|
|
|
mr_winghang
Eitje
|
| Fladderen etc. bij èèn persoon |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag:
Sembol reageerd erg overdreven op een persoon in huis.
Als ik hem thuis op zn stokken zet, blijft hij hier lekker lzitten.
Hij vermaakt zich prima, en kan ik erg lang volhouden.
Bij mijn moeder lukt dit niet.
Zodra hij haar stem al hoort wordt hij helemaal wild, en begint hard te brabbelen enzo. Hij fladdert meteen van zn plaats.
Ook rustig zitten bij haar doet hij niet. Hij is alleen maar wild, en wil op haar klimmen etc.
Zodra zij in de huiskamer is, moeten we Sembol naar boven brengen omdat hij anders de tent afbreekt (bij wijze van spreken)
Waar zou dit aan kunnen liggen? (Het gedrag is overiggens vrolijk. Dus geen angst, of kwaadheid)
Fijne jaarwisseling
Wajang |
Dinsdag 30 December 2008 4:23 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik vind het een beetje cru om Sembol voor zn enthousiaste gedrag boven neer te zetten als je moeder er is....Ik zou het zelf juist fijn vinden als mn vogel interesse toont in andere mensen....
Ik zou eerder proberen Sembol een poosje af te leiden met lekkers op zn klimboom en leuke speeltjes als je moeder er is....Vindt je moeder Sembol eng? Wat gebeurt er als je m uit laat 'razen' en er gewoon geen aandacht aan besteed? ( ik weet niet of je moeder als testpersson wil optreden?? )Heeft hij een kooi in de huiskamer? |
Dinsdag 30 December 2008 5:44 pm |
|
|
|
|
mr_winghang
Eitje
|
Nee ze kunnen het juist erg goed vinden.
Maar voor zn eigen veiligheid en rust gaat hij uiteindelijk naar boven.
Dit omdat hij zoo enthousiast blijft, dat hij zich vaak verwond door zijn sprongen enzo.
Afleiden helpt niet. Die twee zijn gek op elkaar, maar zou het voor Sembol zo fijn vinden als hij na een tijdje z`n rust ook bij haar vind... |
Dinsdag 30 December 2008 6:06 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Sembol naar boven brengen lijkt me juist averechts werken, dan wordt een bezoekje van je moeder
nog
specialer voor hem.
Hoe oud is Sembol, misschien is hij gewoon nog jong en onbezonnen? |
Dinsdag 30 December 2008 6:24 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hoi hoi, Is het misschien een idee om Sembol en je moeder ff samen te laten spelen op de grond? Hier is ons grijsje ook soms helemaal gek met momenten en kan dan ook zo van zijn playtop affladderen. Dan zet ik hem eigenlijk niet terug want zoals je zegt zou hij het ook wel eens blijven doen en kan hij zich verwonden. Maar ik ga dan eigenlijk net die momenten benutten om met hem dingen te gaan doen. Dingetjes leren, beetje gek doen, verstoppertje spelen, is hij echt gek van. Net die dingen vindt hij net zoooo leuk en dan loopt hij ff op de grond maar gaat zich dan ook geen pijn doen. Benut dat enthousiasme en ga samen lekker spelen, je zal zien hoe Sembol geniet en geloof het of niet, je gaat er zelf ook van genieten en ook bij een gaai telt: al spelenderwijs leert men dingen.  |
Dinsdag 30 December 2008 7:34 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Als je moeder dol is op sembol, dan ga ik mee met Sarah, laat m zn enthousiasme kwijtraken met ff lekker spelen. Bouw daarna even een rustmoment in (ik zeg altijd, nu is het klaar tegen Cleo na een stoeipartij) en ga lekker met zn allen op de bank zitten oid en sembol op de knie bijvoorbeeld met een voetspeeltje/nootje. Ik denk dat als je het elke keer zo aanpakt sembol dat vanzelf uit elkaar gaat houden...speelmomenten en rustmomenten. |
Dinsdag 30 December 2008 10:18 pm |
|
|
mr_winghang
Eitje
|
Top berichten, we gaan meteen aan de slag!
Jullie horen nog van me.
Fijne jaarwisseling |
Woensdag 31 December 2008 9:13 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Fijne jaarwisseling en succes ermee! |
Woensdag 31 December 2008 10:07 am |
|
|
Sarah
Moderator

Geniet ervan en ook van ons een fijne jaarwisseling |
Woensdag 31 December 2008 11:14 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoihoi, hoe is het met Sembol?
Ik vroeg me af of je moeder heel erg veel met hem doet, of ze hem anders aandacht geeft (dan dat jij doet) als hij van zijn plaats afkomt? |
Zondag 4 Januari 2009 8:47 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik lees dit pas net, maar ik ben eigenlijk ook wel héél nieuwsgierig hoe het nu met Sembol en je moeder gaat.... |
Maandag 26 Januari 2009 3:08 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:36 am
|
|
|
|
|
|