Grijze roodstaart op z'n rug liggen/

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Tiny-M
Beginnende vlieger

Grijze roodstaart op z'n rug liggen/  Reageer met quote  

Dit is iets wat ik me al een tijdje afvraag. Je ziet vaak verschillende soorten kromsnavels die het leuk vinden om op de rug op schoot te liggen en lekker geaaid worden, of die het trucje 'omrollen' doen.

Nou wil mijn grijsje eigenlijk nooit op d'r rug liggen, niet uit zichzelf, of als ik het doe (houdt er trouwens ook niet zo van om op schoot te zitten). Dit is verder geen pobleem ofzo, maar is dit gewoon iets wat grijsjes niet doen, of is die van mij een uitzondering? (ze houdt er trouwens wel van op op dr kop te slingeren/schommelen).
Bericht Zaterdag 14 Februari 2009 1:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

geen idee of grijsjes dat niet of wel doen kira hier kan je makkelijk in je hand leggen zonder dat gaat omrollen maar yentl heeft er een bloedhekel aan.
verschild denk ik gewoon per vogel.
Bericht Zaterdag 14 Februari 2009 4:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het schijnt ook te maken te hebben met het vertrouwen wat een papegaai heeft in zijn baasjes. Hiermee wil ik niet suggereren dat jullie band niet goed is hoor, maar dat is wat ik ervan weet. Het is ook een kwestie van het vertrouwen opbouwen dat er niets vervelends gebeurd als hij op zijn rug ligt. In het begin zal hij meteen omhoog proberen te komen en als het goed is gaat hij het steeds meer accepteren en daarna misschien ook nog wel leuk vinden....
Bericht Zondag 15 Februari 2009 9:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Had gisteren al een reactie willen plaatsen maar toen had ik het verkeerde knopje ingedrukt! Twisted Evil en maakte het forum een nieuw onderwerp, daarna kon ik mijn bericht niet meer kopieren.

Maar zoals het een echte grijze roodstaart betaamt moet hij eerst moeilijk doen. Laughing Een echte grijze laat niet zomaar iets toe. Laughing

Sommige grijsjes zullen er niets om geven als je alles met ze doe, maar de meeste moet je eerst trainen.
Doordat ze merken dat ze er iets voor terug krijgen, worden ze een stuk makkelijker. Of dat iets nou iets lekkers is of jouw enthousiaste gegil, maakt ze niet uit.

Ik heb het mijn grijsjes geleerd door ze eerst tegen mijn borst aan te houden en dan voorover buigen. En dan steeds iets verder en langer. Totdat ze makkelijk op de kop aan mijn vingers hangen. En dan kun je ze leren om ergens op te leggen. En zo leren ze op hun rug liggen. Nou dit is een manier van de velen.

Succes
Bericht Zondag 15 Februari 2009 9:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mijn grijze roodstaart vind het ook niks op z'n rug liggen, maar als die in een speelse bui is dan kun je alles met hem, ook laten rollen enzo, hij doet het alleen als die er zelf zin in heeft
Bericht Zondag 15 Februari 2009 3:14 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het is dus wel echt iets om te leren dus. Moet er maar eens mee gaan trainen dan.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor een groot gedeelte met vertrouwen te maken heeft, op z'n kop issie natuurlijk wel kwetsbaar.
Bericht Zondag 15 Februari 2009 3:45 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is echt wel te leren.. Maar ik denk dat het best wel wat geduld kost om het te leren. Veel lekkers klaarzetten, veel belonen, sessies korthouden zijn belangrijk!
Succes!
Bericht Zondag 15 Februari 2009 5:27 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik heb wel een tip voor als het een beetje snel moet gaan

je schiet hem gewoon neer en je draait hem om Embarassed Embarassed Embarassed
Bericht Zondag 15 Februari 2009 6:42 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whahahahhahahahahahahhahahaa Floyd, ben er zeker van dat hij dan echt tam is ja maar helaas zal dat ook het enige trucje zijn dat hij dan nog leert, hahahaha.

Ons grijsje kan ik ook in mijn hand leggen, al moet ik wel zeggen dat hij het niet altijd even aangenaam vindt (aiai) maar mams is nogal koppig en dat weet hij, hahahaha. Maar, moet ook zeggen dat ik dit al met hem doe sinds hij baby was, hij is het dus eigenlijk een beetje gewend wel. Wink
Bericht Zondag 15 Februari 2009 8:13 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

floyd doet het niet dus die moet ik afschieten
nee hoor dat arme schatje van me

vind het wel heel knap als je dat voor elkaar krijgt Veertje Veertje
Bericht Zondag 15 Februari 2009 8:38 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, maar niet vergeten dat ik Jos heb van toen ie nog baby was, dat scheelt een hoop werk hoor. Maar, hij heeft er echt niet altijd zin in, dat merk ik onmiddellijk aan mijn arme vingertjes, hahahahahahaha
Bericht Zondag 15 Februari 2009 9:43 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Ja, maar niet vergeten dat ik Jos heb van toen ie nog baby was, dat scheelt een hoop werk hoor. Maar, hij heeft er echt niet altijd zin in, dat merk ik onmiddellijk aan mijn arme vingertjes, hahahahahahaha

Ik heb d'r ook van baby af aan. Maar ik moet zeggen dat ze op een gegeven moment het gewoon niet zo leuk meer vond om op schoot te zitten of vastgepakt te worden. Dat vind ik eigenlijk ook helemaal niet erg (opstappen etc. doet ze prima en lekker geaaid worden vindt ze ook het einde), maar misschien toch wel leuk om mee te oefenen. Heb het al een beetje geprobeerd, gaat een paar seconden goed, dan laat ze het ook merken Laughing

Maarre, dat schieten is ook nog een goed idee, ik zal het onthouden. (Is ze tenminste ook lekker stil) Twisted Evil
Bericht Zondag 15 Februari 2009 11:55 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, hier was het ook op een bepaald moment dat Jos eigenlijk zoiets had van "mams, daar ben ik nu toch wel te groot voor om zo op mijn rugje te liggen hoor". Laughing , het is het opgroeien die ze parten speelt, grenzen aftasten, zien wat kan als ze tegenstribbelen en zo. Maar, ben er zeker van dat je met beloning en zo het ook terug zover gaat krijgen. Wink
Bericht Maandag 16 Februari 2009 7:23 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heb je het geprobeerd met een pen of potlood ofzo?
als je die tussen z'n pootjes drukt en hem meteen op z'n rug legt? zo blijft Pico wel liggen, lijkt net of die het niet eens in de gaten heeft omdat die druk bezig is dat pen te slopen Hartje
Bericht Maandag 16 Februari 2009 9:12 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kan het eens proberen, maar meestal als iets erg plotseling gebeurt schrikt ze toch.
Bericht Maandag 16 Februari 2009 10:26 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:48 am
  Berichten van afgelopen: