Hitsig ?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
mary30
Kuikentje

Hitsig ?  Reageer met quote  

Kobus vertoont erge partner gedrag naar mij toe.
Ik ben ook de enige die hem kan kroelen.
Maar het wordt nu wel erger.. Zodra ik in de buurt ben begint hij al enigzins hitsig te worden, als ik mijn hand in de buurt breng, trekt hij me hand naar hem toe en probeerd op alle mogelijke manier mijn hand onder zijn buik te krijgen... Embarassed Wat kan ik hier aan doen ?
Bericht Zaterdag 7 November 2009 5:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Hitsig ?  Reageer met quote  

Ik denk dat je zelf het probleem al hebt benoemd: Jij bent de enige die hem kan aaien. En waarschijnlijk ook (vaak) aait? Waar aai je hem als ik vragen mag? Aai je hem vooral op z'n rug, over z'n buik en onder de vleugels?
Probeer sowieso het aaien wat te minimaliseren. Je kan ook op een andere manier met hem aan de slag: Samen iets klaar maken in de keuken (niet met hete pannen, maar gewoon groenten klaarmaken ofzo) bijvoorbeeld!
Bericht Zondag 8 November 2009 10:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Inderdaad het kroelen verminderen. Wanneer Kobus hitsig is op dat moment dan kan je ff weggaan, laten afkoelen zeg maar en als je terug gaat ietsje later gewoon doen alsof er niet is gebeurd maar probeer anders aandacht te geven. Wink
Bericht Zondag 8 November 2009 12:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

inderdaad gewoon eventjes op de kooi zetten ofzo zodat hij eventjes alleen is, en dit blijven doen. en op de rug/buik aaien is vaak ook opwindend voor vogels dus dat maar wat meer vermijden. Trainen, douchen en spelen kan ook, dan is hij ook met je bezig Very Happy veel geluk nog Veertje
Bericht Zondag 8 November 2009 4:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu? Merk je verbetering na de tips?
Bericht Donderdag 12 November 2009 6:58 pm
mary30
Kuikentje

Reageer met quote  

Met Kobus gaat het naar mij toe wel wat beter, maar nu heeft hij het op zijn speelgoed kipje voorzien.
Kan dit te maken hebben met de komst van kiko?
Verder ben ik nog niet zover om kobus makkelijk op mijn hand te krijgen.
Hij wil van de kooi niet zomaar op mijn hand stappen.
Ik heb hem nu geleerd dat hij zelf zijn kooi afloopt en vanaf de grond stapt hij wel makkelijk op.
Bericht Dinsdag 17 November 2009 5:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:54 am
  Berichten van afgelopen: