|
|
|
Annapaco
Eitje
| Had ik maar.... |
|
|
wat meer poen! dan had ik allang een lief baby grijsje.
Maar ja aan de andere kant wel goed want nu heb ik extra lang de tijd om een goeie fokker te vinden. hihi
Eind volgende maand heb ik genoeg voor een grijsje, kooi, speeltjes, en voer.
Groetjes Anna |
Dinsdag 29 Januari 2008 10:46 pm |
|
|
esjo
Moderator

Je hebt in ieder geval lekker lang voorpret. Is ook leuk. En eind volgende maand is best snel toch  |
Dinsdag 29 Januari 2008 10:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Had ik maar.... |
|
|
Ohhh maar nog even doordromen is toch ook leuk? En volgende maand.. Da's bijna!
Voor je het weet is het zover..
Heb je al een kooi op het oog? En speeltjes? (Bij de xenos hebben ze van die goedkope onderzetters, tip van Shi nog wat. Hier worden ze erg gewaardeerd!) |
Dinsdag 29 Januari 2008 10:52 pm |
|
|
|
|
Annapaco
Eitje
hahahaha shi nog wat, serieus ik lag in een scheur! shi-naYne??
Maar inderdaad, ik heb al een hoop voorpret, het wordt steeds leuker en het komt steeds dichterbij!!
Ik heb 2 kleine kinderen dus die kosten nogal wat...
Trouwens daar wil ik even wat over vragen, mijn vader zei dat ik beter kon wachten tot ze wat ouder zijn omdat hij straks anders alleen maar babygeluiden gaat nadoen. (dochter wordt in april 2 en zoon in april 1) dus ze praten nog niet echt nee. en dat gaat wel de hele dag door ja....
heeft ie een punt of valt dat mee?
groetjes Anna |
Dinsdag 29 Januari 2008 11:08 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ja, shi-naYne.. Ik was eventjes te lui om haar naam op te zoeken. Ik vergeet de rest altijd. (Eigenlijk kom ik tot Shi-na en dan houdt het op)
Ik had eerst ook problemen met Esc_f_ny totdat ik van haar de betekenis hoorde van die naam.
Ik weet niet zeker of grijsjes dit erg na zullen gaan doen? Misschien geen grijsje maar een andere soort? Eentje die wat minder goed praat? Een jardine? Dat zijn ook Afrikaanse papegaaien.
Waarom heb je eigenlijk een grijsje gekozen als ik vragen mag?  |
Dinsdag 29 Januari 2008 11:22 pm |
|
|
Annapaco
Eitje
haha ja ik vond het wel grappig, had haar naam al en paar keer voorbij zien komen dus ik wist wie je bedoelde.
In het begin wou ik gewoon een papegaai PUNT.
Toen ben ik gaan lezen en lezen en lezen en lezen en filmpjes kijken op internet en toen werd ik verliefd
En ik heb gesproken met iemand die er aardig wat van weet en onze gezins situatie en verwachtingen uitgelegd en deze persoon zei ook dat een grijsje het beste bij ons zou passen.
Toen ik vroeger klein was hadden we ook een grijsje maar dat was wildvang (kwam mijn moeder later achter) was ook geen land mee te bezeilen dus zij vinden het 3x niks, maar mijn besluit staat vast.
Nou dat ik het wil staat vast maar ik zou het wel zonde vinden als hij straks alleen maar mama koekje? mama drinken? mama zus mama zo mama hier mama daar enz enz zou overnemen van mijn kleintjes... |
Dinsdag 29 Januari 2008 11:47 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Whahaha kon jij die naam wel zo uit je mouw schudden?
Waarop heb je een grijsje geselecteerd? Wat wil je graag van een gaaitje? Niet dat ik je van je keuze af wil halen, maar misschien.. Ben gewoon benieuwd!
Is het echt nodig dat hij gaat praten? Want sommige gaaitjes zeggen geen woord maar fluiten wel veel. Ze leren hun leven lang dingen. Iago leert nu nog steeds dingen. (Hij is geen grijsje) |
Woensdag 30 Januari 2008 12:00 am |
|
|
Annapaco
Eitje
Ja die wist ik meteen!!!!!
hahahah nee ik wou eerst doen alsof maar ik moet bekennen dat ik terug moest kijken voor die naam hahaha
ik vind het juist zo leuk als ze praten en liedjes zingen, zo schattig en ik moet er zo om lachen als ze heel serieus een kuchje en een snifje nadoen.
natuurlijk vind ik het ook geweldig als ze een pootje geven of kusjes willen. maar dat geklets....
Bij ons in de dierenwinkel hebben ze een blauw gele ara en een grijze roodstaart, ik stond met mijn dochtertje bij het grijsje en vroeg aan haar: wat is dat? hoor je op de achtergrond hel droog: papegaai! hhahahahah (dat was dus de ara) |
Woensdag 30 Januari 2008 12:15 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Annapaco,
Ik ben zelf ook een fiere eigenaar van een grijsje en wil je niet van je droom wegplukken maar wil je toch wel op een aantal dingetjes wijzen in verband met een grijsje.
Wij hebben geen kinderen, kan goed zijn dat ik nu tegenwind ga krijgen maar als ik kinderen had dan had ik niet voor een grijsje gekozen. Grijsjes zijn dikwijls éénkennig. Ook ons grijsje, die we met de pap grootgebracht hebben. Ook mijn man is er heel erg veel mee bezig geweest en nu mag hij er niet meer met zijn vinger bij komen of onze Jos doet een aanval op mijn man. Joske heeft volledig voor mij gekozen en dat is iets wat nogal dikwijls voorkomt bij grijsjes, die éénkennigheid. Ze staan ook niet al te goed aangeschreven in de omgang met kinderen. Er zijn altijd uitzonderingen maar hou daar rekening mee. Zelf heb ik verschillende verhalen gehoord waar het grijsje de kinderen ging "trommelen" op hun hoofd. Ja, dan moet je je gaaitje in de kooi zetten en mag hij er enkel nog uit als de kinderen slapen zijn of niet thuis zijn, dat is natuurlijk ook niet leuk voor de papegaai. Ik wil je helemaal niet van je beslissing doen terugkomen maar neem het aub wel even in overweging. Wat zou het jammer zijn mocht je je grijsje op een bepaald moment wegdoen omdat hij bijt naar je kindjes, want je kindjes zijn ook op een "onderzoekleeftijd", ze gaan proberen de papegaai te benaderen, ook als mama eens even niet kijkt. Ik hoop dat je mij niet als een bemoeial gaat bekijken maar dit zijn dingen die ik toch even met je wilde delen omdat je kindjes hebt en ik niet zou willen dat je kindjes gebeten worden. Het is niet zeker dat jouw grijsje éénkennig wordt, maar veel grijsjes zijn wel éénkennig. Neem dit gewoon even in je op als tip waar je rekening moet mee houden als je toch voor een grijsje gaat.  |
Woensdag 30 Januari 2008 11:04 am |
|
|
|
|
Remco
Vlieger
Hoi Annapaco,
Ik moet het helaas eens zijn met Sarah. Mijn grijze is ook eenkennig en praat niet (in ieder geval nog niet). Houdt er dus ook rekening mee dat ze mogelijk helemaal niet gaan praten om teleurstelling achteraf te voorkomen. Het zijn verder wel hele leuke vogels en ze brengen heel veel plezier en gezelligheid in huis. |
Woensdag 30 Januari 2008 11:34 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Remco, ik zag juist dat Leia geboren is in april. Nog niet getreurd hoor, de kans dat Leia gaat praten is nog steeds groot en nog niet verloren. Onze Jos die is geboren in juli en hij probeert het wel maar het trekt nog nergens op. Echt een baby die zijn eerste woordjes probeert te vormen zo en waar zo goed als alleen mama en papa de woordjes van kunnen verstaan. Maar het is nog niet te laat hoor. In elk geval kan Leia heel mooi fluiten zag ik in het profiel staan, dat is ook al heel leuk op zich. Er is nu éénmaal NOOIT een praatgarantie en Annapaco, laat je dat aub ook nergens wijsmaken want dat is de grootste onzin wat er bestaat. Wij zijn dat gezegd geweest dat de kans groot is dat onze Jos zou praten maar dat er absoluut geen garantie is op praten, dat hij, de kweker, dat ook niet met zekerheid kan zeggen. Vond ik wel fijn dat hij zo eerlijk was. Kijk dus vooral ook goed uit wat ze je wijsmaken en probeer ook de negatieve kantjes even te vragen. Ik mag nu niet klagen over onze Jos maar het kan altijd beter. Het is niet altijd rozengeur en manenschijn en de verkoper dat dat beweert is enkel op geld uit en is helemaal niet bezorgd om de dieren want het is elke dag werken eraan. Wil je hier helemaal niet zitten ontmoedigen maar ga het ook niet mooier voordoen dan het is. Ik geniet elke seconde van onze Jos maar heb geen kindjes dus kan perfect mijn tijd aan mijn dieren verdelen. Kan perfect lukken ook voor jou maar denk rustig na en overhaast niks, dat is het belangrijkste.  |
Woensdag 30 Januari 2008 11:56 am |
|
|
Annapaco
Eitje
Ja ik heb inderdaad ook gelezen dat ze erg eenkennig kunnen worden en dat zou wel zonde zijn.
Hoewel het wel echt mijn ding is, dus mijn man zou het niet erg vinden als hij niks van hem (en de kinderen) moet hebben. Maar ik zou het wel erg vinden als hij de kinderen gaat bijten ja.
En voor de papegaai zelf is het ook niet leuk, ik ben wel veel thuis maar als ik dan een keer ziek ben ofzo.
Volgende week gaan we met die kennis bij een hobbyfokker kijken (weet niet welke) maar die kennis heeft me wel ook op zulke negatieve kanten gewezen.
Hij zei eigenlijk het zelfde dat hij me niet wou ontmoedigen maar dat hij dat wel even gezegd wou hebben.
Ik wist allleen niet dat ze ook op kinderhoofdjes tikken....
Maar ik zal als ik daar dan ben ook nog wel even vragen hoe hij erover denkt met die kleintjes.
Groetjes Anna |
Woensdag 30 Januari 2008 8:23 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Annapaco,
Dat trommelen op die hoofdjes van die kindjes is van iemand dat ik dat gehoord heb die een grijsje heeft gehad en die heeft hem of haar dan ook weggedaan voor die reden. Was wel de eerste keer dat ik het gehoord had hoor maar wil je niks verzwijgen. Het zijn dus dingen die kunnen gebeuren. Maar ben blij dat je mij dit niet kwalijk neemt dat ik even de negatieve kantjes opnoem. Je kan ze beter weten zodat je weet waar je staat. Niemand die zegt dat je geen grijsje mag kopen maar als je een grijsje koopt dan kan je wel rekening houden met deze soms mindere kantjes van die mooie en toch ook wel lieve gaaitjes want ze hebben ook zoals alle gaaitjes heel veel positieve kantjes. Het is wikken en wegen, een makkelijke beslissing is het niet maar het is heel positief dat je eerst even met iemand gaat praten en ook die mindere kantjes gaat vragen. Zo weet je waar je eventueel aan begint met de kindjes want een volwassene snapt meestal wel als een gaaitje éénkennig is maar voor kindjes is dit soms wel wat moeilijker en we mogen natuurlijk geen risico's nemen. Maar dat je niks overhaast, heb ik veel respect voor. |
Woensdag 30 Januari 2008 8:38 pm |
|
|
Annapaco
Eitje
Nee natuurlijk neem ik je niks kwalijk, ik ben alleen maar blij eerlijk gezegd.
Ik wil er wel voor de volle 100% achterstaan en daarom is het wel belangrijk dat ik ALLES weet, dus ook de negatieve dingen.
Wel hoop ik dat die man straks eerlijk tegen me is, dan weet ik ook meteen of het een goeie is en het beste voor zijn gaaitje wil ipv de beste prijs!
pffft nu ga ik wel heeeeeeeel erg twijfelen hoor. Als ik er achteraf achterkom dat het niet gaat dan is het al te laat. maar misschien gaat het wel en mis ik iets moois als ik het niet doe.
Groetjes Anna |
Woensdag 30 Januari 2008 8:51 pm |
|
|
Annapaco
Eitje
of moet ik op zoek gaan naar een wat oudere die al gewend is aan kinderen??
De kans is dan natuurlijk wel aanwezig dat je een probleem geval koopt, je weet wel, dat mensen zeggen dat ze allergisch zijn, maar ondertussen... en dat zou helemaal zielig voor zo'n beestje zijn.
Nee als ik het doe, doe ik het goed en ga ik voor een baby
............denk ik............... aaargghh! |
Woensdag 30 Januari 2008 8:55 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:51 am
|
|
|