|
|
|
petergaai
Kuikentje
|
Ja Sarah zo'n rugzak kun je ook doen en
het is bovendien heel veilg,
je kunt hem dan toch meenemen!
De fiets gaat erg snel en daar moeten ze heel erg aan wennen.
Ons Grijsje wilde ook niet eten zonder zijn zaadjes maar
nu doe ik een heel klein beetje van het biologische zaad in de
bak bij de pellets en dan gaat hij wel eten.
Meestal op een vast tijdstip.
|
Vrijdag 8 Augustus 2008 5:42 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Gisteren ook nog met Sue gesproken over het biologisch geven van enkele zaadjes zoals inderdaad pompoenpitten (is Jos helemaal gek van), zonnebloempitjes, pijnboompitjes en zo van die dingen. Kan in feite voldoende zijn aangezien dat is wat hij dan nog het liefste eet lijkt me dat wel een goede oplossing. Ik moet wel mijn zak eten er nog doorkrijgen, heb ik pas gekocht, dus die moet nu eerst op en dat zal nog wel even duren maar daarna gaan we de Bio toer op in combinatie met zijn pellets natuurlijkl.  |
Vrijdag 8 Augustus 2008 6:08 pm |
|
|
petergaai
Kuikentje
|
Als jouw Grijsje niet plukt dan kun je het zaad wat je hebt wel op-
voeren,ik heb ook nog zaad maar het is beter om het niet meer te geven
aangezien onze een plukker is moest ik er maar meteen mee stoppen,
volgens de vrouw van de Vrije Zeeuwse Papegaai.
Goed van je dat je ook op de biologische toer gaat
|
Vrijdag 8 Augustus 2008 8:15 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Was ik eerlijk gezegd al ff over aan het nadenken en hetgeen hij juist zo graag eet uit zijn zaadjes is ook hetgeen wat jij naar voren schuift als wat je je grijsje nu geeft. Jos is (op dit moment, want zeg nooit nooit) geen plukker maar uiteraard willen we elke mogelijke stap zetten om de gezondheid van hem te verbeteren. Je leert elke dag bij.  |
Zaterdag 9 Augustus 2008 9:54 am |
|
|
speder
Eitje
Ik heb zelf hele goede ervaring met fietsen met m'n grijsje (Wacko)
als het mooi weer is neem ik haar altijd mee voor een rondje fietsen of een kleine boodschap op de fiets. Mensen kijken altijd wel raar op maar dat vind ik altijd wel grappig
Ik heb een keer op marktplaats een papegaaienstandaard voor op de fiets kunnen kopen. Deze man maakte zelf standaards zodat je je papegaai mee kon nemen op de fiets.
Voor lange tochten zoals jaap deed doe ik zelf niet omdat ik denk dat het te vermoeiend is voor Wacko. Ik laat haar telkens aan steeds hogere snelheden en drukkere omgevingen wennen, stapje voor stapje. Voor de zekerheid omdat ze altijd op kan fladderen als ze bijvoorbeeld ergens van schrikt een tuigje bij Wacko.
http://album.zoom.nl/user/sped.....4682/full/
http://album.zoom.nl/user/8438.....aGdDi5.jpg |
Zondag 10 Augustus 2008 4:04 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Wat een leuk verhaal joh. Die standaard is ook wel een leuk ding. Heel knap en slim van je om Wacko het tuigje aan te doen. Wacko zit daar trouwens zo te kijken op de foto zo van: "Komaan joh, vertrekken", haahaha. Leuke foto en euh... die andere mensen, dat is hun probleem, zolang jullie maar genieten en zo te horen gaat dat goed en ben je er op een superverstandige manier mee bezig om Wacko beetje bij beetje te laten wennen aan andere en drukkere situaties. Knap hoor.  |
Zondag 10 Augustus 2008 5:58 pm |
|
|
petergaai
Kuikentje
|
Zeker hardstikke leuk hoor
een goed idee om hem een tuigje aan te doen.
Tot nu toe is het fietsen voor mijn vogel te snel en
een beetje eng.
Ik heb iemand op de foto gezien die had een overkapt hondemandje voorop de fiets met een papegaai er in dat is natuurlijk nog veiliger
|
Zondag 10 Augustus 2008 9:58 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Heeey Speder, wat gaaf zeg dat Wacko zo lekker blijft zitten. Goed dat je er voor de zekerheid toch maar een tuigje bij aan hebt geschaft: je kan nooit weten.
Ik hoop dat je de gladde wegen uitkiest voor Wacko?  |
Zondag 17 Augustus 2008 7:49 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:46 am
|
|
|
|