|
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
| grijsje met een bb? of met welke soort kan ze wel? |
|
|
Hoi hoi
Ik heb een grijze roodstaart alleen in een kooi en 4 valkjes in een andere kooi, nu vroeg ik mij af of je een bb bij de grijze kan doen?
na wennen natuurlijk, onze grijze is 7 maand jong en ze is erg lief, als ze los is met de valkjes gaat dat heel goed soms zitten ze zelfs bij haar in de kooi haha, maar als ze in de kooi zit en hij is dicht en de valkjes zitten erop kan ze dat weer niet hebben en wil ze erheen om ze te bijten.
bedankt alvast!
groetjes Denise |
Maandag 26 Juli 2010 10:54 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je zou een BB best bij een grijze kunnen zetten. waarom niet. mits ze goed met elkaar om kunnen gaan. je hebt niet altijd de garantie dat het lukt. |
Maandag 26 Juli 2010 11:54 am |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
bedankt voor je reactie!
Ik wil dan een jonge nemen of misschien wel een oudere, hoe groot moet de kooi dan zijn?
heb momenteel 1 van zooplus staan eigelijk net een nieuwe: http://www.zooplus.nl/shop/vog.....ien/139384
maar ja mocht het na een tijdje wennen niet goed gaan dan krijgt het bb gewoon een aparte kooi, heb dit met mijn valkjes ook lucky is erg gemeent tegen de kleinste maar ineens gaat het weer beter? heel apart zo |
Maandag 26 Juli 2010 11:56 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik zou ze eerst apart houden, naast elkaar. Als ze buiten de kooi goed met elkaar omgaan dan zou je ze misschien samen in een kooi kunnen doen....maar je moet mazzel hebben, houd er rekening mee dat het niet klikt!! Cleo hier is een enorme krokodil, Pipo mag niet te dicht in haar buurt komen, die hebben dus ook ieder een eigen kooi... |
Maandag 26 Juli 2010 12:04 pm |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
Thnx voor je reactie, ik zal erinelkgeval wel rekening mee gaan houden dat het niet gaat klikken, en als het wel klikt is dat mooi voor coya ons grijsje:d lijkt me geweldig als ze ook een vriendje heeft
Hopelijk is die kooi ook groot genoeg? want heb hem net nieuw hijs is wel lang maar smal. |
Maandag 26 Juli 2010 12:07 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk wel dat dat gaat lukken. als ze er vaak uit mogen dan kunnen ze de kooi voor het slapen gebruiken.
kijk het eerst maar even aan hoe of het gaat.
mijn grijsje woont samen met een lord derby en dat ging in het begin ook niet echt goed maar nu is het een koppeltje. en ik moet eerlijk zeggen, zij werden vanaf dag 1 gedwongen een kooi samen te delen. na een tijd gekibbel is het ineens omgeslagen en gaat het uitstekend. |
Maandag 26 Juli 2010 12:09 pm |
|
|
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
hoi hoi
Ja ik ben echt altijd thuis, nou ja altijd is overdreven he haha;) mijn vriend werkt fulltime en ik ben thuis met mijn dochter vogels en hond:D en werk 2 x in de week savonds, en misschien wat je zegt gedwongen erin dat dat ook wel werkt, alleen ik weet niet zeker of ik een jonkie wil of een oudere omdat ik ook denk van de oudere verdient een 2de kans maar je weet niet wat voor karakter erin zit.
Maar jij hebt ze samen mag ik vragen wat dat voor soort vogel is? ik ken die hele naam niet? kun je is een fotootje posten? |
Maandag 26 Juli 2010 12:12 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ja hoor klik hier maar eens
http://www.fluffies.org/nl/dag.....p5366.html
dan kun je hem zien.
je zou ook eventueel een speelboom kunnen maken waar je beiden in kunt zetten. dat is dan neutraal terrein en dan hebben ze gelegenheid genoeg om elkaar te leren kennen en te spelen. |
Maandag 26 Juli 2010 12:17 pm |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
ahhh wat een leuk beestje zeg!
Goed idee een speelboom ja kan ik wel eens even naar kijken!
Bedankt |
Maandag 26 Juli 2010 12:19 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik vind de kooi voor twee vogels een beetje aan de kleine kant...maar dat komt denk ik omdat ze hier elk zo'n kooi voor zichzelf hebben.
Je weet nooit van te voren wat voor karakter een gaai heeft, het zijn allemaal persoonlijkheden op zich... Dat maakt het ook zo moeilijk...  |
Maandag 26 Juli 2010 12:20 pm |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
hoi hoi
Ik ga ze denk ik eers maat apart zetten we willen toch een babytje, ik ben niet meer zo van de handopfok maar kan het wel heb hier alles met de hand gevoed en opzoch kwa tamheid maakt het niet uit, heb hier 2 supertamme valkjes en een grijsje en 2 minder tamme
Ik heb hier een linkje waar ik wil gaan kijken: http://link.marktplaats.nl/363066206
Apart dat ze allemaal een ander karakter hebben dat maakt het juist leuk en soms moeilijk, heb soms met coya ook vaak dat ik niet altijd weet wat ze bedoelt of ze nou wel lief een kusje komt geven door de kooi of dat ze me wel wegjaagt haha |
Maandag 26 Juli 2010 12:38 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Zekerheid is er nooit helaas. Ondertussen heb ik mijn 2 bengels zo ver dat ze elkaar accepteren voor een paar minuten buiten de kooi maar moet er 1 wieken om de andere niet na te gaan vliegen om hem aan te vallen. Heb zoveel geprobeerd en gedaan maar dwingen kan ik helaas niet. |
Maandag 26 Juli 2010 12:47 pm |
|
|
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
ohh dat is ook wel gemeen ja, ik weet dat ze soms ruzie hebben maar elkaar echt navliegen om aan te vallen heb ik nooit meegemaakt best jammer als ze dat doen hoor
maakt het ook niet uit hoe oud ze zijn dan? |
Maandag 26 Juli 2010 12:52 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Nee, de leeftijd speelt geen rol eigenlijk, de klik moet er gewoon zijn en die is er hier duidelijk niet. Mijn grijsje was hier al en was een jaar oud voor onze BB kwam, eentje wat we gered hebben met spreidpootjes en deze was geloof ik 12weken toen hij hier kwam. Hij heeft een week of 2 in quarantaine gezeten omdat hij nog niet getest was maar daarna gewoon in de woonkamer naast ons grijsje. Tot op heden wil ons grijsje wel lief zijn maar onze BB totaal niet. Ons grijsje is nu 3 jaar en onze BB 2 jaar en een tijdje mocht Fluf (de BB) vliegen maar die maakte er een spelletje van om ons grijsje na te vliegen en dus ook ruzie te gaan maken, vandaar dat hij gewiekt werd.
Soms gaat ons grijsje bij Fluf zitten op de kooi als ze beide los zijn maar dan kan ik ze niet alleen laten want dan zet die kleine aap de aanval in. Als ik erbij ben en Fluf op zijn plaats wijs dan laat hij Jos wel ff doen, het mag alleen geen halfuur gaan duren want dan kan hij zich niet meer inhouden.
We zijn dus wel al verder geraakt maar of ze ooit echt vriendjes worden, daar heb ik sterk mijn twijfels over. Ach, het gaat hoor en ben er ook aan begonnen met het idee dat het kan mislukken en moet zeggen, mij stoort het niet want hoe dan ook hebben ze wel veel aan elkaar. Is de ene ff mee met mij dan zoekt en roept de andere om te weten waar hij is. Ze kunnen niet samen maar ze kunnen mekaar absoluut niet missen. Ze doen dingen na van elkaar, praten met elkaar maar alleen het fysieke lukt niet. Lig ik niet van wakker, als ze zo kunnen is het mij ook goed. Alles wat erbij komt is extra succes. |
Maandag 26 Juli 2010 1:51 pm |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
ohhh wat een gemeen bbtje dan zeg....en ook zijn ze leuk als je ze niet bijelkaar in de kooi heb zoals je al zei:D en het is wel fijn dat je hem wel wat kan zeggen, het is voor mij alleen handig dat ze bijelkaar kunnen en misschien leuk omdat coya allee,n zit ze staat wel naast de valkjes maar is toch anders,maar het is absoluut geen moeten gaat het niet dan niet het blijft leuk:D heb zo wel een lekkere beestenbende thuis haha!
Ik ga morgen kijken bij een bbtje ben zo benieuwd! en grappig dat ze kunnen praten kan die van jou dat ook?
Ik haat altijd dat wachten he bij mij moet alles meteen maar je moet ook opletten natuurlijk ik ben in januari met 1 vogel begonnen en heb er nu 5 haha en morgen miss 6 |
Maandag 26 Juli 2010 1:57 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 8:50 pm
|
|
|
|
|