|
|
|
Ammedee
Eitje
Hey hey,
ik kan je vrees ik niet echt verder helpen. Ik ben zelf niet veel verder geraakt... Ik kan zijn eten nu goed verversen en door de tralies heen vindt hij het geweldig om kopje te aaien. Wanneer hij ziet dat ik lang zijn kooi kom zitten komt hij meteen naar me toe om over z'n kopje te laten aaien. Maar eens uit de kooi is ie voor mij onhandelbaar. mijn vriend kan ze de hele tijd met hem rondwandelen op z'n schouder. Hij gaat samen met m'n papegaai achter de pc werken, een boek lezen, tv kijken, ... Maar wanneer ik in de buurt ben wanneer hij uit z'n kooi is vliegt ie meteen naar me toe om me in m'n tenen te komen bijten (en zeeeeer hard, tot bloedens toe)... Dus momenteel kan ie enkel uit z'n kooi wanneer ik er niet ben...echt vervelend.
Ik hoop dat het bij jullie wat beter gaat dan hier...
En sorry dat ik niet veel tips heb... |
Maandag 12 December 2011 8:08 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Ik snap dat het heel vervelend is maar ik denk dat je ergens jezelf er een beetje bij neer moet leggen. Onze grijze was vroeger mijn maatje, nu is het mijn man zijn maatje en krijg ook ik af en toe een knauw (mijn eigen schuld omdat ik op dat moment teveel wil) dus ik laat hem in zijn waarde. Kopje aaien zit er voor mij niet in, so be it. Het zijn nog altijd gaaien en geen honden en we moeten ook wel hun gedrag respecteren. Onze grijze komt wel bij me zitten maar ik weet dat dit niet langer als 5 minuten kan duren voor ik een knauw krijg dus voorzie ik dat hij ook niet langer bij me zit. Voor de tijd hij me een knauw gaat geven heb ik hem terug op de boom gezet of in de kooi, beloon ik hem en heeft hij zijn bijtgedrag niet moeten tonen. Oké, ik ben beperkt in mijn kunnen met hem als ik vroeger bekijk maar dan is dat maar zo. Ik moet respect hebben voor hem en hij voor mij. Door deze tussenweg te gebruiken zijn de beten heel erg minder geworden in aantal en weet hij ook dat ik hem niets zal verplichten. |
Dinsdag 20 December 2011 8:23 am |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
|
|
|
hoi Sonja, sorry voor mijn late reactie, was een tijdje niet op het forum.
begrijp dat je een betere relatie met je vogel wil en wil werken aan wederzijds vertrouwen. jij vertrouwt je vogel niet helemaal meer, dit voelt Jack ook, waardoor er een verstoorde relatie ontstaat.
allereerst is het erg belangrijk om inderdaad Jack te laten kortwieken. een gekortwiekte vogel is beter te trainen. Gebruik commando`s van stap op en stap af en beloon je vogel wanneer hij dit goed doet. stem of iets lekkers(pitje). je vogel op de schouder laten zitten, dat moet je niet meer toelaten. Hiermee geef je je vogel macht. Je plaatst hem boven je zelf. en je hebt over een vogel op je schouder helemaal niets meer te vertellen. Je vogel kan immers alle kanten op en je kan er dan niet meer bij. Als hij je bijt wanneer hij op je schouder zit, dan kun je helemaal niets.
beter is het te voorkomen dat hij op deze manier je zou kunnen bijten.
Wanneer je hem op je hand houdt dan kun je je vogel corrigeren. als hij zou proberen je in je hand te bijten dan beweeg je je hand op en neer zodat je vogel uit balans raakt(noemen ze geloof ik wubbelen), hierbij kan je je stem gebruiken en een nee verkopen. Wanneer hij dan op houdt, wat meestal direct zo zal zijn dan beloon je hem... een vrolijk goedzo! een pitje erbij als hij dit nog niet begrijpt.
verder moet je je bedenken dat een gaai een dier is wat niet gedomesticeerd is, dus nog steeds een wild dier... Gaaien zijn leuke dieren, maar niet iedere gaai houdt ervan om uitgebreid te knuffelen. Dit is eigenlijk een menselijk ding die je je gaai op legt. dit wil niet zeggen dat dit niet goed zou zijn hoor! er zijn namelijk ook gaaien die het heerlijk vinden om gekrauwd te worden. Maar bewandel hier ook een gulden middenweg. Niet te veel verwennen... eventjes en dan hem weer zichzelf laten vermaken. communiceren met je gaai door middel van praten met hem/ fluiten enz. Ik lees hier soms voor de gek een boek voor.... niet dat ze het begrijpen hoor, maar ze zijn toch allemaal geinteresseerd... en later nog geinteresseerde in het boek... lekker kapot maken...
ik hoop dat je iets aan bovenstaand hebt.... Grijze roodstaarten zijn hele leuk en intelligente vogels.. ze kunnen veel leren, er wordt wel eens gezegd dat ze de intelligentie hebben van een kind van ongeveer 4 jaar.
ikzelf heb twee grijzen. 1 congo en 1 Timneh.. ze hebben zo hun eigen karaktertje.
ps. zag dit bericht op m`n mail staan, hierop dan mijn reactie, las later dat er nog meer reacties stonden.. andere verhalen.... sorry. |
Vrijdag 23 December 2011 10:34 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:52 am
|
|
|
|
|