Goed bezig of niet??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
CROCKY
Net uit het ei

Goed bezig of niet??  Reageer met quote  

Hallo,

Eindelijk zijn we er weer. Onze computer had het begeven maar nu werkt hij beter dan ooit.
Ondertussen is onze Crocky 13 weken en hij eet al goed zelfstandig. Maar het probleem is dat we nogal tegenstrijdige reacties horen van mensen rondom ons. Sommige zeggen dat het goed is dat hij al zelfstandig eet en sommige zeggen dat het te vroeg is om al met vast voer te beginnen. Met zijn pap zijn we gestopt. Wij hebben ook gehoord dat pepers goed zijn voor onze gaai maar is hij daar nog niet wat te jong voor?? Voor de rest krijgt hij pellets en een zaadmengeling en iedere morgen zijn portie fruitmengeling. Dat fruit gaat er altijd direct aan maar van zijn pellets wil hij maar niet echt eten. Hij kiest liever voor de zaadmengeling. Als ik de zaadmengeling weg neem heb ik schrik dat hij helemaal niets meer gaat eten. Heeft er iemand tips??

Groetjes,
Crocky
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 10:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Goed bezig of niet??  Reageer met quote  

Hoi Crocky.. Fijn dat je computer weer gemaakt is! Very Happy

Als het goed is geeft Crocky zelf aan dat hij best zelf kan eten. Je kan ervoor kiezen om 'm eens in de twee dagen een papje 's avonds te geven (niet te veel!) omdat ouders in het wild de jongen ook vaak wat toestoppen.
Over het fruithapje: Ik zou niet voor fruit alleen kiezen. Papegaaien hebben veel meer behoefte aan iets met veel vitamine A. (of iets waar ze vitamine A uit kunnen maken) Zoals wortelen. Very Happy
Als hij liever lekker eet (zaad & fruit) dan gezond, zou ik 'm even zijn pellets geven. Let er dan wel op dat hij dat goed eet. Hoe veel zaad en fruit geef je hem? Geef je hem alles afgepast of geef je hem (eigenlijk) te veel voor zijn grootte?
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 10:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
CROCKY
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hallo,

Ik heb hem vandaag ook wat wortel gegeven en dat eet hij ook goed. Ik heb gemerkt dat hij toch ook af en toe van zijn pellets gaat eten. Ik zal hem in ieder geval wat minder zaadmengeling geven want anders wordt het een echt snoeperd.
En wat het fruit betreft, ik denk niet dat ik hem teveel geef want hij eet zijn bakje toch altijd goed leeg. Ik denk dat ik hem vanavond nog een beetje pap ga bijgeven en dan zien hoe hij daarop reageert. Ik denk niet dat hij iets tekort komt want hij is de hele dag door heel actief en hij fluit erop los.
Ik had nog een vraagje. Hij vliegt nu ook al volop. Is het nog te vroeg om zijn vleugels te laten knippen?? Want hij vliegt echt overal tegenaan en ik ben bang dat hij zich gaat bezeren.
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 6:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Mij is verteld om te wachten todat ze wat ouder zijn voordat je ze gaat kortwieken. Het is belangrijk dat ze eerst hun spieren goed kunnen ontwikkelen. Ik weet dat er mensen zijn die het op deze leeftijd wel doen, maar ik heb gewacht totdat Emma ongeveer een half jaartje was.
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 7:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

volgens mij is dat niet te jong voor een grijsje....

Wij hadden onze gompy met 11 weken en toen at hij al zelfstandig , pellets en zaad..het enige wat hij nog niet zelf at was fruit en groente...daarvoor haalde we olvarit groente en fruit en gaven hem dat 3x per dag een beetje op een lepel...ondertussen eet hij alwel appel en banaan maar verder nog geen groente dus krijgt hij nog groentehapje van olvarit.. ondertussen is gompy 15 weken en hij doet het supergoed op dit eten...zijn gewicht hou ik dagelijks in de gaten , hij gaat even op de weegschaal voor hij gaat douchen..
en hij was ook gekortwiekt toen we hem kochtten...
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 7:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hey, blij dat je er terug bij bent. Even over Crocky. Hoeveel weegt hij 's morgens voor hij zijn eten krijgt?
Welke Pellets krijgt Crocky?
Vliegt Crocky al lang of heeft hij nog maar een paar vluchter erop zitten?
Laat even weten wat hij doet als je hem zijn papje wou geven zoals je zegt.

Ik weet het, een heleboel vragen maar omdat we ons grijsje ook met de pap hebben grootgebracht en hij nu pas 7 maanden is zit dat allemaal nog redelijk in het koppeke. Wink
Bericht Dinsdag 26 Februari 2008 1:42 pm
Shi-NaYne
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik denk dat het belangrijkste neer komt op 'niks forceren'. Als hij zelf besloten heeft dat hij te groot is voor pap, nou, waarom niet. Die leeftijd is ook niet bijzonder; ze worden over het algemeen overal tussen 10 en 16 weken zelfstandig.

Met het vliegen is het juist nu heel belangrijk dat je hem laat leren vliegen, nadenken, en niet net zo belangrijk - fysiek zijn spieren ontwikkelen, te meer als je hem later wel wil kortwieken. Reageer niet overdreven op zijn vallen of botsingen, want drama creeert drama en ze zijn slim genoeg om al snel door te hebben waar ze aandacht mee krijgen, en je wil hem niet aanleren dat hij zichzelf tegen de muur moet gooien om aandacht van zijn baasje te krijgen.
Bericht Dinsdag 26 Februari 2008 5:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm ik zou even wachten met knippen. Gaat het vliegen inmiddels iets beter? Als je hem wiekt, kan je hem dan telkens een beetje wieken? Zo moet hij telkens wat meer moeite doen. Very Happy
Bericht Zondag 16 Maart 2008 9:18 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 9 Mei 2008 9:23 pm
  Berichten van afgelopen: