grijsje mee op de fiets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
nic2
Eitje

grijsje mee op de fiets  Reageer met quote  

hallo ik wou wat vragen over je papegaai mee naar buiten en op de fiets.

1. blijft hij gewoon op je fiets staan als je langzaam fietst?

2. moet je een tuigje om hem heen doen of kan je ook alleen een touwtje door zijn ringetje doen?

alvast bedankt Smile
Bericht Dinsdag 25 December 2007 10:50 am
 Gebruikers profiel bekijken  
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hoi,
welkom op het forum Very Happy
ik zou je grijsje niet zomaar los op het stuur meenemen ze kunnen ergens van schrikken en dan van je fiets af fladeren.
je zou het beste een tuigje kunnen gebruiken of anders een bench aan je stuur hangen(dat heb ik ook)en hm daar in zetten.
groetjes joyce en coco
Bericht Dinsdag 25 December 2007 8:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
nic2
Eitje

los mee  Reageer met quote  

oke bedankt ik had nog wat vraagen Very Happy
als je hem mee naar buiten neemt op je schouder zou je dan ook gewoon een lang genoeg touwtje door zijn ring kunnen doen?

en hoe kan je hem trainen hem los mee naar buiten te nemen kan dat of niet? wand ik heb veel filmpjes gezien van papegaaien die gewoon los mee op de schouder konden zonder weg te vliegen.

alvast bedankt sorry voor de lange reactie Wink

grt nic
Bericht Dinsdag 25 December 2007 10:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: los mee  Reageer met quote  

Hoi Nic, welkom hier! Very Happy
Hoe heet je grijsje? Heb je foto's van hem of haar? Foto's kan je hier in je dagboek zetten. Voor meer info: http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html

Ik zou geen touwtje door z'n ring doen. De kans is dan groot dat als hij schrikt hij zich verwondt. (Pootje uit de kom of dat soort dingen)
Een tuigje is beter!

Op je schouder heb je minder controle over ze. Je kan ook niet zien of ze gaan springen.. Ik zou ze niet op je schouder meenemen.
Ook zou ik ze (persoonlijk) niet los meenemen op de fiets. Ik heb het wel gedaan, maar als ze eraf vliegen en ze komen onder een auto of je rijdt er zelf overheen.. Het leed is dan echt niet te overzien. Sad
Bericht Dinsdag 25 December 2007 10:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
nic2
Eitje

Reageer met quote  

oke bedankt

hij heet zazou en ik heb hem nog niet zo lang
Bericht Woensdag 26 December 2007 12:30 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh wat een leuke naam. Very Happy Andere spelling dan mijn Zazu alleen.
Heb jij ook een ander account aangemaakt?
Bericht Woensdag 26 December 2007 11:27 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Iets aan zijn poot vastmaken (kettinkje of touw) is ten strengste verboden. Dit is in de wet vastgelegd, het valt onder dierenmishandeling.
Als je het toch doet ben je in wettelijke overtreding en zal de politie maatregelen nemen, misschien zelfs je vogel in beslag nemen.

Er zijn nog steeds mensen die dit niet weten. Jammer.

Zelf heb ik mijn vogels in een kooi op de fiets.
Het kliksysteem van een mand heb ik aan een kooi geschroefd en zo kan ik dit dus voorop de fiets klikken.

Groetjes, Nel Wink
Bericht Zaterdag 29 December 2007 5:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:46 am
  Berichten van afgelopen: