|
|
|
claudia77
Eitje
| Help |
|
|
Het is alweer heel lang geleden dat ik hier iets gepost heb maar ik heb persoonlijk dan ook heel wat problemen gehad en ook problemen met mijn grijze roodstaart Noa en een van mijn honden Faith.
Faith heeft epilepsie en zodra Noa ook maar 1 keer krijst dan krijgt Faith zo'n aanval soms wel meerdere op 1 dag echt heel erg om te zien en mee te maken.
Faith heeft hier nou medicijnen tegen gekregen maar dit helpt veels te weinig.
Noa is helemaal geen krijsvogel maar zoals ieder papegaai krijst hij weleens ik vind het zo vreselijk erg dat Faith dan een aanval krijgt. Ik heb er echt slapeloze nachten van omdat ik nu toch wel de beslissing heb genomen om voor Noa een ander huisje te zoeken. Dit gaat me echt heel erg aan mijn hart want ik heb Noa vanaf 8 weken en nog met de pap grootgebracht. Zit regelmatig hierover te janken.
Noa is voor mij echt heel erg superlief maar van vreemde moet hij niks hebben en deze bijt hij dan ook.
Hij moet dus echt ergens terecht komen bij mensen die weten waar ze aan beginnen en die verstand hebben van papegaaien.
Zou een papegaai snel wennen aan andere mensen ? of gaat hij mij heel erg missen, hij is namenlijk vreselijk aan me gehecht.
Ik durf Noa niet zomaar op marktplaats te zetten omdat ik bang ben dat daar mensen op reageren die hem voor de handel gaan gebruiken of dat ze zich heel goed voordoen maar in werkelijkheid niet zo zijn.
Hebben jullie mischien tips voor mij hierin ? want ik weet het echt niet meer.
Oh ja ik ben ook al bij het NOP wezen kijken maar hier wil ik hem liever niet hebben.
Groetjes Claudia |
Woensdag 5 Maart 2008 8:47 pm |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Mag ik vragen waarom je hem niet bij het NOP wil hebben? |
Woensdag 5 Maart 2008 9:11 pm |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Wat erg dat je een keuze heb moeten maken. Kan me goed voorstellen dat dit je heel erg aan je hart gaat. Maar kan me ook indenken dat deze situatie verre van ideaal is.
Er is hier ook een vraag - aanbod -vermist gedeelte. Wie weet kun je via fluf een nieuw thuis zoeken voor Noa.
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf45.html
Heel veel succes en sterkte !!! |
Woensdag 5 Maart 2008 10:50 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Help |
|
|
Wat een moeilijke keuze moet dit geweest zijn. Snap dat het ook niet haalbaar is om je hond telkens een aanval te zien krijgen.
Is evt een stichting die je vogel een nieuw huisje biedt geen oplossing? Vaak krijgen ze prima huisjes via die stichtingen. Ook kan je natuurlijk een advertentie hier zetten.
Heel veel sterkte.. |
Donderdag 6 Maart 2008 4:28 pm |
|
|
|
|
claudia77
Eitje
Dank jullie wel voor het meedenken. Bij het NOP wil ik hem niet hebben omdat ik daar een heleboel vogels alleen in veroeste en smerige kooien heb zien zitten. Ook heb ik daar papegaaien gezien met vergroeide snavels die niet eens hun cedernootjes konden pellen daardoor, toen ik het voor ze deed lukte het wel om ze op te eten en nog meer van dat soort dingen. Ik had er gewoon geen goed gevoel bij.
Ik heb nou op dit forum een bericht geplaats voor Noa.
Fluffie Sue, heb jij voor mij een site met die stichtingen ?
Noa is nog maar 1 jaar oud. Denken jullie dat hij mij heel erg zou gaan missen ? Hij is echt aan me gehecht namenlijk.
Groetjes Claudia |
Donderdag 6 Maart 2008 7:52 pm |
|
|
alexandraatje
Ervaren vlieger
hallo Claudia,
de papegaaien stichting in Groningen zou eventueel je grijsje kunnen nemen. Ik zou hem ook wel willen nemen maar ik woon in Tsjechie is een beetje ver weg maar je zou er over na kunnen denkne. wij hebben 5 papegaaien waaronder een timney. een onderras als ik het zo mag noemen van de grijze roodstaart.
je hebt gelijk dat je hem niet naar de NOP brengt. als je er geen goed gevoel bij hebt moet je dat vooral niet doen. anders denk ik dat je hier wel iemand vinden kunt die het wel kan.
Missen zal hij je wel, vooral in het begin, maar zodra ze merken dat het bij de nieuwe familie goed gaat, raken ze daar ook gewend.
Je hebt ook nog de stichting van de moderne papegaai. die zit ik meen in Belgie. zij zoeken adoptiefamilies die de papegaaien adopteren. gaan daar ook regelmatig controleren of het goed gaat met de vogels. de familie moet een cursus gedrag volgen voor gaaien en mag alleen harrison geven. is misschien ook een optie. |
Vrijdag 7 Maart 2008 8:13 am |
|
|
|
|
fam bo
Kuikentje
hoi hoi ik heb wel erg veel intresse wij zijn al een tijdje op zoek naar een grijsje en tuurlijk zou u altijd mogen komen kijken naar u grijsje bij ons,wij hebben geen geheimen ofzo en snap dat het heel moelijk moet zijn,ik zal er zelf ook niet aan moeten denken ik hoor het wel van u mvg |
Vrijdag 7 Maart 2008 1:37 pm |
|
|
claudia77
Eitje
Dank jullie wel voor jullie liefe reacties, dat doet me wel goed eigenlijk. Ik heb het er zo vreselijk moeilijk mee om mijn schatje weg te doen.
Het liefste zou ik hem zien bij mensen die al 1 of meerdere papegaaien heeft omdat ik dan zeker weet dat deze mensen weten hoe ze met een papegaai om moeten gaan.
Ik ga rustig aan het zoeken.
Gr Claudia |
Maandag 10 Maart 2008 1:35 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Ervaren vlieger
Hallo Claudia,
neem je tijd om een goed plekje te vinden voor Noa. beter wat langer er over doen dan ergens plaatsen waar het fout gaat. heel veel sterkte. |
Maandag 10 Maart 2008 2:20 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Kan me voorstellen hoe moeilijk dit is.. Neem je tijd, wacht tot er een adres voorbij komt waar je een goed gevoel bij hebt.. |
Vrijdag 21 Maart 2008 8:30 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Woensdag 14 Mei 2008 11:43 am
|
|
|
|
|
|