|
|
|
Mik
Eitje
| Help! M'n grijsje doet raar/zielig! |
|
|
Lieve dierenvrienden,
Mijn ouders hebben een grijze roodstaart, nu al zo'n 10 jaar (4 jaar geleden ging ik het huis uit, maar het blijft m'n maatje!).
Toen we hem kregen, zeiden ze dat hij al 20 jaar zou zijn, dus hij is nu waarschijnlijk 30 jaar.
Altijd gezond en lekker gek! Soms eens een veertje weg halen, maar dat is al lang niet meer gebeurd.
Hij ziet er nog goed uit, maar hij hyperventileerd een beetje en laat heel z'n vleugels hangen.
Hij beet net een beetje in mijn vinger als waarschuwing, wat hij ook al heel lang niet meer deed. Terwijl m'n moeder hem heel de avond kon kroelen, maar hij is m'n vaders vriendje!?
Het is nu al een paar dagen, morgen natuurlijk naar de dieren arts!
Maar is er iemand die ons aljeblieft al iets kan vertellen of advies geven?
Kort ademig is hij wel eens geweest, maar dat was met een steengrill feestje. Maar hij was daar snel vanaf als we even luchten. Dat was ook echt kortademend, maar dit is telkens schokkend ademen, met z'n bekkie open.
Ontzettend bedankt voor het lezen en hoop heel snel een reaktie te krijgen!
Groetjes
vriendinnetje van Koko |
Zondag 25 September 2005 3:02 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Het klinkt een beetje als partnergedrag....
Wie nog meer? |
Zondag 25 September 2005 4:56 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ja Seertje dat zou kunnen, maar het klinkt toch ernstiger dan dat denk je niet?.
Hoe reageert hij op frisse lucht? Hebben jullie geurkaarsen, luchtverfrissers, verflucht of wat dan ook in huis? Kijk even of er echt niets is dat hem zo kortademig maakt. Nieuwe pannen? gourmet? Ik noem maar wat dingen hoor.
Doet hij dit steeds? en al lang? ook in zn kooi? of alleen bij jullie?
Morgen naar de dierenarts is een goed plan hoor! Super, maar zorg er wel voor dat ie verstand van vogels heeft. Een vogel arts is het beste.  |
Zondag 25 September 2005 8:27 pm |
|
|
|
|
Mik
Eitje
Dank jullie wel, maar over dat partner gedrag bedoel je misschien ook dat slokkend ademenen om een zaadje omhoog te werpen (hij heeft mij vaker gevoerd/versierd, hihi).
Hij schijnt dit al een paar dagen te hebben, m'n moeder wou me niet bezorgt maken.
Ik hou jullie wel op de hoogte wat de dierenarts ervan zegt.
Hopelijk komt een dierenarts langs huis, hij is niet in een andere kooi te krijgen. Hij floot mij niet eens na toen ik weg ging!
Voor de rest wordt daar (voor zo ver ik weet) altijd wel rekening met hem gehouden!
Thanx voor de snelle reaktie
Hopelijk komt alles goed
tot morgen
groetjes
Kim |
Zondag 25 September 2005 9:27 pm |
|
|
Mik
Eitje
|
|
|
Daar ben ik weer en ik kan haast niet lezen door de m'n tranen.
Ik zit hier bevend en snotterend afscheid te nemen...
Mijn moeder heeft me net opgebeld (ook helemaal van slag) om te vertellen dat hij net is overleden....
Hij zei nog: Trust. En wou z'n kooi in lopen, maar dat haalde hij niet meer...
Ik dacht dat hij m'n ouders wel zou overleven en dat ik hem zou mogen verzorgen. Nu weet ik weer waarom ik nooit een huis dier zou willen hebben.
Ik zou graag wat fijne ervaringen met jullie delen over m'n gekke Ko!
Hij weet donders goed wat alles betekende, zo herkende je dat in het gedag zeggen. Heel enthousiast : "Doeg!" betekende dat hij het fijn vond dat die gene weg ging. Terwijl hij tegen mij verplicht, nadat ik het al tig keer gezegd had, een chagerijnige doeg kreeg.
Ook zat hij je van te voren aan te kijken voordat hij onder de kast kroop waar hij niet onder mag, toch stiekem als je niet kijkt weer proberen en heel schijnheilig doen als je weer kijkt.
Hij was geen papagaai waar je zomaar mee mocht kroelen, we wisten niet wat hij z'n eerste 20 jaar heeft mee gemaakt. Maar door een push van m'n vader leerde ik hem aaien en hij mij vertrouwen.
Er kwam een keer een vriend binnen en deed heel eigenwijs zijn vinger in zijn kooi (ook na een waarschuwing) en natuurlijk beet hij! Het leuke was dat hij die jongen begon uit te lachen na de bijt!
Zo kan ik nog uren over hem door gaan, zoals ik altijd z'n stoere verhalen vertelde met heel veel trots!
Lieve Ko,
Je hebt ons altijd opgevrolijkt en aan het lachen gemaakt.
Jammer dat ik je nooit echt goed heb mogen kroelen, nooit even lekker op je buikje heb mogen kriebelen.
Je vloog nooit, je liep liever, en toch kon ik je een keertje overhalen om naar me toe te vliegen, ook al ging je rechtdoor, je probeerde het wel voor me!
Ik zal je missen, maar altijd over je blijven opscheppen!!
Rust zacht, je vriendinnetje Kim
Ik vond het fijn om deze site gevonden te hebben! Niet veel mensen zullen deze hechte band niet begrijpen. Thanx |
Zondag 25 September 2005 10:47 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Och Kim, wát naar!
Sterkte meis, voor jou én je ouders!!
Natuurlijk begrijpen we jullie band, ook al is die voor ieder weer anders.... een band met een gaaitje is zó sterk en uniek!!!
Wens jullie de komende dagen héél veel sterkte.... en als we iets voor je kunnen doen??!! Al is het maar luisteren...
Koko was héél speciaal voor jullie!! |
Zondag 25 September 2005 11:06 pm |
|
|
|
|
Mik
Eitje
Dank je wel voor je snelle reaktie, had ik even nodig, iedereen ligt te slapen....
Ik ben blij dat ik hem heb mogen mee maken en zoveel van heb kunnen genieten. Ik vind het alleen klote dat ik vandaag niet nog even wat langer bij hem was gebleven. Want afscheid nemen heb ik niet kunnen doen en zal ook wel even duren voordat ik dat een plekje heb gegeven.
Ik ga maar eens proberen te slapen.
Thanx |
Zondag 25 September 2005 11:19 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hallo kim
Ik wilde je ook even heel veel sterkte wensen met het verlies van ko.
Ik heb met tranen in mijn ogen het stukje van je gelezen.
Als je een dier verliest is altijd moeilijk en sommige mensen begrijpen dat niet, maar ik denk ook niet dat die mensen in staat zijn om zoooo veel van een dier te houden, als jullie deden.
Heel veel sterkte en ook voor je ouders.
groetjes karin. |
Maandag 26 September 2005 6:03 am |
|
|
haicobeersen
Fladderaar
Hoi Kim,
Wat erg voor je in ieder geval namens mij heel veel sterkte de komende dagen....
Haico |
Maandag 26 September 2005 7:27 am |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
O god......ik weet niet wat ik moet zeggen. Voel me schuldig voor hetgene wat ik eerder had gezegd......Het WAS toch wel ernstig
Heel veel sterkte met dit verlies! |
Maandag 26 September 2005 7:30 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Wat vreselijk erg
Ik zit hier helemaal te rillen van je bericht...owhh wat erg voor jullie
Dat hij trust zei...niet te geloven, net of hij t wist en zo toepasselijk
Tuurlijk is je band met Ko niet raar. Het is een deel van je gezin geweest een klein wezentje met veren. Ik wens jullie heel veel sterkte bij t verwerken van dit verdriet hoor Kim. En je bent van harte welkom om een mooie pagina of een dagboek voor Ko te maken...vol met opschep verhalen en fotos!
We zullen allemaal graag over hem lezen
Wens je ouders ook veel sterkte van ons allemaal! Dikke knuf Daphne.
Seertje, niet schuldig voelen hoor, het is moeilijk om vanuit hier te begrijpen wat er precies bedoeld wordt he?  |
Maandag 26 September 2005 10:19 am |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Op zich heb je wel gelijk.....Maar toch... |
Maandag 26 September 2005 10:31 am |
|
|
|
|
Mik
Eitje
Wat veel lieve berichten! Dit heeft me al veel geholpen!
Vandaag ben ik gaan proberen te werken, maar kmoest af en toe even weglopen om m'n tranen weg te vegen.
Beste Seertje, hoe had je nou kunnen weten dat het erger was, zelfs wij dachten:"Dat komt vanzelf wel weer goed."
Proberen bepaalde symptomen op te schrijven blijft moeilijk.
Je hebt me juist laten denken aan een goede herinnering, was echt lief als hij z'n vleugels plat maakte en een "hijgend" geluid maakte en z'n zaadje voor me ophaalde. En dan natuurlijk letterlijk poot op/voor poot op mijn hand sjansen!
2 Tommy:Dagboek maken met foto's van m'n schatje vind ik een geweldig idee! Ik zal wel even wat dozen uit moeten pakken om m'n foto's te vinden (kben net verhuisd).
Ontzettend bedankt voor alles!
En geef vandaag je eigen huisdieren nog een extra knuffel, omdat ze er altijd zijn voor je! |
Maandag 26 September 2005 12:31 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Kim, het spijt me dat ik je berichtje nu pas zie..
Heel erg veel sterkte met het verlies van Ko.. Ik kreeg kippevel van het stukje.. Ik kan me alleen maar indenken hoe dit moet voelen..
Mensen begrijpen vaak niet dat het verlies van een vogeltje zoveel zeer kan doen..
Nogmaals, heel veel sterkte, ook voor je ouders..
Sue |
Maandag 26 September 2005 1:24 pm |
|
|
joke
Vlieger
|
ach meisje wat een vreselijk nieuws zeg, ik wens jullie heel veel sterkte met je verlies en denk aan de leuke momenten die jullie samen hadden is toch een fijne herrinering om te koesteren |
Maandag 26 September 2005 1:25 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:52 am
|
|
|
|
|