|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
| grijsje's problemen |
|
|
hallo allemaal,
op mijn pa zijn werk waren er een paar die ooit een grijsje gehad hebben en dat ze ze na een paar jaar weg deden omdat hij te agresief werden en dat ze zich een keer per jaar helemaal kaal plukten wat je ook deed.
en ze zeiden dat wat ik ook deed geen grijsje mocht pakken omdat ze alleen maar een persoon aardig vonden.
klopt dit? |
Woensdag 10 Oktober 2007 4:14 pm |
|
|
maurice3088
Fladderaar
|
Kaal plukken komt vaak door verveling
En dat ze maar 1persoon leuk vinden vaak wel maar een pop trekt meestal naar mannelijk persoon en een man trekt meestal naar het vrouwelijk geslacht
Hier bij ons trekt Teun (man) naar mijn vrouw (vrouwelijk geslacht) maar ook naar Robin onze zoon van 12jaar dus hij kan hem ook pakken
Ik zelf kan hem wel laten opstappen maar moet wel opletten anders hij wil dan wel happen maar bijt niet echt door
En als jij bijvoorbeeld een vogel koopt die jou begint te bijten en je haalt hem daarom niet meer uit de kooi tja dan krijgt hij minder aandacht en kan hij zich gaan plukken
Want in het begin is het allemaal leuk als ze jong zijn en allemans vriendjes zijn
Dus iedereen in het gezin moet erachter staan en niet alleen jij omdat je er graag ééntje wil praat er maar eens met jullie allemaal over
Groetjes Maurice  |
Woensdag 10 Oktober 2007 4:30 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: grijsje's problemen |
|
|
Plukken kan verschillende oorzaken hebben. Naast lichamelijke oorzaken (die ik niet allemaal weet) kan het ook met de hormonen te maken hebben, evt de luchtvochtigheid, verveling, etc etc.
Een goed opgevoed grijsje zal bij verschillende mensen kunnen opstappen. Voorkeur mogen ze natuurlijk hebben! Kriebelen is een ander verhaal..
(Hier stapt Zazu -kaketoe- ook niet bij iedereen op.. ) |
Woensdag 10 Oktober 2007 5:32 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Ik heb 2 grijze roodstaarten. En ik heb in al die tijd geleerd dat het gedrag van je papegaai grotendeels valt en staat met de opvoeding.
Uiteraard zijn grijsjes gevoeliger voor eenkennigheid. Maar het ligt er ook aan hoe je daar mee omgaat. En of je dat accepteer van je vogel.
Over dat kaalplukken en bijten sluit ik me aan bij Maurice.
quote:
Originally posted by maurice3088
Kaal plukken komt vaak door verveling
En dat ze maar 1persoon leuk vinden vaak wel maar een pop trekt meestal naar mannelijk persoon en een man trekt meestal naar het vrouwelijk geslacht
Dat is een fabeltje.
Dat is helemaal niet waar namelijk! Het ligt er aan hoe degene met em om gaat. De ene persoon is interessanter voor de vogel dan de andere. Dat kan aan uiterlijk, stem of manier van aandacht geven zijn. Kan vanalles zijn. Maar dat heeft niets te maken met tegenovergesteld geslacht! |
Woensdag 10 Oktober 2007 5:59 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik sluit me aan bij bovenstaande...en idd dat van voorkeur voor geslacht is echt onzin...
Cleo heeft helaas een voorkeur voor mij en mn vriend in mindere mate...
Met Taco onze aga net zo, daarvan was ik ook altijd favoriet, zelfs als ik haar een poos niet had gezien en ook dat was een vrouwtje..
De truc is om het hele gezin te laten delen in de zorg voor de gaai...dan wordt een gaai niet zo eenkennig |
Woensdag 10 Oktober 2007 7:11 pm |
|
|
maurice3088
Fladderaar
|
quote:
Originally posted by Laura B
Ik sluit me aan bij bovenstaande...en idd dat van voorkeur voor geslacht is echt onzin...
Cleo heeft helaas een voorkeur voor mij en mn vriend in mindere mate...
Met Taco onze aga net zo, daarvan was ik ook altijd favoriet, zelfs als ik haar een poos niet had gezien en ook dat was een vrouwtje..
De truc is om het hele gezin te laten delen in de zorg voor de gaai...dan wordt een gaai niet zo eenkennig
De vraag ging toch over een grijzeroodstaart
Met de BB en de caique is dit niet het geval hier
Maar wat ik me heb laten vertellen en uit ervaring is dat een grijze wel vaak kiest in geslacht
Dus dit is onze ervaring met een grijzeroodstaart
Groetjes Maurice  |
Woensdag 10 Oktober 2007 8:31 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ehmmm, heel veel ligt aan de opvoeding hoor, Maurice. Er zijn veel grijsjes die echt niet voor iemand van het andere geslacht gaan hoor.  |
Woensdag 10 Oktober 2007 8:43 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Nee hoor dat is echt niet waar. Dat is dan toeval geweest.
Mijn Coco is een man. Die is gek op mij.. maar hij vind mijn vader super interessant. Maar kan ook lekker bij mijn moeder zitten.
Kaya is ook een man en die is sowieso gek op mannen. Dat zijn dan toevallig mijn gaaien maar echt waar dat is echt een fabeltje!
Ik ken veel andere grijsjes... ook in het echt. Waarvan een popje ook gek is op zowel man als vrouw. Een man grijze roodstaart die ook met iedereen kan. Een popje wat daar bij hoort mag mij niet zo maar verder mag ze haar baasje wel weer heel graag.
Dat zijn maar een paar voorbeelden om aan te geven dat het echt niet waar is! |
Woensdag 10 Oktober 2007 8:49 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by maurice3088
De vraag ging toch over een grijzeroodstaart
Met de BB en de caique is dit niet het geval hier
Maar wat ik me heb laten vertellen en uit ervaring is dat een grijze wel vaak kiest in geslacht
Dus dit is onze ervaring met een grijzeroodstaart
Groetjes Maurice
Een grijsje is en blijft gewoon een gaai, en zoals Cosch naar mijns inziens terecht zegt: veel valt en staat met de opvoeding....Grijsjes verschillen daarin niet veel van andere gaaien...  |
Woensdag 10 Oktober 2007 8:59 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ze zullen wel wat meer aanleg hebben om 'eenkennig' te worden, net zoals kaketoes meer aanleg hebben om zeg maar 'schreeuwers' te worden.. Maar echt, een heleboel kan je met opvoeding bepalen! |
Woensdag 10 Oktober 2007 9:01 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:47 am
|
|
|
|
|
|