|
|
|
fam bo
Kuikentje
ja he is echt leuk,hij denkt volgens mij dat ie al groot is ook als je langsloopt en hij is wakker dan is het net een hond hoe die gromt hij groeit ook snel nu,weeg hem iedere dag
is alleen hij heeft nu 4keer per dag pap wat hij heel moelijk op krijgt,gister iets minder gegeven en vanmorgen was zn gewicht tog omhoog gegaan,kan hij nog niet op voedingen??het lijkt net dat die 4 hem iets te veel aan het worden is??ik heb hem al fruit gegeven,maar hij eet het niet echt,wel banaan n beetje,
welke pellets zijn het beste die ik voor hem kan gaan kopen?? |
Maandag 17 Maart 2008 2:42 pm |
|
|
Sarah
Kamikaze piloot
|
|
|
Ik denk toch wel dat 3 voedingen al zullen volstaan hoor, misschien eens een telefoontje doen naar de VA, kan je zijn gewicht zeggen en zeggen dat hij het moeilijk opkrijgt. Maar mij lijkt het inderdaad tijd om op 3 voedingen over te stappen maar ik blijf erbij, ik ben geen VA en ik zou gewoon ff bellen, kost niks en kan je ook het gewicht doorgeven en zeggen hoe oud ie nu is en zo.
Dat ze niet onmiddellijk fruit eten is niet abnormaal hoor, het is nieuw en hij is ook nog op zoek wat ie er mee moet en dan al die nieuwe smaken, dat vraagt wel ff tijd hoor maar blijven aanbieden, het feit dat ie ermee bezig is is een stap in de goede richting, het echt eten ervan kan nog wel ff duren hoor. Maar het kan ook zijn dat ie ineens de smaak te pakken heeft en ermee vertrokken is.
Van Pellets zijn de Harrison's High Potency eigenlijk de echte aanraders. Er zijn ook over pellets veel meningen maar deze pellet is volledig biologisch. Is niet de goedkoopste maar ik ben er heel tevreden over en zweer bij Harrison's. Maar ook hier nogmaals, verschillende meningen altijd welkom. Ik geef in deze reactie gewoon mijn mening.  |
Maandag 17 Maart 2008 6:07 pm |
|
|
fam bo
Kuikentje
hoi de va zij dat hij op 3 voedingen mag,maar wel fruit moet blijven geven.en het gewicht bij houden,
morgen kan ik pellets kopen,krijg je die bij iedere dierenwinkel??vandaag bij een geweest kreeg je ze wel maar erg groot voer,maar wil dan gaan kijken voor dat merk ,dus morgen op zoek naar goeie voer hahaha hij wilt ook de hele tijd wat ertellenja maar dan in zijn taal haha en dan doet ie heel raar met zijn nek,omdat hij zijn woorden er niet uitkrijgt hahaha |
Maandag 17 Maart 2008 7:41 pm |
|
|
|
|
Sarah
Kamikaze piloot
Hahaha, dat "vertellen" ken ik nog ja. Onze Jos die kreeg er zowaar kotsneigingen van omdat hij zich zo wou bewijzen dat het zo'n moeite koste.
Die Pellets zijn in Nederland niet zo moeilijk te vinden. Hier in België is de voorlopig enigste plaats een VA in Nijlen, die ligt voor ons meer als een uur rijden maar ik laat ze opsturen. We hebben het er als ergens in een topic over gehad hoor maar ik zal eens zoeken waar precies. Als ik het vind dan zet ik ff een link. Maar je vind ze vast wel. Zijn inderdaad vrij grote brokjes maar je kan ze altijd wat pletten om te beginnen hé, dan begint ie er misschien makkelijker mee. Ben blij dat je de VA gebeld hebt en dat je inderdaad op 3 voedingen mag gaan. Maar zoals reeds gezegd, blijven andere dingen aanbieden, het kriebelt hun nieuwsgierigheid.  |
Maandag 17 Maart 2008 8:16 pm |
|
|
fam bo
Kuikentje
hoi oke bedankt ga het op mijn gemak lezen groetjes |
Maandag 17 Maart 2008 9:42 pm |
|
|
|
|
Sarah
Kamikaze piloot
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Anders kan je nog ff zoeken in het tussen de topics van "pellets en zaden"  |
Maandag 17 Maart 2008 9:49 pm |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Hey Sarah, viel Joske ook zo af toen jullie hem op 2 voedingen hadden zitten? Want Joe is best veel gewicht kwijtgeraakt, maar Kea zegt dat dit bij het zelfstandig worden hoort. Ik maak me er alleen wel zorgen over want hij is in minder dan 3 weken ruim 60 gram afgevallen. Sue had ergens gezegd dat we hem wel iets meer eten konden geven, maar hij wil niet meer pap eten, hij wil steeds alleen maar pellets en zaadjes eten. |
Maandag 17 Maart 2008 10:23 pm |
|
|
fam bo
Kuikentje
hoi ,heeft u ook nog een baby papegaai?/wat leuk.oei dat zal die van mij ook nog wel gaan krijgen als ie op 2 voedingen komt te zitten  |
Maandag 17 Maart 2008 11:00 pm |
|
|
|
|
Titi's mama
Vlieger
Hoi! Je hoeft geen U te zeggen hoor, ik hoor hier bij de jongste groep geloof ik.
Ik heb inderdaad een baby Grijze, hij is nu bijna 12 weken oud. Al niet meer zo'n heel kleine baby dus. Het is alleen wel mijn eerste handopfok vogel, dus ik maak me net zo veel zorgen als bij mijn eerste vogel! En Sarah's grijze komt bij dezelfde kweker weg als Joe, vandaar dat ik het aan haar vraag.  |
Dinsdag 18 Maart 2008 8:43 am |
|
|
Sarah
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Titi's mama
Hey Sarah, viel Joske ook zo af toen jullie hem op 2 voedingen hadden zitten? Want Joe is best veel gewicht kwijtgeraakt, maar Kea zegt dat dit bij het zelfstandig worden hoort. Ik maak me er alleen wel zorgen over want hij is in minder dan 3 weken ruim 60 gram afgevallen. Sue had ergens gezegd dat we hem wel iets meer eten konden geven, maar hij wil niet meer pap eten, hij wil steeds alleen maar pellets en zaadjes eten.
Het zou kunnen dat hij snel zelfstandig gaat worden en het is niet slecht dat hij veel van die pellets eet en van die zaadjes en die pap, ja, Jos wou die ineens ook niet meer zo graag maar dat was al meer toen we aan het afbouwen waren op zijn laatste pap. Geef mij anders eens zijn leeftijd in dagen door want ik heb dat elke dag bijgehouden, nu nog trouwens. Dan kan ik het eens nakijken. Het is inderdaad wel veel dat hij afvalt maar laat het mij ff weten dan kijk ik het ff na.  |
Dinsdag 18 Maart 2008 10:20 am |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Hij is 82 dagen oud en weegt nu 435 gram. Wat maakt u ervan, dokter Sarah? |
Dinsdag 18 Maart 2008 1:22 pm |
|
|
|
|
Kea009
Kuikentje
quote:
Originally posted by Titi's mama
Hij is 82 dagen oud en weegt nu 435 gram. Wat maakt u ervan, dokter Sarah?
Wat Sarah ervan maakt weet ik niet , maar als hij goed van de zaadjes eet en de pellets en bovendien de ontlasting prima is, zou ik niet te veel zorgen maken. Je bied hem tenslotte de kans aan om nog pap te ontvangen, die hij eigenlijk niet meer 100% zeker wil . Normaal zou hij tegen het tijdstip dat hij volledig zelfstandig is een beetje terug in gewicht toenemen. Maar 435-450 g is een goed gewicht voor een grijze roodstaart. Geef hem indien je je wat zorgen maakt wat meer zonnepitten/noten/banaan, m.a.w. meer vetter eten. Maar eens hij goed op schema zit volg dan terug mijn voedingsschema dat ik je meegegeven heb. En je weet indien je aan iets aarzelt via de telefoon ben ik snel te bereiken .
Kea  |
Dinsdag 18 Maart 2008 1:42 pm |
|
|
Sarah
Kamikaze piloot
|
|
|
Hahaha, dokter Sarah. Was het maar dan was ik nu al rijk.
Maar inderdaad zoals Kea zegt, hij krijgt de kans om zijn pap te eten en wil het niet. En inderdaad banaan en wat vetter geven zorgt ervoor dat hij wat bijkomt maar echt vergelijken met Jos zijn gewicht is moeilijk want ook al is het ook een grijze roodstaart, ze zijn toch nog altijd allemaal anders.
Maar als de kakskes normaal zijn en hij mooi actief is zoals hij anders is dan zou het niks abnormaal moeten zijn. Mocht hij toch blijven afvallen bel dan zeker Kea of ga even langs bij de VA. Ik kan je enkel maar de ervaring delen die ik met Joske heb. Maar Kea is veel beter geplaatst om je hierbij te begeleiden. Ik zou niet willen dat ik je verkeerde info geef. Als ik merk dat onze Jos wat afvalt dan geef ik hem banaan met wat eivoer en is het meestal de dag erna beter. Maar bij Joe is het natuurlijk nog baby en kan je beter zeker spelen. Bij Jos ook natuurlijk maar hij heeft zijn gewicht waar hij tussen schommelt en moest hij die overschrijden door teveel af te vallen dan grijp ik in. Nooit risico's nemen.
Maar bedankt voor het compliment van dokter Sarah, voel mij ineens groot. Alleen kan ik maar kleine tipjes geven.  |
Dinsdag 18 Maart 2008 2:23 pm |
|
|
swanny
Fladderaar
Ik heb ook grijsjes (natuurbroed) gekocht pas geleden en na laten kijken en testen. een gewicht van 435 is inderdaad helemaal niets mis mee. Ze vallen tegen de 12 weken echt af en dat doet elke soort en is heel normaal en hoort bij het zelfstandig worden. |
Dinsdag 18 Maart 2008 4:10 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 9 Mei 2008 4:11 pm
|
|
|
|
|