Grijsje mee op vakantie

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Tinuske
Fladderaar

Grijsje mee op vakantie  Reageer met quote  

Hallo allemaal
heb ff een vraagje over je gaai mee op vakantie nemen. Aankomende vrijdag ga ik naar overijsel Dalfsen toe. Heb daar voor weekje bungelow gehuurd en DJ gaat met me mee. Nou is het eigenlijk een hele makkelijke gaai (denk ik)
hij vermaakt zich prima ook in ''vreemde'' omgeving. ik neem hem hier vaak mee naar beneden toe en daar vermaakt hij zich ook opperbest kunt wel merken dat hij iets of wat minder zeker is maar ook echt niet schuw. Ik heb voor de tijd dat we daar zijn een hondenbench aangeschaft van 75 x 52,5 x 57,5 cm dat lijkt mij meer dan voldoende of niet? Voor de reis daar heen heb ik klein kooitje (oude van Gabbertje) in gedachten maar hoe doen jullie dat met reizen een doek over de kkoi of juist niet? Lijkt mij dat ze in het donker misschien wel rustiger zijn maar wil haar niet bang maken voor reizen. Tips zijn meer dan welkom.
Bericht Zondag 21 Maart 2010 5:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

Onze Binkie gaat mee in een kleine bench naar de camping,daar hebben we een grote kooi staan
Ik doe er nooit een doek overheen,want het is maar 15 minuutjes rijden

groetjes
Bericht Zondag 21 Maart 2010 6:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tinuske
Fladderaar

Reageer met quote  

okay ik moet ruim een uurtje rijden
Bericht Zondag 21 Maart 2010 6:54 pm
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

ik denk dat het per vogel verschild
de een is nieuwschierig en wil alles zien en de ander is bangepoepert
ik zou eerst een proefritje gaan maken en kijken hoe hij/zij reageert
Bericht Zondag 21 Maart 2010 7:22 pm
Tinuske
Fladderaar

Reageer met quote  

Dat had ik inderdaad al in gedachten om dat morgen even te doen.
Bericht Zondag 21 Maart 2010 8:08 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is inderdaad maar net hoe DJ reageert. Herman en ook de Edels vinden autorijden fantastisch en die zou ik dus sraffen met een handdoek of iets dergelijks Wink
Bericht Zondag 21 Maart 2010 9:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tinuske
Fladderaar

Reageer met quote  

OK ik ga het morgen gewoon even proberen met DJ hou jullie op de hoogte
Bericht Zondag 21 Maart 2010 9:28 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben heel benieuwd. Succes en veel plezier.
Bericht Zondag 21 Maart 2010 10:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tinuske
Fladderaar

Reageer met quote  

ik ook hihi verwacht eigenlijk niet al te veel problemen omdat DJ ontzettend nieuwsgierig is maar we zullen zien
Bericht Zondag 21 Maart 2010 10:07 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ook hier is het verschillend hoor. Als de gaaien meegaan, dan is het vaak een rit van al snel een uur of iets meer en dan is Fluf onrustig in zijn transportkooi maar heel blij als hij bij mams mag zitten om de wagens te tellen die we voorbij rijden. Bij Jos leggen we er handdoek over op de transportkooi, de enige keer dat hij een handdoek niet eng vindt.
Bericht Maandag 22 Maart 2010 7:34 am
Tinuske
Fladderaar

Reageer met quote  

Mensen het is tijd voor DJ zijn proefritje in de auto dus hopelijk gaat het allemaal goed. Ik zal zometeen verslag uitbrengen. Onzeker
Bericht Maandag 22 Maart 2010 1:25 pm
Tinuske
Fladderaar

Reageer met quote  

Yeah! Mensen we zijn weer terug hoor van DJ's testritje. het ging gewoonweg super Veertje Veertje we zijn eventjes naar de Jumper geweest om boodschappen te doen en hij vond het prachtig Yeah! dus verwacht geen problemen vrijdag hij zat heel relaxed en vrolijk te babbelen dus komt helemaal goed!
Bericht Maandag 22 Maart 2010 3:39 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Mooi dat het zo goed is gegaan!

Zelf heb ik voor langere ritten of een transportkooi of de bench op de achterbank klem tussen de stoel, zodat het niet gaat schuiven. In het begin is m'n grijsje soms een beetje bang, maar na een tijdje gaat ze al lekker fluiten, zingen en brabbelen en lekker om zich heen te kijken. Zonder doek dus. Voor kleine stukjes hou ik d'r op m'n arm.
Bericht Maandag 22 Maart 2010 4:41 pm
Tinuske
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik ben er ook blij mee dat het zo goed ging hihi Yeah!
Bericht Maandag 22 Maart 2010 6:48 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Super - nu zijn jullie helemaal klaar voor vrijdag Veertje
Bericht Maandag 22 Maart 2010 7:46 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:46 am
  Berichten van afgelopen: