Gekortwiekt.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Jeanne
Eitje

Gekortwiekt.  Reageer met quote  

Gisteren was het zover. Peppie is gekortwiekt aan beide kanten. De dierenarts zei dat het beter was dat we in de wachtkamer gingen zitten omdat papgaaien als ze stress hebben, en hun baasje daarbij zien, je meteen weer opnieuw kan beginnen met het winnen van het vertrouwen.

We hoorde een hoop gekrijs en geschreeuw maar alles is goed gegaan.

Peppie had volgens mij meteen in de gaten dat hij niet meer kon vliegen en ik moet zeggen het deed me wel een beetje pijn. Ik heb hem altijd door de kamer zien vliegen en nu kan dat niet meer. Goed veel voordelen zitten er ook aan natuurlijk.

Vanmorgen wilde we even met Peppie in de tuin gaan zitten maar dat hebben we heel kort gedaan. Hij zat te trillen als een rietje. Ik neem aan dat dat normaal is omdat hij buiten niet kent. Wat is het beste? Af en toe mee naar buiten in de tuin nemen?

Ik hoor graag van jullie.

Jeanne
Bericht Vrijdag 13 Mei 2005 9:54 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Dat trillen is normaal.Stel je maar voor, Peppie is nooit buiten geweest dus dat is best even spannend Wink
Ga het liefst elke dag even met hem naar buiten,eerst een minuut of 10 en dat elke dag uitbreiden.Vertel hem wat je ziet en wat je hoort.Het trillen gaat vanzelf over.Papegaaien moeten eigenlijk elke dag naar buiten omdat ze direct daglicht nodig hebben voor het aanmaken van vitaminen D3.Achter de ramen wordt de straling gebroken dus daar heb je niks aan Wink
Bericht Vrijdag 13 Mei 2005 10:20 am
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hey,
mag k vragen hoe jong jullie Peppie is?en hoe hij was voor hij gekortwiekt was? Mn Krabi is wel nog maar 13 weken maar hij vliegt nergens tegen????
Ze vliegt zo'n 10 meter binnen tot aan een deur(dat ik denk aaaawwwwwwwww nu tegen de deur lol Confused ) en land zeer rustig gewoon voor de deur lol
Very Happy vliegen ze normaal niet tegen vanalles tegen?of moest ik dat nog verwachten moest ze niet gekortwiekt zijn kga namelijk een deze dagen ze laten kortwieken Smile omdat dit toch het beste lijkt om haar mee naar buiten te nemen Very Happy
Bericht Donderdag 2 Juni 2005 9:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Jeanne
Eitje

Reageer met quote  

Hoi, peppie is nu 8 maanden en ik moet zeggen dat hij sinds zijn kortwieken veel liever is geworden.
Ook Peppie vloog nergens tegen aan maar het was wel heel lastig want je kon nergens iets laten liggen of hij zat erbij en maakte het stuk. Dat probleem is opgelost nu hij gekortwiekt is. Enne nogmaals hij is veel liever geworden.
Ook onze bedoeling is Peppie mee naar buiten te nemen. We nemen haar nu mee in de tuin maar zien toch dat ze een beetje bibberig is. Volgens mij gaat dit wel over door veel de tijd elke keer wat op te voeren.

Veel succes.
Bericht Donderdag 2 Juni 2005 10:40 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Als jij een houding aanneemt van "er is niks aan de hand", Breng je dit over op je gaai. Hij zal dan ook wat minder gaan bibberen.
Geen aandacht aan besteden.
Bericht Donderdag 2 Juni 2005 11:34 pm
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

bedankt voor de info
Mn Krabi is NOG geen vernieler Wink Ze zit enkel in haar kot te spelen of zit op haar jellestandaard(waar k ze zelf opzet) of bij mij Very Happy Kdenk dat ze nog wat te klein is om alles te gaan vernielen lol Very Happy dus beter voorkomen dan genezen denk k Wink door al jullie ervaringen wordt mn krabi een kei moderne papegaai Very Happy thanks Wink Kzal ze laten voelen dat het buiten zaaaaaaaaaalig is :)en jullie ook veel succes met Peppie Wink komt allemaal wel okidoki Wink
Bericht Vrijdag 3 Juni 2005 7:29 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Gekortwiekt.  Reageer met quote  

He Jeanne, wat goed dat Peppie nu gekortwiekt is! Smile
Ik denk dat je er eventjes doorheen moet, dat ze niet meer kunnen vliegen.. Ik vond het ook pijnlijk om mijn gaaien weer te wieken. Niet dat Zazu veel vloog. Iago vloog af en toe.

Als je 'm meeneemt kan je het beste negeren dat 'ie bang is. Leg dingen maar uit, laat zien dat je zelf lol hebt! Smile
Bericht Vrijdag 3 Juni 2005 8:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kmag vanavond naar dierenarts komen mn harrison's pellets gaan halen Smile Vraagje: vanaf welke leeftijd mag k mn Krabi laten kortwieken?? dierenarts zn vrouw dacht dat 13 weken te jong was?????
Kga ze ook laten testen Confused op pbfd Confused Kheb alleen een certificaat dat ze een meisje is Very Happy
Bericht Vrijdag 3 Juni 2005 9:39 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by krabi
Kmag vanavond naar dierenarts komen mn harrison's pellets gaan halen Smile Vraagje: vanaf welke leeftijd mag k mn Krabi laten kortwieken?? dierenarts zn vrouw dacht dat 13 weken te jong was?????
Kga ze ook laten testen Confused op pbfd Confused Kheb alleen een certificaat dat ze een meisje is Very Happy

Ohhh ben benieuwd hoe 'ie het vindt!
Ik zou de pellets niet aanbieden als 'het moet het moet'.
Eerst jaloers maken, dan zelf voordoen en als 'ie bijna de pellets uit je handen trekt, dan pas geven.. Smile
(Gemeen he!)

Ik weet niet met welke leeftijd je het beste kan kortwieken.
Ik heb wel eens gehoord dat je ze het beste kan laten vliegen, dan langzaam knippen. (Voor ontwikkeling van de borstspieren)

Ik heb er een topic voor geopend: http://www.fluffies.org/nl/vie.....=3499#3499
Smile
Bericht Vrijdag 3 Juni 2005 9:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

yep Wink dat deed ik ook al met appels en wortels en sla Very Happy
Ik kom net thuis se en appels en wortels en beetje sla zijn op Very Happy Trosgierst ook natuurlijk yep ze begint zelfstandig te eten Very Happy
juist naar dierenarts gebeld kmag krabi geen eten geven hij moet ze effe in slaap doen een minuutje Confused Confused Confused heb ik niet graag swat kga het toch maar doen Confused Confused dan weet k dat ze pbfd vrij is e Wink en laten knippen mag zegt hij Smile maar kga toch een maand wachten denk Smile eerst dan wat laten vliegen Very Happy
Bericht Vrijdag 3 Juni 2005 7:39 pm
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

net terug v papegaaiendierenarts,Krabi zou een jongen zijn ipv meisje(kan hij zien)donker v kleur en redelijk groot voor 13 weken? Very Happy is ni erg Very Happy
Maar kheb hem laten testen op pbfd(17 de weet k het) Confused Confused kben er echt ni goe van Sad aangezien ik nog vogeltjes heb die drager kunnen zijn)allleeeeee dit wist k nietttttt Sad Kwil Krabi echt niet willen afgeven binnen paar maanden)
Harrison's pellets heb ik nu(high potency coarse)Als hij negatief is (acute fase heeft hij overleefd) dan best al mn vogeltjes laten testen)zegt hij
Is dit echt het beste of moet ik dan niet meer vrezen??
Bericht Vrijdag 3 Juni 2005 10:03 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Stuur eens een mail naar Hooimeijer en vraag hem of dit nodig is.
Ik krijg het idee dat deze papegaaienarts een beetje erg in z'n eigen portemonnai denkt. Dat het een mannetje zou zijn.........Dat kun je echt niet zien aan de buitenkant, grote donkere roodstaarten blijken vaak toch een popje.
Bericht Zaterdag 4 Juni 2005 9:26 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Beetje vaag dat deze man dat aan de buitenkant kan zien inderdaad Confused
Maar over dat PBFD...ik hoop dat de uitslag goed is. Want die heb je dus nog niet begrijp ik?
Bericht Zaterdag 4 Juni 2005 12:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

nope had ik niet Confused nederlandse kweker zei wel dat als k ze binnen de week liet testen en ze is positief ik een andere kreeg Confused omdat ik andere vogeltjes heb moest ik dat binnen de week doen Confused(maar hij heeft nog nooit zieke papegaaien gehad) van nederland tot hier was al een marteling voor krabi( Confused wagenziek)dus terug in auto zag k niet zitten en kvertrouw op die kweker natuurlijk
Wat ik nu allemaal weet tsja khad het mss allemaal anders gedaan maar ja al mn vogels nu laten testen???Kben er echt ni goed van Confused Sad Afwachten maar e op een goede uitslag
Kzou dit weekend een 2 de halsbandje gaan halen maar zie ik nu natuurlijk niet meer zitten Confused Krabi is zaliggg kwil die echt ni kwijt
Bericht Zaterdag 4 Juni 2005 12:47 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik duim voor je dat alles in orde is hoor Wink
Wat een ellende ook met die ziektes he? Je zou er paranoia van worden Sad
Bericht Zaterdag 4 Juni 2005 12:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar: