grijsroodstaart baby

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
platvoet
Eitje

grijsroodstaart baby  Reageer met quote  

hallo
ik heb vorige week een jonge grijsroodstaart gekocht toen was hij tussen de 7 a 8 weken maar nu sinds het weekend wil hij bijna zijn pap niet meer smorgens gaat het gulzig en eet hij alles op bij de andere keren dat hij krijg is het de eerste hap gulzig en de rest niet meer. nu hebben we van het weekend bij een andere kweker voer gehaalt wat je zo kan geven en je kan het weken en dan geven dat begon hij wel gelijk te eten en nu ook weer iets minder hij wil heel erg graag kroelen en hij zit ook op zijn manier te brabbelen tegen je en als hij gegeten heeft en je wilt hem dan aaien dan is hij erg sagerijnig
wie heeft er advies voor mij
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 8:56 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dus 's morgens eet hij zijn papje wel perfect? Dan denk ik dat je gewoon de 1 papje, die van 's middags bijvoorbeeld kan laten en 's avonds zou ik toch nog even proberen, zien wat hij doet. Kan zijn dat hij op weg naar zelfstandigheid is en overdag genoeg zelf eet. Hou het even goed in de gaten of hij goed eet, hou het gewicht in de gaten en eet hij genoeg, dan kan je de middagpap weglaten.
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 9:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

net wat Sarah zegt, ik denk dat hij minder behoefte heeft aan pap. je zou nu wat zaad in de kooi als extra aan kunnen bieden en trosgierst, dan kan hij alvast daar mee spelen en leren het te eten.
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 9:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
platvoet
Eitje

Reageer met quote  

maar ze krop wordt niet goed gevult als ik na 2 a 3 weer bij hem in de doos kijk is zijn krop weer helemaal leeg en dan geef ik hem weer een beetje pap
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 9:10 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Doordat hij nog pap krijgt vult hij zich nog niet helemaal met zaadjes, hij moet het ook nog echt leren om zelf te eten vandaar dat je het gewicht goed in de gaten moet houden. Beste is dat je 's morgens weegt, na de grote poep en dat elke dag doet zolang het nog een baby is, het gewicht zegt echt veel hoor over hoe ze het doen.
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 9:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
platvoet
Eitje

Reageer met quote  

er staat 2 soorte in zijn doos een zadenmengsel en een bakje met pellet
oke dat zal ik mogen ochtend doen ik doe ook vers fruit en stukje wortel en bonen in zijn doos en daar begin hij ook gelijk aan te proberen om het op te eten
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 9:27 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

dat is prima hoor, hoe meer je hem laat kennen nu op deze leeftijd hoe beter ze later vaak eten dus doe maar, kan geen kwaad. Enkel opletten dat je de verse dingen op tijd er uithaalt zodat ze niet gaan schimmelen. Ik laat groenten en fruit in dit weer niet langer als 3uurtjes staan, soms ook minder lang, hangt ervan af wat ze krijgen en hoe warm het is. Maar, je bent goed bezig hoor. Veertje
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 11:14 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Grijsje van 7 a 8 weken in een doos?

Zal hem al in een kooi doen hoor op beukensnippers en alles op de grond aanbieden en stokken laag hangen.

Weeg hem goed laat een voeding wel dan gaat hij ook zoeken naar eten.

Geef je pap niet te koud daar houden ze niet van
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 5:53 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 5 Februari 2012 12:31 pm
  Berichten van afgelopen: