mensen wel relaxed is. |
Zaterdag 4 Augustus 2007 3:14 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Het is echt belangerijk dat je er zelf ook ontspannen onderblijft.
Je gaai voelt de gespannenheid. |
Zaterdag 4 Augustus 2007 4:18 pm |
|
|
marjo
Kuikentje
ik heb coco de laatste 5 dagen af en toe naar buiten gedaan,gewoon bij ons achterthuis op de grond laten lopen.eerst gaat het goed,maar dan wil zij zo snel mogelijk naar binnen en dan laat ik haar gewoon naar binnen lopen,maar het duurt al wat langer voordat ze naar binnen wil dus het begin is er.en op de hand blijft ze dan wel zitten maar ik moet niet achter het hek gaan met haar want dan wordt ze een beetje bang en dan springt ze weg.maar we werken eraan.
gr marjo en coco. |
Donderdag 9 Augustus 2007 8:34 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Probeer haar niet te laten bepalen wat er gebeurt.. Probeer naar binnen te gaan vóórdat ze nerveus wordt en haar dan te belonen.. |
Donderdag 9 Augustus 2007 9:45 pm |
|
|
marjo
Kuikentje
oke bedankt,dan gaan we dat eens proberen  |
Zaterdag 11 Augustus 2007 4:08 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Marjo, hoe gaat het met Coco? |
Zaterdag 25 Augustus 2007 5:58 pm |
|
|
|
|
marjo
Kuikentje
ja het gaat al wat beter,maar ja je moet het ook rustig aan doen,ze begint buiten ook al een beetje te fluiten dus het komt wel,we hebben nog wel even de tijd  |
Zondag 26 Augustus 2007 2:37 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ah goed om te horen.. Fijn dat ze buiten een beetje los komt.  |
Maandag 27 Augustus 2007 3:42 pm |
|
|
|
|