Gedrag jonge Grijze Roodstaart

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Nathalie
Fladderaar

Reageer met quote  

Hoi,

Ja daar zit wel wat in, maar ik woon in een flat en het risico dat hij per ongeluk weg vliegt als ik bijv vergeet iets dicht te doen wil ik niet nemen, en ook niet dat hij tegen de raam ofzo aan vliegt.
Hij heeft in de dierenwinkel wel gevlogen volgensmij, dus hij weet wel wat het is.
Ik had juist gehoord dat kortwieken beter is voor de vogel, omdat hij dan sneller dingen aanleert en vertrouwder wordt met zijn "baasje".
Als hij op zijn kooi zit fladdert hij wel, dus die oefening heeft hij iniedergeval.
Maar als ik hem overal mee naartoe neem en hem overal laat wennen in de kamer, dan durven ze toch ook meer? Is het niet een kwestie van wennen?

Groetjes Nathalie
Bericht Maandag 21 Augustus 2006 11:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Bert en Astrid
Vlieger

Reageer met quote  

Bert en Astrid, hoe hebben jullie het "leren" aangepakt toen hij nog 12 weken was? Op welke manier zijn jullie begonnen enzo?

Tja, wij hadden niet echt een aanpak. We hebben ons de eerste paar weken beziggehouden met aan elkaar wennen en ons vooral veel zorgen maken over het feit dat ie weinig at, dronk en speelde. We leken wel een stel bezorgde ouders Embarassed Laughing Laughing De kweker heeft in een deuk gelegen om ons als we weer 's aan de telefoon hingen Laughing

Nou moet ik zeggen dat Jelle vanaf het begin af aan al een voorbeeldig vogeltje is geweest hoor. Op- en afstappen heeft hij vanaf het begin al goed gedaan. En krijsen en bijten heeft ie ook nooit gedaan. Wat dat betreft had hij weinig training nodig. En we wilden ook niet direct teveel van hem verlangen. Pas na een aantal weken zijn we begonnen met hem spelletjes te leren.

Het op- en afstappen is wel belangrijk, dus als jouw grijsje dat nog niet doet lijkt het me wel verstandig om daar direct mee te beginnen.
Bericht Maandag 21 Augustus 2006 10:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Nathalie

Kadoes, wat toevallig zeg! Michel vertelde dat hij een dag eerder ook een grijsje had verkocht. Was dat aan jou zeker?

Groetjes Nathalie

nee ik heb mijn grijsje vanaf januarie. wel in weert gekocht.maar hij was al wat ouder.maar ik kom regelmatig in de winkel.
Bericht Maandag 21 Augustus 2006 10:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
ronald&angelique
Fladderaar

Reageer met quote  

wij hebben luna sinds zaterdag en hij is 12 weken
hij is al wat gewend aan zijn grote kooi en komt gewoon bij ons op de habd zitten hij eet zelfstandig en vind het ook fijn om uit onze hand te eten
af en toe schreeuwt hij nog wat maar day zal vanzelf wel over gaan.

nou de groetjes
Bericht Dinsdag 22 Augustus 2006 2:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:38 am
  Berichten van afgelopen: