|
|
|
dominic-breda
Eitje
|
| grijze roodstaart overnemen ? |
|
|
Wij kregen van de week een aanbod om een grijze roodstaart van familie over te nemen omdat hun er niks meer mee deden.
Dit vonden wij natuurlijk zielig voor het beestje !
Zelf zaten wij er ook aan te denken om een volgel aan te schaffen dus dit kwam wel leuk uit, maar wij wilden natuurlijk een jonkie.... en deze is ong 4a5jr.
Het word onze eerste vogel, dus heeft er iemand tips of goede raad......
En gaat dat goed als de vogel verhuisd word ?
Nu zit hij altijd in zijn kooi met vaak een deken erover heen, maar plukt zijn eigen niet of iets dergelijks.
Nu denk wij dat hij het hier leuker zal hebben omdat wij meer aandacht voor hem hebben enz.
Alvast bedankt ! |
Dinsdag 7 September 2010 9:32 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

|
|
|
Ik ga nu een paar kritische vragen stellen, niet om vervelend te doen, maar hopelijk om jullie zelf ook meer inzicht te verschaffen in zoiets, het is nl. een hele stap om van nooit een vogel naar een grijze roodstaart te gaan, dus vandaar....
-Waarom moet de roodstaart weg bij je familie? Meestal is er nl. wel een reden...en zeker omdat het om familie gaat is het beter om niet later voor verrassingen komen te staan...Vraag om een eerlijk antwoord!
-Waarom zit de doek vrijwel de hele dag over de kooi? Afgezien van het feit dat ik dat een beetje zielig vindt, vraag ik me af of dat niet gebeurt met een bepaalde reden (schreeuwen???)
-Waarom komt het dier niet uit de kooi? Bijt hij misschien? Is hij niet tam en krijgen ze hem daarom niet meer in/uit de kooi?
Kortom, vraag eerst om heel veel informatie, zodat je weet wat je te wachten staat. Lees ook hier lekker veel zodat je weet wat het houden van een gaai inhoudt, als ik je stukje zo lees dan heb ik medelijden met dat beessie en kan het heel goed zijn dat hij bij mensen die van goede wil zijn beter af is, maar dan moeten jullie wel weten waar je aan begint! Het valt nl. niet mee om een gaai goed op te voeden, zeker als je geen ervaring hebt, maar als je stevig in je schoenen staat kom je een heel eind. Hulp kun je altijd hier vragen....  |
Dinsdag 7 September 2010 10:52 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ik sluit me aan bij de vragen van Laura, inderdaad niet om vervelend te doen maar om jullie te helpen de juiste keuze te maken. Ik heb al vaker gaaitjes gezien die ik echt vreselijk zielig vindt maar mijn hart zegt dan wel ja, mijn verstand spreekt het vaak tegen. |
Dinsdag 7 September 2010 11:07 am |
|
|
|
|
dominic-breda
Eitje
|
vandaag te horen gekregen dat het niet doorgaat
De vogel is van de vrouw des huizes, en die wil hem niet wegdoen.
Hoewel de man des huizes het ook wel zielig vind.
Dus misschien veranderen ze nog van gedachten.....
Verder was de vogel heel lief voor haar, niet bijten of iets dergelijks.
Het was bij hun meer tijdgebrek/zin dat ze geen aandacht geven.
Maargoed als ze van gedachten veranderen zien jullie me hier weer terug !
bedankt voor de info ! |
Dinsdag 7 September 2010 8:01 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:48 am
|
|
|
|
|