|
|
|
Jorine
Eitje
| Gezelschap voor mijn papegaai, wie heeft tips? |
|
|
Hallo allemaal,
ik heb een Grijze Roodstaart van 1,5 jaar oud. Ik zit af en toe eraan te denken om hem een speelkameraadje te geven.
Wie heeft er tips voor mij, want als het om een kameraadje gaat, heb ik nog heel veel vragen:
- wordt een papegaai minder tam als hij een maatje krijgt waar het goed mee klikt?
- leert een papegaai minder nieuwe woorden omdat hij minder op de mens is gericht?
- is de kans groot dat het zo goed klikt dat ze samen in één kooi kunnen?
- kan ik beter een man of pop nemen als het een Grijsje wordt?
- is het beter om een 2e Grijsje te nemen of kan het net zo goed samengaan met een andere papegaaiensoort?
- welke papegaaiensoort zou er goed bij passen?
- kan je nog wel dingen met de papegaaien apart doen, of begint de ander dan te schreeuwen?
Ik hoop dat jullie tips en/of verhalen voor mij hebben!!
Groetjes, Jorine |
Dinsdag 26 April 2011 10:10 pm |
|
|
|
|
Assie
Vlieger
Hoi
Onze Binkie was ook 1,5 toen Bengel erbij kwam
Binkie is lief zachtaardig en lult heerlijk de oortjes van je kop,en niks veranderd sind Bengel erbij kwam
Het zijn geen vriendjes,maar ze accepteren elkaar en hebben nog nooit gevochten(gelukkig)
Je kan het proces volgen via mijn dagboek
Daar staat geloof ik veel info in
Heel veel succes en geluk als je een 2e erbij neemt
Maar vergeet niet,het kan ook fout gaan hoor,zoals dat ze elkaar niet accepteren |
Woensdag 27 April 2011 8:34 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Onze Chieui woont samen met Nicky. een Lord Derby, familie van de halsbandparkiet. in het begin was het niet goed met elkaar maar na een dik jaar zijn het twee hele goede vriendinnetjes geworden die elkaar lief hebben. Chiqui spreekt nog meer dan ooit en is verder niet veranderd in omgang of zo. |
Donderdag 28 April 2011 7:24 am |
|
|
|
|
Jorine
Eitje
Hoi Assie en Alexandraatje,
heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik vind het super om te lezen dat de omgang met de papegaai niet hoeft te veranderen door de komst van een andere papegaai. Uiteraard zit er maar één ding op, nl. gewoon proberen.
Assie, ik vond het ook erg leuk om in je dagboek het verhaal verder na te lezen!
Groetjes |
Vrijdag 29 April 2011 9:39 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Cleo is na de komst van Pip ook niet erg verandert, ze gaan hun eigen gang. Ze zitten samen op de klimboom, maar niet dicht op elkaar. Ik heb wel het idee dat ze wat aan elkaar hebben, als de een gaat eten, dan ook de ander. Met poetsen net zo. Samen in een kooi gaat hier echt niet gebeuren, maar vechten doen ze niet, hoogstens elkaar eens wegjagen....  |
Zondag 1 Mei 2011 9:49 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Mijn 2 gaaien kunnen absoluut niet samen. Niet in een kooi, niet op de boom, nergens eigenlijk maar desondanks kunnen ze mekaar ook niet missen. De kooien staan naast elkaar en dat vinden ze heerlijk. Ze kletsen met elkaar, doen mekaar na en hebben plezier. Hou er alleen rekening mee dat het niet altijd zeker is dat ze in 1 kooi kunnen en je misschien wel een 2de kooi nodig zal hebben. Ben je je daarvan bewust dan lijkt er mij geen enkel probleem. |
Zondag 1 Mei 2011 1:29 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:42 am
|
|
|
|
|
|