Ghana?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Debbuzzz
Net uit het ei

Ghana?  Reageer met quote  

Hallo allemaal! Very Happy
Ik heb vaak op dit forum gekeken en stukjes gelezen en vandaag dacht ik ja ik ga me ook aanmelden! Very Happy
Onze vorige grijze roodstaart ''Joris'' was een Congo deze is helaas niet ouder dan 26 geworden! Crying or Very sad Hij had een bacteriele infectie waar de artsen telaat achter kwamen! Doordat wij opgegroeid zijn met een grijze roodstaart merk je al snel dat je zo`n beest mist. Zijn positieve en negatieve dingen! Dus na een tijdje is er toch een andere gekomen. Deze heet ''Dorus'' het is echt een super lief beestje! Hij is nu 4 maandjes oud! Hij heeft wel een voorkeur voor vrouwen waar we niet super blij mee zijn maar daar zijn we druk mee aan het oefenen! Dorus heeft geen knal rode staart, er zit zwart doorheen! Confused Nu hadden we op een site gelezen dat het dus waarschijnlijk een Ghana is???? Ook heeft Dorus een kleinere snavel dan Joris! Dus mijn vraag heeft iemand misschien wat leuke informatie over een Ghana want je kunt er zoweinig over vinden!

Dit was Joris!
http://i78.photobucket.com/alb...../joris.jpg
Dorus 7 weekjes oud!
http://i78.photobucket.com/alb.....0302-2.jpg
Dorus nu 4 maandjes oud!
http://i78.photobucket.com/alb.....C_0921.jpg

Groetjes Debbie!
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 7:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Ghana?  Reageer met quote  

Hoi hoi! Welkom hier!

Wat jammer dat bij Joris te laat is ontdekt dat hij een bacteriële infectie had. Sad Het was een supermooie vogel..

Wat een lieverdje is Joris trouwens. Hij heeft nog van die lieve donkere oogjes. Ik vraag me af of dat zwarte in zijn staart niet met de eerste jeugdrui wegtrekt, maar zeker weten doe ik het niet.

PS Heb even links van je foto's gemaakt. Wink
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 8:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb nog nooit van een Ghana gehoord?? iemand anders??

Joris was en Dorus is een mooie gaai!!! Dorus is nog jong, maar is wellicht een popje?? Joris leek mij meer een vent...Maar ach, daar kom je alleen achter met een geslachtsbepaling... Wink In ieder geval welkom hier!

Laatst aangepast door Laura B op Dinsdag 16 Oktober 2007 8:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 8:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hoi,
welkom op het forum Very Happy
wat een poepie is dorus!
groetjes joyce en coco
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 8:14 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ohh wat een mooi'tje en zo schattig!!!
ik denk persoonlijk ook dat het een popje is.
maar ik heb nog nooi gehoord van een ghana wel al van een prences of zoiets dit kan de vertalling van de ghana wel eens zijn maar het is bewezen dat deze ondersoort gewoon niet bestaat
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 8:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dit is gewoon een Congo Grijze Roodstaart. Ze zeggen wel es dat de grote van de grijze roodstaart kan verschillen van het gebied waar ze vandaan komen. Ik weet het niet 100% zeker maar ze zeggen wel eens dat een Grijze Roodstaart ui Ghana (volgens mij) groter is dan een uit congo. Maar dit zou net zo goed een fabeltje kunnen zijn.

Die zwarte staart pennen hebben wel meer grijsjes. Je zult zien dat als hij uitvalt.... dat er weer een zwarte voor in de plaats komt.
Foutje waarschijnlijk.
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 8:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Welkom hier!
Jammer van Joris, veel sterkte!
Wat is Dorus lief! Wink
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 11:57 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Welkom hier op het forum.
Wat een leuk grijsje is Dorus.

Kijk hier maar eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_roodstaart
Het zijn dus niet officieel erkende gaaien,en er gaat ook het verhaal over de rondte dat dit een ooit verzonnen fabeltje is,waardoor handelaren en kwekers zich probeerden te onderscheiden van de andere.
Wat er precies van waar is,durf ik zelf geen uitspraak over te doen.

Veel lees,schrijf en kijk plezier hier.
Bericht Woensdag 17 Oktober 2007 9:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

als je bedoelt dat er volledige donkere veren tussen zijn staart zitten, mijn grijsje heeft er ook 1 in zen staart! is idd gewoon een foutje.
als je bedoelt dat de puntjes van zijn staart zwart zijn: dit verdwijnt na zijn eerste grote rui (dat had mijn grijsje op zen 1 à 1,5 jaar ongeveer)
Bericht Woensdag 17 Oktober 2007 1:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Debbuzzz
Net uit het ei

Reageer met quote  

Bedankt voor de reacties allemaal!
Op deze foto kun je het beter zien! Het gaat niet om 1 zwarte veer maar om meerdere! Hopelijk gaat het bij de eerste rui weg en zo niet dan blijft het toch een schat van een vogel! Very Happy

http://i78.photobucket.com/alb.....C_0913.jpg
Bericht Woensdag 17 Oktober 2007 3:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik ben er bang voor,
Ik had een grijsje te logeren die dat ook heeft. Die had 2 zwarte pennen in zijn staart.
De 1e keer dat hij hier logeerde viel 1 zo'n veer uit! Dus ik balen. toen hij weer weg ging groeide er weer een nieuwe veer terug. En die was ook zwart! Laughing Laughing

Toen hij nog een keer een poosje kwam.. viel er weer een zwarte veer uit! Shocked Shocked

Ook weer terug gegroeid!
Bericht Woensdag 17 Oktober 2007 6:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm en ik maar denken dat het iets met het jeugdkleed te maken had. Ik dácht gezien te hebben dat een grijsje ook een zwartige staart had en dat die later rood was geworden maar kan me goed vergist hebben.
Bericht Woensdag 17 Oktober 2007 7:45 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:43 am
  Berichten van afgelopen: