|
|
|
hennyj
Net uit het ei
| Hoe vaak Tara nog voeden per dag |
|
|
Hallo,
Onze Tara is nu inmiddels 12 weken oud,en wij hebben haar nu inmiddels 3 weken geleden bij millie opgehaald.
Het gaat harstikke goed.
Wij geven haar nu s'morgens en s'avonds weaning pellets met de hand en slaan dus de middag voeding sinds deze week over.
Ze zit ook nog steeds op het goede gewicht.
Toch hebben we het idee dat ze nog niet veel uit zich zelf zelfstandig eet.
Zo heeft ze ook honger zo eind van de middag/begin van de avond.
Wat is nu de manier om haar sneller zelfstandig te laten eten?
En moeten we haar op 2 handvoedingen laten zitten?
Groeten
Henny,Jacqueline |
Zaterdag 1 November 2008 8:08 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Hoe vaak Tara nog voeden per dag |
|
|
Ik zou het vanaf nu langzaam af gaan bouwen. Niet met een voeding ineens maar langzaam de middagvoeding afbouwen.
Ik heb verder geen ervaring met handopfok grijsjes. Sarah had meen ik een compleet schema van haar Jos. |
Zondag 2 November 2008 6:43 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hoi,
Klopt, ik heb inderdaad een schema voor het afbouwen van de pap. Zal ff zeggen hoe wij het deden, moesten doen. Ik zou de avondpap pas als laatste afbouwen, zo ben je zeker dat tara nog gegeten heeft voor het slapen gaan, zou heel ongezond zijn om met een lege krop te gaan slapen dus die voeding zou ik pas als laatste gaan afbouwen.
Nu gaf je nog 2 voedingen, morgen en avondpap, dan de morgenpap beginnen afbouwen. Heel langzaam, ineens stoppen met die pap is zeer ongezond voor je gaai.
Hoe afbouwen? Wel wij gaven met zo'n spuitje, daar staan streepjes op en elke dag gaven wij 1 streepje minder, maar niet meer want dan is je gaai echt niet voldaan als ze nog neit klaar is voor het meer zelf eten en op die manier afbouwen zorgt ervoor dat ze telkens maar een beetje minder krijgt en op die manier de "resterende honger" echt zelf zal gaan bijvullen maar het is ook geen risico voor jou omdat ze toch pap gekregen heeft en je weet dat ze voeding binnen heeft. Tegen de tijd dat ze die spuit afgebouwd heeft zou je toch moeten merken dat Tara meer zelf gaat zoeken en eten maar doe het geleidelijk aan want het is te belangrijk en forceren zou niet goed zijn. Het gewicht is wel goed in de gaten te houden bij het afbouwen van de pap maar dat doen jullie al, dus dat zal geen probleem zijn.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Vele groetjes  |
Zondag 2 November 2008 9:09 am |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
je kan gewoon 2 voedingen geven, nu stimuleer je al dat ze zelf naar eten gaat zoeken.
Speel ook met de pellets en doe net of je ze zelf opeet. Tara is een slimme dame dit heeft ze snel door hoor.
Als ze goed opgewicht blijft eet ze ook zelf wat. dus die voeding er tussen uit is echt niet erg hoor:)
Ga gewoon zo door geef Tara de tijd:)
Gewoon ook water aanbieden
Tara is nog een jonge gaai dus moet het nog leren.
En als er vragen zijn gewoon bellen he naar mij  |
Zondag 2 November 2008 7:54 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:57 am
|
|
|
|
|