Grijsjes en kakariki's

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Heidy
Net uit het ei

Grijsjes en kakariki's  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

Zoals jullie weten, woont Sammy sinds carnevalszaterdag bij ons. Naast Sammy hebben we nog twee valkparkieten in de woonkamer. Nu zit ik er over te denken (moet mijn man nog overhalen) om over een tijdje de valkjes weg te doen en er twee kakariki's voor in de plaats te nemen. Ik vind kakariki's eigenlijk toch veel leukere vogels dan valkjes. We hebben eerder twee kaka's in de woonkamer gehad maar die zijn plotseling overleden. Heeft iemand ervaring met grijsjes en kaka's in 1 woonkamer? Kan ik ze bijv. tergelijkertijd loslaten? Sammy kan niet vliegen, de kaka's zouden niet gekortwiekt worden. Het nadeel van onze valkjes is bijv. dat ze Sammy echt uitdagen. En aangezien het niet van die snelle vliegers zijn, zou het zo maar eens kunnen dat er eentje een keer een teen of een pootje mist. Bij kaka's ben ik wat dat betreft niet zo bang. Die reageren super snel.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Heidy
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 11:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Re: Grijsjes en kakariki's  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Heidy
Nu zit ik er over te denken (moet mijn man nog overhalen) om over een tijdje de valkjes weg te doen en er twee kakariki's voor in de plaats te nemen.
Heidy

Eehhmmm, wat moet ik me hier bij voorstellen?? Ik zou nooit een van mijn beesten wegdoen om plaats te maken voor andere....
Verder denk ik dat je bij beide soorten altijd in het oog moet houden als ze los zijn, ze kunnen elkaar altijd eens aanvliegen. Ongewiekte vogels kunnen zich idd sneller uit de voeten maken, maar geeft natuurlijk nooit garantie. Wink
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 6:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hmmm, ik ga me niet teveel uitpspreken over je keuze maar het zijn dieren, geen meubels, dat is het enige wat ik daarover kwijt wil.

Verder wil ik maar zeggen dat mijn kippen ook niet overweg kunnen en mekaar uitdagen maar dat is kwestie van in het oog houden, erbij te blijven als ze vrij zijn en te zorgen dat ze veilig zijn. Sorry, ik kan niet zomaar een dier wegdoen.
Bericht Donderdag 1 April 2010 8:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Heidy
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dit topic kan gesloten worden. De valken blijven.
Bericht Donderdag 1 April 2010 4:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Goede keus Wink zal het topic op slot doen
Bericht Vrijdag 2 April 2010 9:43 pm

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:47 am
  Berichten van afgelopen: