gekortwiekt en toch vl;iegen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
loontjuh
Net uit het ei

gekortwiekt en toch vl;iegen?  Reageer met quote  

ik heb een vraagje coco word gekortwiekt aan 1 vleugel omdat ze dan helemaal niet meer kunnen vliegen zegt mijn dierenarts maar coco kan toch zeker wel 3/4 meter vliegen!
coco is ook wel is aan beide kanten gekortwiekt en dan kwam ze helemaal niet van de kooi af!
ook laat mn dierenarts een lange veer zitten voor bescherming.
ik vind het vervelend als ze steeds van de kooi aan vliegt en zich misschien wel bezeerd. hoe worden ze bij jullie gekortwiekt ? en kunnen ze altijd toch wel iets vliegen ?
kan het ook zijn dat coco steeds meer brutaler word dat hij nu dus wel van de kooi af durft en in het begin niet ?

bedankt voor diegenen voor het antw.!

liefs loontjuh en coco
Bericht Maandag 9 Januari 2006 2:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

Onze stevie wordt niet gekortwiekt, maar ik weet wel dat het beter is om je gaaitje aan beide kanten te laten kortwieken ipv aan 1 kant. Ivm problemen met het evenwicht dacht ik.

Maar er zijn hier vast wel mensen die je meer kunnen vertellen hierover, want ik weet er verder niet veel over.
Succes ermee!
Bericht Maandag 9 Januari 2006 2:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
loontjuh
Net uit het ei

Reageer met quote  

bedankt voor het snelle antwoorden!

ja met het evenwicht klopt met 1 kant gekortwiekt hebben ze geen evenwicht meer. dus kunnen ze helemaal niet meer vliegen. coco dus wel....
en aan beide kanten kunnen ze vaak wel wat vliegen... dat heb ik van mn dierenarts.. maar jij heb hem niet gewiekt ? heb je hem wel los dan...? is dat niet vervelend ? coco zit de heledag met een stok bovenop de kooit... kan niet hebben dat hij steeds overal heen vliegt..

liefs loontjuh
Bericht Maandag 9 Januari 2006 2:40 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Loontjuh het is beter aan beide kanten te wieken hoor. Ivm het evenwicht. Vliegen kan hij dan echt niet meer. He tklopt niet wat jou DA zei. Beter aan beide kanten wieken en je hebt er geen problemen meeer mee
Bericht Maandag 9 Januari 2006 2:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
loontjuh
Net uit het ei

Reageer met quote  

thx ga het maar eens aan mn dierenarts voorstellen en met die lange veer aan het eind ? is dat ook niet nodig ? hij zegt dat dat voor bescherming is.....
Bericht Maandag 9 Januari 2006 2:46 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

die lange veer aan het uiteinde verbergt eigenlijk het feit dat hij gewiekt is, is niet voor de bescherming. Als de vleugels gesloten zijn zie je niet dat hij gewiekt is, maar als de vleugels uitgeslagen worden weer wel. Het is meer het gezicht dan bescherming. Doordat de veren weg zijn, hebben ze geen lucht meer die ze kunnen vangen om omhoog te komen daarom moet je aan beide kanten wieken. Je kunt het ook zelf doen, hier op het forum staat aangegeven hoe je dat kunt doen. Kijk eerst bij de DA hoe hij het doet en dan doe jij het de volgende keer zelf. Zeker weten dat er hier meer mensen zijn die je raad hier over kunnen geven
Bericht Maandag 9 Januari 2006 2:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

Nee loontjuh Stevie is niet gewiekt en dat gaat prima zo. Hij vliegt gewoon rond. Van z'n kooi vliegt hij in z'n boom en als hij geaaid wil worden of bij ons wil zitten komt hij naar ons toe vliegen. Hij vliegt ook nergens tegenaan. Niet meer in elk geval, in het begin toen hij nog te jong was om gewiekt te worden vloog hij een paar keer tegen het raam, maar nu weet hij dat dat raam daar zit en draait hij zich gewoon om als hij in de buurt komt van een "obstakel".
Bericht Maandag 9 Januari 2006 2:52 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja, ik zou ook echt beide kanten wieken en de buitenste veren ook knippen Wink Zo voorkom je nare valpartijen en brekende pennen Smile
Bericht Maandag 9 Januari 2006 3:32 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik vind persoonlijk een pen laten staan heel lelijk en dat gaat toch makkelijk afbreken...
Bericht Maandag 9 Januari 2006 7:34 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

mijn coco is vrijdag toen wij hem kochten gewiekt aan beide kanten.
hij vliegt dus echt niet meer hoor.
schuin naar beneden dat wel.

en catootje kan ook niet meer vliegen als ze aan beide kanten gewiekt is. en die is een heel stukkie lichter dan coco.
Bericht Maandag 9 Januari 2006 7:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
loontjuh
Net uit het ei

Reageer met quote  

nou het spijt me om te zeggen maar coco vliegt toch zeker 8 meter als hij aan beide kanten is gewiekt.
ik wil niet hebben dat ze zich bezeerd.
ik heb nu een man leren kennen hier in de buurt die kweekt met papegaaien en vangt papegaaien op.
hij komt bij me langs om te kijken hoe en wat. hij wil er niks voor hebben dus zal wel een echte dieren lief hebber zijn.
maar bedankt voor jullie advies.
maar ook hij zegt net als mijn DA dat als je beide kanten wiekt dat ze wel wat kunnen vliegen. dus vind het een beetje vreemd dat de meningen er zo anders over zijn. zou het dan dat het per papegaai verschild ofzo ? ja weet het niet maar vind het zo vreemd dat zo als jullie zeggen als hij aan beide kanten is gewiekt dat hij niet meer kan vliegen en coco toch zeker wel 8 meter.
Bericht Zondag 15 Januari 2006 4:35 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoeveel veren zijn er geknipt Loon?
Want bij goed wieken kan het echt niet Smile
Zou je anders een foto kunnen maken van zn uitgestrekte vleugel?

DA zal t wel weten denk je dan he?, maar helaas weten ook die niet altijd alles...ook kwekers niet. Ik weet bv dat DA Feld een vogel laatst ernstig verknipt heeft, terwijl dat een goede vogel arts zou zijn Sad En waar ik Guano kocht hadden ze ook verkeerd gewiekt, die vloog ook nog....nu wieken ze het daar anders, maar nog niet zoals ik t wil Wink
Bericht Zondag 15 Januari 2006 4:40 pm
loontjuh
Net uit het ei

Reageer met quote  

halloootjes...

hij heb echt veel veren geknipt... op de laatste na... ik ben bang dat hij zoals jij zegt tommy niet goed gewiekt is want het lijkt net dat ze nu al weer lange aan het worden zinn...
maar heb iemand leren kennen hier in d buurt die kweekt met papegaaien en vangt ze op..
hij komt binnekort bij me langs van hoe en wat.. dus ik hoop dat het dan goed komt...

liefs XxxX
Bericht Zaterdag 28 Januari 2006 2:26 pm
bibi
Kuikentje

Reageer met quote  

Hoi hoi,

Jippie hier onze aga is natuurlijk een stuk lichter en gekortwiekt ook maar "vliegt" nog wel een eindje weg maar niet hoog meer komt echt niet hoger meer dan een meter denk ik zo...bij hem is het gewiekt zoals hier op de site ergens stond via parrotbunch? ofzo.
Ben benieuwd wat die man er van zegt!
succes in elk geval met je fladderaar Wink
Bericht Zaterdag 28 Januari 2006 4:10 pm
Bimar
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het ligt er ook aan, hoeveel mm of cm je van de veren afknipt, en het aantal veren, ik had eerst ene klein puntje eraf geknipt, maar hij bleef maar vliegen, ik heb ze nu heel ver geknipt, tot de volgende veren toe. let wel op hoever je knipt, er zijn tekeningen te vindne hier op het forum, en anders vraag het het goed na tot hoever je mag knippen, anders gaat het verkeerd.
Bericht Zaterdag 28 Januari 2006 4:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:41 am
  Berichten van afgelopen: