Hebben jullie grijsjes een typisch 'grijsjeskarakter'?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by joze
kayla is niet echt een stereotype grijsje

ze is superl knuffelig, je mag haar de hele dag kroelen
praten doet ze niet, wel gekke geluiden maken
ze is wel erg eenkennig, wil niks van anderen weten
bang voor nieuwe dingen
ze is heel erg speels, en zeker geen rustige gaai

Wat een lekkere knuffelkont zeg. Very Happy Wel jammer dat ze zo eenkennig is. Kunnen andere mensen haar ook niet op laten stappen? (Zonder te aaien?)
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Coco,hier is duidelijk stereotype.
Nerveus,angstig voor nieuwe dingen,schreeuwen doet ie niet,en zeker niet als een meisje. Laughing Laughing Laughing
Hij trekt op zich het meeste naar mij toe,maar door dat we veelmet hem bezig zijn en we ook door andere mensen soms geholpen worden,is het nu wel zo dat ie niet meer snel bijt naar andere mensen.

Hahaha Coco gilt dus iig niet als een meisje maar verder kan 'ie echt voor grijsje door?
Wel goed dat hij niet meer zo heel erg naar andere mensen bijt.
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MarloesGetkate
Hmmm ik denk niet dat Emma aan het stereotype voldoet Wink
Ze is superknuffelig en niet echt eenkennig al kijkt ze wel eerst een beetje de kat uit de boom. Ze is ook niet angstig voor nieuwe speeltjes, ze is juist erg nieuwschierig.
Ze is een beetje een schoothondje, ze probeert ons overal te achtervolgen. Rolling Eyes
Meestal zetten we haar terug op de klimboom maar binnen een paar minuten hoor ik alweer getrippel op de vloer Laughing

De kat uit de boom kijken is toch prima? Very Happy Wat grappig om te horen dat ze zo'n ander karakter heeft. Laughing
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:01 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
chico is heel rustig, fluit veel en praat ook. laat zich niet aanpakken. is heel schuw. wil wel uit je glas drinken en tegenwoordig komt zij onder de bank vandaan om te kijken wat je doet, maar je mag haar niet aanraken. ze wil ook nog wel naar je toe komen om van je lepel te eten maar meer ook niet.

Ahhh maar jullie gaan vooruit. Very Happy En opstappen, gaat dat wel? Of bedoelde je dat met aanpakken?
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:02 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Wat een uiteenlopend karakters, wel leuk dat geen 1 er hetzelfde is.
Moet nog maar afwachten wat voor karakter Leia krijgt.
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 9:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Leuk he, om te lezen hoe alle grijsjes verschillen! Very Happy Ben ook zeer benieuwd wat voor grijsje Leia zal worden.
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 11:37 am
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

opstappen doet chico juist niet. ze pakt wel een nootje of een pit uit je vingers maar stapt niet op je arm of stok. dan rent ze heel hard weg. dus ik laat haar gewoon haar gang gaan. ze neemt dingetjes aan en dat is al genoeg voor mij. niks forceren. misschien dat ze ooit uit zichzelf een keertje op stapt of zo, maar er zit geen dwang achter.
ze slaapt op haar aparte boom en zodra het dag wordt springt ze er vanaf en kruipt ze onder de bank.
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 2:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tommy en stereotype? Shocked Laughing Ja opzich wel denk ik?...maar als alle grijsjes en timnehs zo zijn...dan zijn ze dus allemaal net zo geweldig!? Shocked Very Happy

1 kennig...niet echt, alleen is t geloof ik wel heel erg mijn vogel en houdt hij niet van alle vreemden Laughing Hij stapt altijd wel normaal bij anderen op enzo hoor, maar hier in huis hebben ze best wel respect voor Tommy en zullen ze niet zo snel de dingen met hem doen die ik wel doe (vleugels pakken , overal zoenen enzo) Razz Sommige vreemden vindt hij ineens echt eng (als van ouds op een wilde manier schreeuwen en wegspringen)...maar dat is maar zelden Smile

Nieuwe speeltjes zijn eigenlijk ook nooit eng...alleen had ik laatst een gele slijtstok in Vlinders kooi en toen durfde Tommy daar niet in de buurt te komen. Heel raar, want hij heeft zelf tijjden precies zo'n ding gehad en is nooit bang voor speeltjes ed Laughing

Praten gaat met vlagen. Van heel veel en hele verhalen, waar hij de laatste tijd dan zelf keihard om lacht Laughing ..tot perioden waarin hij bijna niks zegt. Very Happy

Schoothondje is hij beslist niet! En dat hoeft van mij ook niet Very Happy Tommy en ik zijn meer vrienden kwa samen zijn en samen dingen doen. Dat vindt hij geweldig en is dan meestal ook erg stoer bij t verkennen van de wereld. En hij luistert ook altijd echt als ik iets vertel of laat zien Hartje Later hoor ik dat dan soms terug ...de interactie met Tommy is voor mij gewoon zeer bijzonder, t is net een soort veren-kabouter.

Hij wil trouwens ook niet graag laag zitten of op de grond lopen, dan wordt hij wel nerveus...behalve als daar cavias of andere heeel erg boeiende dieren of dingen zijn...dan komt hij uit zn boom Rolling Eyes Laughing

Verder kan hij zeer rustig zijn, maar ook vreselijk druk en gek doen, maar is nooit, en dan ook ECHT nooit vervelend Hartje Hij is trouwens ook best zelfstandig en vermaakt zich alleen dus ook perfect Very Happy

Ik vind Tommy voor mij persoonlijk de ideale vogel en aangevuld met Guano t ideale stel, want ook die draag ik op handen Embarassed
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 12:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Schoothondje is hij beslist niet! En dat hoeft van mij ook niet Very Happy Tommy en ik zijn meer vrienden kwa samen zijn en samen dingen doen. Dat vindt hij geweldig en is dan meestal ook erg stoer bij t verkennen van de wereld. En hij luistert ook altijd echt als ik iets vertel of laat zien Hartje Later hoor ik dat dan soms terug ...de interactie met Tommy is voor mij gewoon zeer bijzonder, t is net een soort veren-kabouter.

Ja, bijzonder is dat he, als je dingen samen kan doen. Het is meer een band van wederzijds respect met Tommy? Echt een maatje.
Leuk om te lezen! Cool
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 3:00 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Het is meer een band van wederzijds respect met Tommy?

JA! Helemaal! Daarin ben ik wel de aangever en beslis ik natuurlijk wel wat we doen enzo, en dat vertrouwt hij meestal en vindt hij leuk maar op 1 of andere manier is hij niet extreem afhankelijk . Ik heb hem aan de andere kant wel gedwongen dit leven te accepteren...maar volgens mij vindt hij t inmiddels echt geweldig.

Het is HIJ en IK ...en toch zijn we samen. Laughing Tommy is geen peuter of kleuter die aan me hangt of een dier dat niet beter weet dan dat de mens zn baas (en slaaf) is (met alle respect voor mn eigen en andere vogels die wel zo zijn opgegroeid), maar lijkt veel verder dan dat Smile
Mss zeg ik t nog verkeerd...maar ja Rolling Eyes Laughing
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 3:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Tja, je hebt 'm misschien wel gedwongen maar denk dat hij hiermee een beter leven heeft dan wanneer hij bang in z'n kooitje zat te doen?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:49 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 9 Juli 2008 10:55 am
  Berichten van afgelopen: