hoeveel pap??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi ik ben flink op zoek naa de pellets,tot nu toe alleen maar verder weg waar ik ze kan kopen,maar kan het wel bestellen.ik ga morgen verder op zoek hahah banaan gaat supper goed nu .ik zal weer ns wat nieuwe foto s plaatsten met zijn mooie nieuwe veertjes Wink
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 10:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Is heel goed dat die banaan er goed ingaat. Van banaan komen ze ook goed bij en is gezond. Gaat de goede kant op. Ga dan eens kijken naar de fotokes. Laughing
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 10:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

heb foto s in de map gedaan,hij is in een week tijd wel geroeit en niet meer zo kaal Very Happy ja zijn gewicht is nu 380
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 10:36 pm
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wow, die is echt hard veranderd zeg. Amai, is al een echte papegaai aan het worden. Laughing Hij ziet er toch ook al goed stevig uit vind ik. Doe zo verder zou ik zeggen. Gaat goed
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 10:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by fam bo
hoi ik ben flink op zoek naa de pellets,tot nu toe alleen maar verder weg waar ik ze kan kopen,maar kan het wel bestellen.ik ga morgen verder op zoek hahah banaan gaat supper goed nu .ik zal weer ns wat nieuwe foto s plaatsten met zijn mooie nieuwe veertjes Wink

Hoi.. Kijk hier eens voor pellets: http://www.winkelplein.nu/harrisonsvogelvoeding/
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 2:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

ik heb ene bestelling gedan voor de pellets dus die krijg ik nu in huis,met de dag zie je hem veranderen,en wat kan hij al praten zeg hahaha baby taal,als je praat dan praat ie ook ja op zijn manier dan he,het is moelijk om een baby papegaai te voeden,maar tot nu toe haat alles goed,gelukkig ook met veel info hier op het forum wil ik jullie ook voor bedanken,maar ik heb geen spijt dat ik hem gepakt hebt,zou nu al niet meer zonder hem kunnen:)vooral de band wat je met zo n gaaitje krijgt als je hem zo jong al krijgt is gewoon supper .ik heb alleen een vraagje hij zit nu op 3 voedingen,nu 2 dg en zijn gewicht gaat goed ,maar welke tijden kan ik het beste voeden smorgens s middags en s avonds doe ik het nu ,en er tussen door meestal om 6 uur fruit is dit goed???
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 10:11 am
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wat lief van je maar je hoeft ons niet te bedanken hoor. Tenslotte ben jij degene die Bob opvoedt. Wij proberen zoveel mogelijk je vragen te beantwoorden zover als we kunnen.
Wat zijn voeding betreft zit je zeker goed met zijn voeding 's morgens, 's middags en 's avonds maar probeer wel een beetje dezelfde uren aan te houden elke dag.
Het fruit zou ik eigenlijk eerder op de dag geven. Niet dat het echt slecht is hoor wat je doet maar ik zou eerder opteren om in de voormiddag of korte namiddag ten laatste het fruit te geven en dat terug weg te doen tegen 6u. Fruit nooit te lang laten staan. Ik laat het fruit hier niet langer als 4 uren staan, daarna gaat het weg, om schimmelgevaar tegen te gaan. Nu kan dat nog meevallen maar in de zomer is dat al wat moeilijker en is de kans dat het fruit sneller bederft ook groter en onze Jos is dit ook gewend. Hij weet heel goed dat zijn bakje niet de hele dag blijft staan. Het kan zijn dat hij nog niet anders krijgt die dag maar dat is nooit zeker. Daarom dat hij zijn fruit en groenten ook niet te lang zal laten staan, de tijd moest maar eens sneller gaan dan hij denkt. Laughing Laughing
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 10:33 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Titi's mama
Hey Sarah, viel Joske ook zo af toen jullie hem op 2 voedingen hadden zitten? Want Joe is best veel gewicht kwijtgeraakt, maar Kea zegt dat dit bij het zelfstandig worden hoort. Ik maak me er alleen wel zorgen over want hij is in minder dan 3 weken ruim 60 gram afgevallen. Sue had ergens gezegd dat we hem wel iets meer eten konden geven, maar hij wil niet meer pap eten, hij wil steeds alleen maar pellets en zaadjes eten.

Als hij niet meer wil, dan zou ik het ook niet opdringen hoor. Very Happy Het is fijn om te horen dat hij lekker zelf wil eten. Wees blij! Hulde! Laughing
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 8:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi nou het gaat supper goed is alleen met de pap het lijkt wel dat ie er geen zin meer in heeft Confused smorgens vindt ie het lekker en eet ie het ook graag ,en s avonds ook wel,maar s middags wilt ie het gewoon niet
hij eet dan wel pellets en frout en heel soms wat zonnepitten om de dag
dus weet nie zo goed wat ik er mee moet doen??
vandaag weer op de weegschaal gezet en was nu 445gram
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 6:56 pm
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Qua gewicht zit hij zeker niet slecht hoor. Onze Jos schommelt tussen de 473 en 500 gr. Dit kan in een paar dagen schommelen. Jullie schatje zit zeker niet slecht op zijn gewicht. Hij mag ook niet te zwaar worden en opdringen hoeft echt niet, blijkbaar eet hij voldoende tussenin. Rolling Eyes
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 7:02 pm
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

dus als hij s middags zijn papje niet wil ,dan maakt dat niet echt veel uit als ie tussen door wat anders eet?o ja van welke leeftijd mag ik hem wassen?als hij zijn papje op heeft dan plakt hij helemaal ,en ik krijg het er zo moeilijk van af van zijn veertjes Confused mag hij al uit de kooi?ik laat hem vaker op de vloer lopen zodat ie wat kan lopen,groetjes
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 11:32 pm
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

o ja en met welke leeftijd gaat hij klimmen??en kan hij op een stok zitten Laughing
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 11:35 pm
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by fam bo
dus als hij s middags zijn papje niet wil ,dan maakt dat niet echt veel uit als ie tussen door wat anders eet?o ja van welke leeftijd mag ik hem wassen?als hij zijn papje op heeft dan plakt hij helemaal ,en ik krijg het er zo moeilijk van af van zijn veertjes Confused mag hij al uit de kooi?ik laat hem vaker op de vloer lopen zodat ie wat kan lopen,groetjes

Nee hoor, je zal zien dat naarmate hij ouder wordt hij ook zijn andere papjes minder wil en dat is een teken dat hij echt zelfstandig aan het worden is. Het is wel belangrijk dat je zijn gewicht blijft bijhouden. Toch zeker tot hij ff zelfstandig is. Hij zal nog wel wat afvallen hoor als hij nog meer papjes niet meer wil maar dat is normaal, je moet alleen zien dat hij niet te drastisch afvalt.
Hij mag zeker tussendoor wat eten, alleen altijd zien 's morgens dat zijn kropje leeg is, is echt heel belangrijk.
Ik zou hem pas beginnen wassen eens hij volledig goed in de pluimen zit wat niet wil zeggen dat je hem niet met een vochtige doek de papresten mag afvegen, dat is niet zo doornat als dat je hem was maar let er wel op dat hij zeker droog is voor hij gaat slapen anders kan hij een kou vatten. Maar dat gaat vrij snel als je met een vochtige doek de pap was afwast hoor.
Wat zijn vrij zijn betreft, hoe meer hoe beter zou ik zeggen. Daar staat geen leeftijd op. Alleen zien dat hij nergens afvalt aangezien hij nog niet klimt of vliegt maar zoals je zegt over de vloer lopen, laat hem maar doen, kan alleen maar goed zijn voor zijn zelfvertrouwen en kan hij alles gaan ontdekken. Alleen goed in het oog houden dat hij niet aan stopcontacten of kabels gaat knabbelen bij zijn ontdekkingstocht.
Bij je volgende bericht zie ik dat je vraagt wanneer hij zou klimmen of op een stok zitten. In zijn kooi mag je nu al een stok op de laagste stand zetten hoor, dan moet hij proberen om erop te geraken. Echt een leeftijd staat er niet op maar dat gaat binnenkort allemaal komen en eens vertrokken is er geen houden meer aan. Let er wel op dat je de stok laag zet zodat hij zich geen pijn doet als hij moest vallen want de eerste keren zijn ze soms nogal onstabiel en durven ze nogal eens vallen. Je kan misschien ook een speeltje in de kooi hangen en heel diep laten zakken zo'n speeltje van hout of zo waar ie op kan zitten dat trekt nogal dikwijls de aandacht en nodigt uit om erop te klimmen om het helemaal te inspecteren. Maar mocht hij eens vallen kijk dan uit hoe je reageert, geen medelijden als je ziet dat er niks aan de hand is want hij zou het wel eens kunnen gaan doen om je aandacht te trekken. Is moeilijk maar is in je eigen voordeel.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes
Bericht Zondag 30 Maart 2008 12:58 pm
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hihi heb een stok in de kooi gedaan hahaha en nog geen 15 min later zat ie al op de stok hihi leuk om te zien Hartje heb en foto in mn album gedaan hoe die op de stok zit,was vandaag naar de dierenwwinkel geweest ,om te vragen wat het beste was voor onder op de kooi de bedenking zeg maar,de korrels of de hout snippers.ik heb altijd de korrels als bedeking,maar volgens de dierenwinkel was dat ook het beste ,omdat hij altijd die korrels in zn snavel stopt Confused was ik bang dat hij stikt ofzo,maar volgens de dierenwinkel was dat normaal,een grijsje die pas eet dat ie ook alles in zn bek stopt ,en als het bleef hangen dat ie te veel ervan eet,moest ik dus wel in de gaten houden,anders met brandnetel thee wat voeren klopt dit??kan thee geen kwaad? groetjes
Bericht Maandag 31 Maart 2008 8:45 pm
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik kan eerlijk gezegd niet antwoorden op je vraag van thee, ik geef het niet aan onze Jos maar vooral omdat ik er niet genoeg van weet en ik vind dat hij dat niet nodig heeft. Nu wil ik wel ff zeggen dat je je best voor info over het "blijven hangen van eten of zo" laat informeren door de VA. Veel verkopers kennen er zelf niet genoeg van en eerlijk gezegd volg ik nooit hun raad op over zoiets zonder ff te bellen naar de kweker van Joske of de VA. Je kan niet zeker genoeg zijn. Normaal kunnen houtsnippers geen kwaad hoor want hun houten speelgoed slopen ze ook en die houten snippers die kunnen ze ook slopen en gaan ze niet snel inslikken. Rolling Eyes
Bericht Maandag 31 Maart 2008 9:02 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 9 Mei 2008 8:19 pm
  Berichten van afgelopen: