fruit eten en praten in mijn bijzijn!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
ArjanKlootsema
Eitje

fruit eten en praten in mijn bijzijn!  Reageer met quote  

Hallo mede papegaaien liefhebbers;

Ik heb een grijze roodstaart van 6 jaar. Sjakie is zijn naam. Ik heb hem nu een dikke 8 maanden. Toen hij bij ons kwam wonen, vertoonde hij raar gedrag, hij plukte zijn poten ineens kaal, stopte ineens met praten. Kortom hij was gewoon niet gelukkig! Nu gaat alles perfect met Sjakie, hij komt elke dag buiten, hij gaat elke dag onder de douche, speelt en praat weer, hij eet nu pelletsvoer. En zijn veren zijn ook weer aangegroeid op zijn pootjes. Alleen nu zit ik met 2 kleine problemen (in mijn ogen problemen dan:P).

1. Hij praat erg veel, alleen zodra ik de kamer binnen kom is hij stil! terwijl hij bij de rest van de familie wel doorpraat. En dan komt ook nog bij, dat ik zijn 'maatje' ben zeg maar. Ik doe alles met hem, de rest van de familie doet niets met hem. Het lijkt wel alsof hij erg blij is dat ik de kamer binnen kom, dat hij abrupt stopt met kletsen? Weet iemand iets waardoor ik dit zou kunnen veranderen bij hem?

2. Ik gaf hem altijd veel fruit zo uit de hand, en dat at hij altijd meteen op, vind hij heerlijk! Alleen de laatste tijd vind hij het erg leuk om het gegeven fruit meteen te laten vallen op de grond! Dit is niet omdat hij het niet lust, maar meer omdat het een bijzonder leuk spelletje is in zijn ogen om het te laten vallen. Hij kijkt er dan helemaal scheef na met zijn koppie! Nou heb ik hem ook al een fruithapje in zijn voerbakje gegeven, alleen dat gooit hij er gewoon uit op momenten dat ik er niet bij ben! Nu krijgt hij dus weinig fruit binnen. Hoe kan ik dit oplossen?

Voor de rest is het een bijzonder lieve en slimme papegaai! En ik ben enorm blij met hem. Mochten deze dingen niet te zijn veranderen, dan is dat jammer voor mij! Mijn liefde voor hem blijft toch wel bestaan Razz, maar hoop dat iemand tips heeft!

Alvast bedankt, groeten Arjan.
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 8:39 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoi Arjan
Hartelijk welkom op het leukste papegaaienforum.
Veel problemen heeft je Sjakie zo te horen niet,hij heeft het super goed als ik het lees,en met probleem 2,je zelfs al gemanupileerd. Laughing Laughing Laughing

Het stoppen met praten is normaal. Je schrijft al dat je zijn kameraadje bent,dus op het moment dat jij binnen komt,cverwacht ie natuurlijk iets. Het is ook niet anders te leren.

Bij het eten van fruit,heb ik een vraagje. Heb je het fruit vaker aangeboden?? Dus elke keer,als Sjakie het op de grond gooit,aap jij het dan weer op?? Leuk spelletje voor Sjakie.
Heb je een rooster in de kooi liggen?? Ook een vraag erbij.

Geef Sjakie eens het fruit en het liefste ook wat groente erbij,want in fruit zit echt niet veel aan vitamine o.d,en besteed er verder geen aandacht aan. Herhaal dit gewoon elke keer zo,dan krijgt ie op een gegeven moment door,dat ie geen aandacht meer trekt met zijn gegoois,en zal het dan waarschijnlijk gewoon opeten.

Hopelijk heb je ook foto's van Sjakie,want daar zijn we hier dol opo.
Veel lees,schrijf en kijk plezier hier.

Groetjes Danny,Linda en de gaaienbende.
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 9:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Arjan, welkom en heel veel plezier hier Very Happy .
Sluit me aan bij het verhaal van Danny.

En vergeet vooral de zin "wij zijn dol op foto's" niet te lezen
Laughing
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 10:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ArjanKlootsema
Eitje

Reageer met quote  

Hoiiii

Ik heb een rooster in de kooi zitten. Maar hij komt eigenlijk helemaal niet op de bodem van zijn kooi! Ik denk wel dat hij me al gemanipuleerd heeft ermee, want ik heb het weggegooide fruit alwel eens opgepakt en terug gegeven aan hem! Dan gooit hij het gewoon weer weg whaha! Ik heb er met mijn stem nog nooit op gereageerd trouwens.
Dus jij adviseerd mij om het gewoon in een voerbakje te doen? En dan de groenten gewoon erbij? net zolang tot hij dat gaat eten? want hij at in het verleden nooit groenten op :S?! Als hij het er dan uit heeft gegooid wat moet ik dan doen?
En dat praten zou vanzelf wel gaan veranderen denk je? want hij praat ook waar wildvreemden bij zijn, maar niet waar ik bij ben Razz? hoogstens een geluidje zo af en toe.....
Groetjes Arjan.
ps. ik zal eens kijken hoe ik er foto's op krijg, die komen dan z.s.m
en bedankt nog voor de tips!
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 10:13 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Het praten zal denk ik niet veranderen,omdat ie jou als kameraadje ziet.
Dus op het moment dat jij binnen komt,verwacht ie denk ik,andere dingen..

Ja,ik zou het fruit en groente gewoon in het bakje doen,en er vertder geen aandacht aan geven. Gooit ie het weg,dan ruim je het gewoon op,en verder een aandacht aan schenken.

Ik weet niet wat je als bodembedekker gebruikt,en anders kun je het rooster mss. weg halen.

En foto's plaatsen,staat hier omschreven.
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 10:20 am
ArjanKlootsema
Eitje

Reageer met quote  

Hoiii

Oke ik zal kijken wat hij hierop doet als ik zijn fruit & groente geef in een bakje en er verder geen aandacht meer aan besteed! bedankt voor de tip!

Maar is er ook geen mogelijkheid om dat praten toch enigzins te stimuleren richting mij? Want dan zou ik hem ook nooit woordjes op commando ofzo kunnen leren...

Groetjes Arjan
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 10:38 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Je kan zeker proberen te trainen dat ie op commando iets zegt,maar dat vergt heel wat training. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van zo vaak mogelijk iets herhalen.
Maar niet iedere gaai,zal er zich voor inspannen,om het te leren.
Vaak maken ze er eigenbrouwsels van.
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 10:41 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hoi,
welkom op het forum Very Happy
wat een schatje zeg ben ook benieuwd naar de foto's
groetjes joyce en coco
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 10:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ArjanKlootsema
Eitje

Reageer met quote  

Als ik dan toch bezig ben he met vragen stellen whaha hier nog maar eentje;
Hoe leer ik hem om bijvoorbeeld takken of stokjes te gaan "slopen" ? Want hij maakt bijvoorbeeld wel walnoten helemaal kapot, tot hij de snippers niet meer vast kan pakken in zijn snavel! maar als ik hem een takje geef, is het net alsof hij niet weet wat hij er mee moet doen? Tis net alsof hij dat nog geleerd moet worden zeg maar ....

Iemand tips?

gr Arjan
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 1:02 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik denk dat slopen niet echt aan te leren is.
Mss. kun je een walnoot eens ergens in verstoppen,bijv. in een keukenrol,die ie dan moet slopen. Mss. dat ie dan de link legt naar takken.

Maar of ze ooit gaan slopen,is maar de vraag. Hier is Coco ons grijsje ook niet zo'n sloper.
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 1:29 pm
ArjanKlootsema
Eitje

Reageer met quote  

bedankt voor de tips man Very Happy Jij hebt aardig wat gaaitjes zag ik wel Smile Met wat voor spelletjes hou je die allemaal bezig dan? behalve walnoten verstoppen enzo whaha
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 2:39 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nou,get speelgoed wordt geregeld verwisseld,en zo blijven we met ze bezig.
Ook oefenen met allerlei soorten dingen,zoals vleugelslaten zien,hallo zeggen.
Het verschilt allemaal een beetje per gaai.
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 2:49 pm
ArjanKlootsema
Eitje

Reageer met quote  

Vleugels laten zien?? Very Happy Dat heeft vast wel even geduurd? In welke stappen oefen je dat dan wel niet?
Jij hebt best veel verstand van papegaaien Smile! dankje voor alle tips he
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 4:07 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Uhm,het meeste heb ik hier ook geleerd. Wink

We zijn begonnen met opstappen,en het vertrouwen winnen van je papegaai. Je probeert eerst eens zijn vleugels aan te raken,en als dat mag,doe je hem daar uitbundig voor belonen.
En zo breidt je het steeds verder uit.
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 4:13 pm
ArjanKlootsema
Eitje

Reageer met quote  

oke nou leuk joh Smile thanks ! (Y) En dat kan je nu al bij jou grijsjes doen dan? hoelang heb je erover gedaan dan bij hun?
Sjakie stapt zonder probleem op/af, en ook bij vreemden. Hij geeft ook iedereen kusjes. Koppie krauw mag je alleen doen als hij je kent.
Dus dan moet dat vleugels kijken ook wel lukken lijkt mij?
Bericht Zondag 19 Augustus 2007 5:30 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:38 am
  Berichten van afgelopen: