|
|
|
Yma
Kuikentje
| help, bloedende nagel!!!!!!!!! |
|
|
Vandaag kwam er een iemand langs om de nagels van mijn lieve Kwibus te knippen.
helaas heeft ie bij een nagel in het leven geknipt en het bloed nu heel, heel erg!!!
We hebben er van die pleisterspray opgespoten en later van die poeder om het bloeden te stoppen, maar het bloed nog steeds heel erg. Echt veel.
Ik heb Kwibus maar even in zijn kooi gezet met een deker eroverheen zodat ie in het donker zit. Hij heeft er geen last van zo te zien, maar ik ben echt geschrokken....
Kan ie doodbloeden hieraan??
Stomme vraag misschien, maar heb dit nog nooit meegemaakt....
Ook heb ik zijn slijtstok eruit gehaald zodat ie het niet open kan halen verder...
Please, laat me weten wat ik doen moet... ik ben best bang.....
Gr Nomi |
Zaterdag 17 Januari 2009 7:24 pm |
|
|
Sarah
Moderator

In dit geval, dat die nagel zo blijft bloeden zou ik niet wachten en gewoon een VA bellen. Telefonisch advies vragen en desnoods langsgaan. Direct doen
Hou je ons ff op de hoogte |
Zaterdag 17 Januari 2009 7:35 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: help, bloedende nagel!!!!!!!!! |
|
|
Ships, ik ben net terug. Hoe is het nu met 'm? Heb je meel? Zet 'm daar maar in. Je kan ook fijngewreven paracetamol in een nat washandje doen. Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd. |
Zaterdag 17 Januari 2009 9:09 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
De bloeding is inmiddels gestopt hoop ik
Nomi, zeker heel voorzichtig met dit soort dingen, want ze kunnen wel doodgaan aan bloedverlies, en niet zo moeilijk ook omdat ze maar relatief heel weinig bloed kunnen missen (daarom is testen van kleine vogeltjes zoals Grasparkieten zo problematisch; je kan gewoon niet genoeg bloed nemen).
Hoe gaat het nu??? |
Zaterdag 17 Januari 2009 9:27 pm |
|
|
Yma
Kuikentje
|
|
|
pfoeee....
Ik was zooooo bang...
Heb Kwibus dus maar met rust gelaten en gelukkig kreeg ik een ingeving...
ik had nog een potje met speciaal spul staan dat bloeden stopt . Dat is poeder en dat gebruik je bij honden geloof ik.
Dat heb ik erop gedaan en toen stopte het gelukkig!!
Kwibus deed de hele tijd zij teentje in de waterbak, ik denk dat het daarom bleef bloeden.
Maar hij heeft veel bloed verloren... kan ik hem iets geven waardoor ie weer op krachten komt?
Ik voel me zoo schuldig en heb me voorgenomen zijn nagels nooit meer te laten knippen. Ik ga doen wat jullie zeggen met dat schuurpapier...
Kwibus is heel lief tegen me en geeft me steeds kusjes...
En dat tegen zo een dom stom vrouwtje!
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan
Het is denk ik beter om kwibus niet te douchen een paar dagen zeker?
Dat doet ie normaal elke ochtend, maar nu met zijn teen kan ik hem beter even droog laten?
Ik ga nu slapen en hopen dat morgen alels weer bij het oude is...
Tjee, wat kan zoiets je van streek maken zeg....
Bedankt lieve allemaal..... ben blij dat ik jullie heb!
Kussssssssssssssssss Nomi |
Zaterdag 17 Januari 2009 10:34 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hey Nomi,
Hey, jij hebt zijn nagels niet geknipt dus moet je jezelf zo niet gaan straffen. Misschien kan je wat druivensuiker door Kwibus zijn water doen, kan hij van opkikkeren. Hopelijk komen er nog andere ideetjes want dit is het enige wat ik weet. Dat douchen zou ik nu ff wachten ja, maar zolang zal dat niet duren, dat is het minst erge, zolang Kwibus maar in orde is.
Probeer ook wat te slapen hé, hou Kwibus warm, wat druivensuiker geven en volgens mij is het morgen een pak beter. |
Zaterdag 17 Januari 2009 10:38 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik zou even bij de drogist een aluinsteentje halen. Dit werkt erg goed tegen het bloeden. Dan heb je het de volgende keer in huis |
Zaterdag 17 Januari 2009 10:41 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Probeer jezelf niet zoveel te verwijten. Dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan maar een ongeluk zit echt in een klein hoekje. Je hebt in ieder geval alles uit de kast getrokken om het bloeden te laten stoppen. Gelukkig is dat ook gelukt!
Lust hij baby-pap? (Ik bedoel de babypap voor baby vogels)
Dat zit boordevol vitamine.
Ik zou hem morgen zeker nog niet douchen. Het klonk redelijk ernstig en een dagje zonder douchen kan echt wel. |
Zaterdag 17 Januari 2009 10:55 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik heb Jojo zijn nageltje ook wel is verkeerd geknipt. Ach ja kan gebeuren.
Zelf gebruik ik nu een glasvijl (te koop bij de drogist of de douglas) werkt ook erg goed en snel. |
Zaterdag 17 Januari 2009 11:21 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Yma
Kwibus is heel lief tegen me en geeft me steeds kusjes...
Misschien voelt hij dat je overstuur bent en wil hij het beter maken.
Ik ben blij dat het nu is opgehouden met bloeden. Ik zou wel zijn badje even weghalen, dan kan hij zijn teentje er niet inhouden. |
Zaterdag 17 Januari 2009 11:36 pm |
|
|
Yma
Kuikentje
Goedemorgen allemaal,
Wat was ik blij vanmorgen toen mijn lieve Kwibusje mij goedemorgen zei en een kus gaf..
Zijn teentje zag er goed uit gelukkig.
Ik heb hem lekker eten gegeven met birdy bread en hij at met smaakt.
Vandaag dus maar even geen douche nee. Hoelang moet ik daarmee wachten?
Nu zit Kwibus te spelen in zijn kartonnen doos huisje , dus dat vind ik wel een goed teken..
Zo ga ik zijn kooi even schoonmaken, want die ziet er niet uit met al dat bloed...
Ik ga GEEN nagels meer laten knippen!!!!
Ik hou het lekker zelf bij , want ik kan jullie wel vertellen dat ik echt ontzettend bang ws om mijn Kwibie te verliezen...
Ik ben zooo gek op hem en hou heel veel van hem.
Bedankt voor al jullie adviezen en tips.
Gr Nomi en een koppie krauw van Kwibus  |
Zondag 18 Januari 2009 9:35 am |
|
|
Yma
Kuikentje
quote:
Originally posted by Sue
Probeer jezelf niet zoveel te verwijten. Dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan maar een ongeluk zit echt in een klein hoekje. Je hebt in ieder geval alles uit de kast getrokken om het bloeden te laten stoppen. Gelukkig is dat ook gelukt!
Lust hij baby-pap? (Ik bedoel de babypap voor baby vogels)
Dat zit boordevol vitamine.
Ik zou hem morgen zeker nog niet douchen. Het klonk redelijk ernstig en een dagje zonder douchen kan echt wel.
Sue,
Ik heb wel baby pap staan : Nutribird ( voor noodgevallen bij mijn aagjes )
Kan ik hem die geven?
Dan probeer ik dat.
Schuldgevoel kan ik niet weghalen... dat heb ik nu eenmaal snel.... |
Zondag 18 Januari 2009 9:37 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
|
|
|
Ik zou geen druivensuiker in zijn water doen, hetzelfde verhaal als al die multivitaminen-zooi die in het water moet. Ik denk dat suiker de bacterieen geweldig zou smaken
Je kan het wel oplossen in een beetje water en zo van de lepel geven, of door de pap, gewoon dat het meteen verbruikt wordt en niet blijft liggen. Goed idee dus, Sarah
Ik weet niet of het bij papegaaien met dezelfde vitaminen werkt als bij mensen (zou je moeten uitzoeken), maar waarschijnlijk gaat het ook om het stimuleren van aanmaak van rode bloedcellen dus je zou voedsel kunnen geven dat veel van de voedingsstoffen bevat die daaraan deelnemen, maar zoals gezegd, ik weet niet hoe het precies in elkaar zit bij vogels (iemand?) en hoe dan ook is het nogal vergezocht, dus ik denk standaard bij alle verwongingen en trauma's... rust, veel goed eten, warmte, veiligheid, zo weinig mogelijk stress.
Niet douchen... en zelf ook wat bijkomen, want het kan gebeuren. De volgende keer weet je beter, en nu zijn de nageltjes in ieder geval kort genoeg om ze zelf met een vijltje bij te kunnen houden
Hoe gaat het met hem vandaag? |
Zondag 18 Januari 2009 10:23 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Yma
Ik heb wel baby pap staan : Nutribird ( voor noodgevallen bij mijn aagjes )
Dat kan heel goed. Vindt hij dat lekker?
Hoe gaat het vandaag met 'm? |
Zondag 18 Januari 2009 7:13 pm |
|
|
Yma
Kuikentje
hee hoi,
Kwibus is gelukkig weer helemaal de oude!
Lekker samen zijn kooi schoongemaakt en vooral veel geknuffeld en gespeeld samen.
Ik ben zo blij....
We hebben samen afgesproken dat we GEEN nagels meer knippen!
De pap vind hij BAH. zo zegt hij dat... Dus nee, dat was geen succes.
Hij eet gelukkig wel goed en speelt en is vrolijk...
Wanneer mag ie weer douchen??
Bedankt allemaal voor de hulp en gewoon het er zijn voor ons....
Knufffss Nomi |
Zondag 18 Januari 2009 7:20 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:52 am
|
|
|
|