hoe oud?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Angela en pino
Vlieger

hoe oud?  Reageer met quote  

Hallo allemaal,

Hoe jong was jullie papegaai toen hij ongeveer een beetje op randjes ging zitten?

We hebben pino nu 2 weken en is al bijn 8 1/2 week oud maar hij gaat nog niet echt op randjes zitten of op stokjes, en als hij het probeert moet hij echt iets hebben om zich aan vast te houden..? Er werd verteld dat als hij eenmaal op het randje van de bak ging zitten konden we hem ander voeding gaan geven , zoal eivoeding en fruit in kleine stukjes , maar ja wanneer dan?

Zaterdag gaan we naar de kweken omdat die tegen ons zij dat pino toen hij 6 weken was maar 3 voedingen mocht hebben en nou lezen we gister dat vogels tussen de 6 en 7 weken krijgen 4 voedingen en tussen de 7 en de 8 weken kan je hem al een beetje fruit gaan geven..? dat zou dus betekenen dat pino te weinig voeding hebt gehad maar hij groeit wel alleen de laatste weging was hij iets afgevallen, kan dat kwaad?

Groetjes

Paul en angela
Bericht Vrijdag 2 November 2007 7:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Sommige mensen vinden het moeten een vogel voeren, en gebeurt vaak dat ze hem 3 keer per dan voeren en die krop prop vol stoppen wat helemaal niet goed is.

Pino is nog jong hij gaat straks vanzelf de wereld verkennnen, als je in zijn kooi alle stokken heel laag hangt dan gaat hij vanzelf uitproberen om op een stokje te gaan zitten:D

en het verhaal met andere voeding geven als stok kan zitten vind ik onzin de ene gaai is sneller dan de ander.

je moet al pellets of zaad aanbieden gewoon in een bakje op de grond, als je er niet altijd bij ben kan je het heel goed in zijn krop voelen of hij pellets of zaad gegeten heb.

wat je wel kan doen in een beetje fruit pureren en dat bij je pap doen zo laat je ze wennen aan de smaak.

geef Pino wat tijd het komt echt allemaal wel.

Het afvallen is geen goed teken want een baby gaai hoord alleen maar te groeien ik zal zeggen voer hem iederekeer als zijn krop HELEMAAL! leeg is. dus 00.00 uur de laatste voeding en om 7 a 8 uur de eerste weer. Prop hem dan ook niet vol dat is niet goed.

Dus alle stokken laag zodat hij kan klimmen in zijn kooi en hij houvast heeft. Zaad/Pellets in een bakje op de bodem zetten. ik zou meerdere keren op een dan voeren mits zijn krop LEEG is. ik denk 4 a 5 keer

Als je meer vragen hebt vraag maar raak. Wij helpen je liever dan het fout gaat Very Happy
Bericht Vrijdag 2 November 2007 8:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben het eens met Millie, afvallen is geen goed teken! Het enige moment dat jonge vogels iets afvallen is het moment dat ze gaan uitvliegen...daarvoor horen ze constant in gewicht toe te nemen.
Bericht Vrijdag 2 November 2007 9:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

bedankt voor jullie reactie we hebbn zojuist de kweker even gebeld en het advies was idd voer aan te bieden en hij moet ook meer pap,zijn krop controleren we altijd voordat we eten geven of deze wel leeg,de krop doen we dan ook niet zo vol dat ie strak staat dit ivm de zenuwen die je dan kan beschadigen,het gewicht kan verklaarbaar zijn door toch te weinig te eten hebben gekregen dit is nu veranderd.
morgen wegen we hem weer en hopen dat het weer is toegenomen,hij zit gelukkig wel op normaal gewicht vooor zijn leeftijd.
Bericht Vrijdag 2 November 2007 2:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: hoe oud?  Reageer met quote  

Oef, dat weer ik eerlijk gezegd niet meer.. Ik denk ook dat dat bij iedere vogelsoort een beetje anders is.
Het kan even duren hoor, je hoeft je echt geen zorgen te maken.

Sommige mensen raden aan (zoals ik eens van een vogelarts hoorde) om meerdere voedingen te geven, maar dan minder voer per keer. Ik denk dat het verschil ook daarin zit?

Kijk even of hij niet verder afvalt. Als hij verder afvalt, raadpleeg dan zsm een vogelarts.
Bericht Vrijdag 2 November 2007 9:23 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

Nou alles gaat goed met onze Pino,hij is weer aangekomen en eet nu ook geweekte zaden fruit etc..... hij lust echt alles!! Laughing
Echt lachen hoor soms zit ie helemaal onder de appel en kijkt ie me aan,met een blik van is er iets Confused
Verder groeit hij als een speer nog geen drie weken geleden was het nog echt een donsig kuiken,nu is het al een echte stoere kleuter! En lekkr brabbelen dat ie doet joh,soms komen we niet meer bij en als je hem aanmoedigd dan word ie helemaal ethousiast Laughing
we zjn echt super blij met Pino!
Bericht Zaterdag 10 November 2007 1:22 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow, dat gaat lekker makkelijk zeg. Veertje Fijn dat het zo'n goede eter is. Eet hij alles op of proeft hij?
Foto's? Smile
Bericht Zaterdag 10 November 2007 7:38 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

nee hij eet het echt.... ik zal de foto's plaatsen als het lukt(normaal doet Paul dit).
Bericht Zondag 11 November 2007 1:16 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh als het niet lukt, geef maar een gil hoor. Smile
Met proeven leren ze ook een boel!
Bericht Zondag 11 November 2007 10:42 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

tis gelukt Wink
Bericht Maandag 12 November 2007 11:25 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh die kan genieten zeg! Smile En wat een culinair banket! Cool
Bericht Woensdag 14 November 2007 10:35 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

Laughing Laughing ja inderdaad hij eet 3 sterren....ach ja liefde van de gaai gaat door de maag Wink
Bericht Donderdag 15 November 2007 8:01 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is helemaal waar! Alhoewel een goede kriebel vaak ook wonderen doet! Laughing
Bericht Donderdag 15 November 2007 10:42 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

ja vind ie ook heerlijk....en op schoot liggen en spelen.
Ik heb nog wat foto's erbij gezet en de boel gezellig ingelijst moet je maar ff kijken.
Bericht Vrijdag 16 November 2007 3:07 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een lief koppie heeft 'ie zeg. En wat gaaf die lijstjes erom heen! Ben je volgens mij wel eventjes mee bezig geweest!
Bericht Zaterdag 17 November 2007 10:10 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:57 am
  Berichten van afgelopen: