|
|
|
bolletje
Kuikentje
| Help Whoopy valt toch wel erg veel af. |
|
|
Whoops is nu zo'n 13 weken. Vorige week ben ik gestopt met pap te voeren. Ze eet en drink wel maar valt toch erg veel af. Ik voel haar borstbeen nu wel heel erg. Dus maak ik me zorgen en ben vandaag toch maar weer begonnen met wat pap bij te voeren. Verder is ze wel levendig en kan al een beetje vliegen.
Mijn vraag is, is het normaal dat grijsjes zoveel afvallen? Wat is ongeveer het gewicht van een grijsje met 13 weken?  |
Dinsdag 30 Augustus 2011 11:20 am |
|
|
Sarah
Moderator

Een richtlijn qua gewicht is er niet. Weeg je haar elke dag? Eens ze beginnen te vliegen is het normaal dat ze wat afvallen hoor maar het mag niet overdreven worden. Eet ze goed? |
Dinsdag 30 Augustus 2011 5:53 pm |
|
|
bolletje
Kuikentje
Hoi Sara,
Dank voor je reactie. Nee wegen doe ik ze niet meer omdat ze niet stil blijft zitten, maar ze is inderdaad erg afgevallen. Ook bij haar vleugels voel ik een botje zitten. Maar nu ik besloten heb om haar toch nog een tijdje pap te geven, voel ik me wel wat rustiger, en wat zekerder.
Nee verder is ze gezond en probeerd van alles. Ze speelt, slaapt in haar teepee, enz. Heb nu wel 4 bakjes met van alles staan t.e.m. pindakaas toe. Maar ze is gewoon erg mager.
Weet je, ik werk bij de dierenambulance en daar krijgen we ooit duiven binnen die toch wel wat uitgehongerd zijn door de vlucht, en dat voelt ook zo naar aan.
Maar het zal wel goed komen hoor, ik maak me alleen altijd zo'n zorgen als ik maar denk dat m'n dieren iets mankeren. En die lachen me vervolgens gewoon uit. "Niks aan de hand hoor vrouwtje"., en huppelen gewoon weer verder.  |
Dinsdag 30 Augustus 2011 6:00 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Pindakaas ben ik geen voorstander van. Je kan elke dag een noot geven, cedernoten, cashewnoot, amandelnoot, ..., die bevatten meer vet en kan geen kwaad voor ze. Pinda krijgen ze hier nooit, ook geen pindakaas.
wegen is heel belangrijk voor je gaai, zeker naar die zelfstandigheid toe en het moment dat ze beginnen te vliegen. Anders kan je met een bakje proberen waar hij zonder probleem in kan en het deksel er op, is toch maar voor een paar seconden. |
Dinsdag 30 Augustus 2011 6:08 pm |
|
|
bolletje
Kuikentje
Oké dan zal ik proberen om het met een bakje te doen. En de pindakaas heb ik weg gehaald. Ze heeft er niet van gegeten.
Ja de ene keer lees je op internet dat pinda's goed zijn en de andere keer weer dat het juist niet goed is.
Wel heb ik nu wat walnoten die ik ga laten drogen en die krijgt ze dan. En verder zal ik binnenkort weer verslag doen van hoe het met haar gaat.  |
Dinsdag 30 Augustus 2011 6:12 pm |
|
|
Sarah
Moderator

oei, Pinda's goed? Wie dat geschreven heeft was denk ik verre van goed wakker
Maar goed, er zijn nog mensen die pinda voeren en waar het goed gaat maar hier komt geen pinda in de buurt van mijn vliegtuigjes. Ze bevatten soms schimmels die zelfs met het blote oog niet te zien zijn. |
Dinsdag 30 Augustus 2011 6:23 pm |
|
|
|
|
bolletje
Kuikentje
Dat heb ik ook gelezen Sara, van die pinda's dus moet ik ze dadelijk allemaal weer tussen het voer uit zien te peuteren Niets aan te doen. Maar ik zal morgen eens gaan kijken of ik andere noten kan gaan kopen. Ja ze moet het gewoon goed hebben, het is zo'n heerlijk scheetje. Zou ze voor geen prijs meer kwijt willen.
En het gaat zo goed met de hond en de katten. die hebben haar helemaal geaccepteerd en ze hoort nu gewoon bij de rest van de familie. Dus mijn dieren en ik  |
Dinsdag 30 Augustus 2011 8:23 pm |
|
|
tom 47
Fladderaar
hoi Bolletje,
wanneer je vogel meer zelfstandig wordt dan gaat hij zich ook meer ontwikkelen en meer bewegen. Dan zal hij inderdaad ook wat gewicht kwijt raken. Jij zegt dat je z`n borstbeen voelt, vraag me af of die dan scherp aanvoelt, wanneer je dit idee hebt dan zou ik toch even de dierenarts bezoeken.
overigens wat Sarah ook al zegt die pinda`s en pindakaas is geen goede voeding hoor! Maar je heb dit gelukkig al verwijderd.
Voer je ook pellets aan je gaaitje? De meningen zijn er wel over verdeeld, maar daar zitten in ieder geval alle voedingsstoffen in.
En bij zo`n jonge vogel pap bijvoeren is misschien niet zo`n gek idee. |
Dinsdag 30 Augustus 2011 9:20 pm |
|
|
bolletje
Kuikentje
Goeie morgen Tom,
Ja hoor ze krijgt ook pellets. die wel ik nog steeds in water. Verder krijgt ze twee x per dag vruchten, en dat zijn appels, peren, dadels, banaan en zo,n beetje alles wat ze lekker vind.
maar ik denk dat ik er achter ben wat ze doet.
Dat stinkerdje eet alleen zonnenbloempitten en verder eet ze die kleine zaadjes die bij het voer voor haar zit helemaal niet op. Dus ga ik straks wat zonnebloempitten extra halen. Ik weet dat ze daar dik van wordt maar dat mag wel.  |
Woensdag 31 Augustus 2011 8:38 am |
|
|
|
|
bolletje
Kuikentje
quote:
Originally posted by bolletje
Goeie morgen Tom,
Ja hoor ze krijgt ook pellets. die wel ik nog steeds in water. Verder krijgt ze twee x per dag vruchten, en dat zijn appels, peren, dadels, banaan en zo,n beetje alles wat ze lekker vind.
Dat stinkerdje eet alleen zonnenbloempitten en verder eet ze die kleine zaadjes die bij het voer voor haar zitten, helemaal niet op. Dus ga ik straks wat zonnebloempitten extra halen. Ik weet dat ze daar dik van wordt maar dat mag wel.
|
Woensdag 31 Augustus 2011 11:49 am |
|
|
bolletje
Kuikentje
quote:
Originally posted by bolletje
Goeie morgen Tom,
Ja hoor ze krijgt ook pellets. die wel ik nog steeds in water. Verder krijgt ze twee x per dag vruchten, en dat zijn appels, peren, dadels, banaan, aardbeien, rode besjes en zo,n beetje alles wat ze lekker vind.
Dat stinkerdje eet alleen zonnenbloempitten en verder eet ze die kleine zaadjes die bij het voer voor haar zit helemaal niet op. Dus ga ik straks wat zonnebloempitten extra halen. Ik weet dat ze daar dik van wordt maar dat mag wel.
|
Woensdag 31 Augustus 2011 11:52 am |
|
|
bolletje
Kuikentje
Oeps er is iets helemaal fout gegaan. 3 berichtjes geplaatst dus moet ik dat in het vervolg anders doen.
Ik heb ze net gewogen en ze weegt 4.60 gram. Ik hoop dat dat niet te weinig is. Ze staat al een paar weken op het zelfde gewicht dus is ze niet afgevallen, maar wel wat groter geworden. Ik ben blij dat ik ze nu toch gewogen heb, bedankt voor het advies Sara. En deze keer bleef ze netjes op de weegschaal.
Ze kan het wel hoor, als ze maar wil.  |
Woensdag 31 Augustus 2011 12:02 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Kijk eens aan, het wegen gaat al goed merk ik. Leuk.
460 gr is helemaal niet slecht hoor. Mijn grijsje weegt een 502 gr-soms 500gr, dus je lieverd is zeker niet slecht op gewicht |
Donderdag 1 September 2011 11:20 am |
|
|
bolletje
Kuikentje
Aha geweldig Sara, ik ben een heel stuk gerust gesteld, dank je wel
Net heb ik z'n vleugels geknipt. een klein stukje maar zodat hij leert wennen dat ik aan z'n vleugels kom. Hij liet het goed toe en heb hem een fikke knuffel gegeven.
Zag er een beetje tegenop want wil altijd zo graag een dier helemaal dier laten, maar ik ben o zo bang dat hij toch een keer weg vliegt. Heb dat al een keer met een andere gaai mee gemaakt, en dan is het gemis erg groot, dus moet ik het toch maar doen.
Verder heb ik zijn naam veranderd van Whoopy naar Olle omdat iemand gisteren zei dat het hoogstwaarschijnlijk een mannetje is. Hij is nog al fors. Wil het toch een keer zeker weten maar de naam Olle kan zowel mannelijk als vrouwelijk zijn.  |
Donderdag 1 September 2011 11:54 am |
|
|
tom 47
Fladderaar
hoi Bolletje,
fijn dat het nu goed gaat met je gaaitje. Heb net nog gewichten van gaaien bekeken in een oud boekje van dr Kaal(vroeger een vogelarts te Amersfoort). hij houdt voor een grijze roodstaart het gewicht van 450 gram aan. Dus denk dat je je over dat gewicht geen zorgen hoeft te maken.
De vogel van Sarah is zwaarder, die van mij ook(580gram). maar dit zijn volwassen vogels.
en knap dat je het aandurft om je vogel te kortwieken, ik heb ook ooit meegemaakt dat m`n roodstaart Coco weg vloog. heb hem nooit meer terug gezien, wanneer ik er over spreek heb ik er nog steeds verdriet van. |
Donderdag 1 September 2011 9:45 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:53 am
|
|
|
|
|