|
|
|
CROCKY
Kuikentje
| Hersenschudding?? |
|
|
Hallo,
Ons grijsje Crocky is zonet tegen de glazen deur van de kast gevlogen en heeft een wondje op zijn hoofd. Het wondje is goed te zien omdat hij door de slag wat pluimpjes heeft verloren. Hij krabt er nu de hele tijd aan. Zou ik niet best even langs de VA langs gaan of zou ik zelf iets kunnen doen. Ik heb alvast de gordijnen dicht gedaan in het geval dat hij een hersenschudding moest hebben. Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt.
Groetjes van zijn bezorgd baasje |
Vrijdag 28 November 2008 11:45 am |
|
|
esjo
Moderator

Ik zou zeker contact opnemen met een vogelarts. Als ie zelfs een wond heeft op zijn koppie is de klap hard aangekomen.
De Va kan na telefonisch contact bepalen of je even langs moet komen. Ik zou zeker z.s.m. bellen !!!
succes !! en sterkte  |
Vrijdag 28 November 2008 12:21 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Inderdaad, hoe dan ook contact opnemen met een VA. Als hij blijft krabben kan hij natuurlijk het wondje groter maken maar vraag de VA even wat je het beste kan doen.
Hopelijk valt het allemaal nog wel mee, onze Jos heeft ook al wel eens een wondje gehad op zijn kopje, vloog hij tegen de muur, lomp kipje van me.  |
Vrijdag 28 November 2008 12:42 pm |
|
|
|
|
CROCKY
Kuikentje
Dank u voor jullie raad.
Ik heb net met de VA gesproken en hij raad me aan om hem gewoon in de gaten te houden en hem op een rustige plaats zetten.
Als hij acheruit gaat dan mag ik langs gaan.
Maar hij klimt alweer volop in zijn kooi en hij babbelt er alweer goed op los gelukkig. |
Vrijdag 28 November 2008 1:58 pm |
|
|
esjo
Moderator

Dat is goed nieuws zeg, dat klauteren en babbelen. Zo te horen valt het gelukkig mee .
Goed dat je even gebeld hebt. |
Vrijdag 28 November 2008 2:21 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Altijd beter ff te bellen, vaak is het de klap die ze ff moeten bovenkomen maar beter zeker zijn natuurlijk. Bekijk het morgen nog ff en dan weet je vast met meer zekerheid hoe en wat. Hier was Jos ook in orde toen maar je schrikt natuurlijk wel.  |
Vrijdag 28 November 2008 2:45 pm |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
Gelukkig lijkt het mee te vallen en is Crocky al weer redelijk actief. Bij een (mogelijke) hersenschudding is het altijd even afwachten hoe snel ze herstellen. Rust geven en eventueel wat donkerder (dan nemen de gaaitjes ook meer rust) maken, zoals je hebt gedaan is zeker goed. Hopelijk blijft Crocky verder van het wondje af en merk en zie je binnenkort niets meer van zijn "foutje". |
Zaterdag 29 November 2008 12:13 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Fijn om te horen dat hij al weer actief is. Hoe gaat het vandaag met Crocky? |
Zaterdag 29 November 2008 10:17 am |
|
|
CROCKY
Kuikentje
Hij is helemaal weer de oude. Hij babbelt al de hele morgen en is super actief dus ik denk dat hij er niets aan overgehouden heeft, alleen een rood plekje op zijn hoofdje . Ik hou hem wel nog goed in de gaten zodat hij er niet teveel aan krabt. Ik hoop dat zijn pluimpjes snel weer aangroeien.
Zou het wel niet beter zijn als ik nog even wacht om hem te douchen?
Niet dat hij dat zo graag heeft maar toch.
Ik laat hem voorlopig ook wat meer in zijn kooi zitten want ik heb schrik dat hij anders weer gaat vliegen. |
Zaterdag 29 November 2008 11:30 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik zou inderdaad toch een paar daagjes wachten met douchen, een dagje of 2 kan genoeg zijn hoor, heb ik toen ook voor de zekerheid gedaan hier met Jos. Dan ben je toch zelf ook geruster. Al kan het in principe weinig kwaad als het geen open wondje is maar het kan toch wat gevoelig zijn.
Voor de rest klinkt hij toch helemaal oké. Och, weet niet of het veel zin heeft hem niet vrij te laten, lijkt wel een straf misschien voor hem. Jos lapt het me nog regelmatig hoor om iets stoms te doen maar daarom kan ik hem niet in zijn kooi laten zitten. Jos is gewiekt maar evenzeer krijgt hij het gedaan om zich wel eens te bezeren. Niet gewiekt is hij een gevaar en gewiekt ook.  |
Zaterdag 29 November 2008 11:33 am |
|
|
CROCKY
Kuikentje
Inderdaad, hij was ook gewiekt en toen is hij te pletter gestort tegen te grond en zijn we met hem naar de VA moeten gaan omdat hij een slagpen over had. Hij zou nu opnieuw gewiekt moeten worden maar ik wou nog even wachten omdat ik de indruk heb dat hij beter kan landen als hij kan vliegen, behalve gisteren dan
En ik kan het ook moeilijk laten om hem in zijn kooi te laten zitten want het is zo een schatje  |
Zaterdag 29 November 2008 12:02 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Fijn dat het goed lijkt te gaan.
Ik sluit me aan bij Sarah, even wachten met douchen. Ze schudden tijdens het douchen toch erg met hun hoofdje (Sol doet dat tenminste) dus dat zou ik even niet riskeren. |
Zaterdag 29 November 2008 12:40 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by CROCKY
Inderdaad, hij was ook gewiekt en toen is hij te pletter gestort tegen te grond en zijn we met hem naar de VA moeten gaan omdat hij een slagpen over had. Hij zou nu opnieuw gewiekt moeten worden maar ik wou nog even wachten omdat ik de indruk heb dat hij beter kan landen als hij kan vliegen, behalve gisteren dan
En ik kan het ook moeilijk laten om hem in zijn kooi te laten zitten want het is zo een schatje
Ik zit trouwens ook met het probleem, sinds vorig jaar al dat Jos zijn pennen van zijn ene vleugel maar niet de kans krijgen om terug te groeien. Telkens er ene wat langer wordt krijgt hij het gedaan om te schrikken van iets en boem, gaat tegen de grond en ja hoor, pen kapot, half of volledig, hangt er net vanaf. Nog steeds is zijn vleugel geen enkele keer terug gegroeid zoals het zou moeten, hij is ondertussen al een jaar geworden in juli en is gewiekt geweest op zijn 6 maanden.
Ik hoop dat hij toch eens zijn pennen mooi terug krijgt, dan zie ik nog wat ik doe, wieken of niet. Jos kan toch niet mee "vrij' naar buiten en deuren blijven hier niet open staan dus dat is hier geen probleem. |
Zaterdag 29 November 2008 7:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Is dat rode plekje een korstje? Of is het korstje al weg? |
Zondag 30 November 2008 9:01 am |
|
|
CROCKY
Kuikentje
Het is een heel klein korstje maar hij blijft er goed vanaf. Het ziet er al veel beter uit. |
Zondag 30 November 2008 10:37 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:53 am
|
|
|
|
|