De advertentie van de Huisdiersuper

hoever kan myn papegaai weggevlogen zijn ??????????

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
engin1992
Eitje

hoever kan myn papegaai weggevlogen zijn ??????????  Reageer met quote  

Hallo,

myn grijze roodstaart is zojuist weggevlogen.
Hy steeg een flink stuk op boven de huizen en toen zag ik hem al niet meer

vliegen, maar ik denk dat ik hem nog heel even heb zien vliegen, maar dat weet ik niet meer zeker, dus is mijn vraag of die met de wind mee zal gaan

vliegen, want er staat een behoorlijk windje. Als het klopt dat ik hem nog op het laatst zag dan betekent dat, dat die met de wind is meegevlogen.

En ik ik traine hem om op bepaalde voorwerpen te vliegen, dus landen kon die heel goed!!! & zal die dan geland zijn of gewoon gevlogen tot die uitgeput

was?? En ik had de dierenambulance gebeld en die zie dat die aardig kilometers kon vliegen en dat die dan rust en dan weer verder zou gaan
vliegen. klopt dit ook? Hij was wel heel erg tam. En voor het geval je wilt weten hoe die wegvloog is dat ik met hem altijd naar buiten gaat en dan gaat traine, zoals eerder gezegd en toen srtuikelde ik over iets ,waardoor hij schrok en wegvloog.

Ik heb ook een roodrugparkiet gehad die ook was weggevlogen ,maar na een week zag ik hem alweer in de bomen voor mijn huis, dus die was gewoon buiten. Die bleef 3 weken zo & laatste 2 dagen heb ik alleen niet meer gezien
Owhjah en btw woon ik in spijkenisse / maaswijk en me vogel was richting hekelingen gevlogen. En kan in oud-beyerland terecht zijn gekomen.

Graag hoor ik reacties/informatie van julie
Bericht Maandag 5 Mei 2008 5:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Volgens mij kunnen best wel een stuk vliegen, maar houd de moed erin want het is niet koud buiten dus dat scheelt al. Ik woon in Brielle en loop regelmatig met mijn grijsje buiten dus ik zal wel opletten of ik hem zie, Brielle is wel de andere kant van spijk op maar je weet maar nooit.
Hopelijk vind je hem snel terug (wat is zijn/haar naam trouwens)?
Bericht Maandag 5 Mei 2008 6:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
engin1992
Eitje

Reageer met quote  

hij heet can (spreek je uit als tjan)..

bedankt ik ga nog verder zoeken dan.
Bericht Maandag 5 Mei 2008 8:07 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Jeetje wat erg zeg! Shocked Papegaaien kunnen best een flink stukje vliegen. Gelukkig is het warm en het weer goed.
Misschien is het een idee om asiels in te lichten? Foldertjes uit te delen bij ??? etc etc?
Heel veel sterkte en succes met zoeken! Ik hoop dat je grijsje snel bij je terug is.
Bericht Maandag 5 Mei 2008 9:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
engin1992
Eitje

Reageer met quote  

maar wat bedoelen julie dan precies met ''best een stuk''.
hoeveel kilometer ong.??? En waar zou die eerder zijn gestopt in de bomen of meer op de grond. En zou die van stad tot stad of van wijk tot wijk kunnen vliegen. Dan weet ik ongeveer tot hoever ik moet gaan zoeken. En hij zal toch wel met de wind mee zyn gegaan, of juist er tegen??
,want laatste keer dat ik hem zag vloog die volgens mij volop met de wind mee. &zou het kunnen zijn dat die gewoon op één van de akkers is geland van de boeren(dus op de grond), want er zijn hier veel van die grote open velden(dus akkers).
Bericht Maandag 5 Mei 2008 9:59 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

met een stuk moet je je voorstellen dat het een heel stuk kan zijn. hij kan best tot een andere stad vliegen. ligt aan de wind en hoe sterk hij is. ik wet niet of hij de buurt een beetje kent en weer terug keert, maar het kan heel ver zijn. er zijn vogels weggevlogen die echt in heel andere steden terug zijn gevonden.
ik hoop voor je dat hij weer terug komt.
Bericht Dinsdag 6 Mei 2008 1:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
engin1992
Eitje

Reageer met quote  

hallo, vanochtend is mijn roodrugparkiet weer teruggekeerd na een paar dagen weg te zijn geweest, dus nu weet ik wel dat hij in ieder geval weer eens in de buurt is,, maar ik heb dus ook de kans dat mijn papegaai weer na een tijdje terug zal komen vanzelf??ik heb voor de zekerheid daarvoor wel zijn kooi buiten gezet
Bericht Dinsdag 6 Mei 2008 5:46 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hallo,

Wat jammer dat hij weggevlogen is. Hopelijk krijg je snel reactie van iemand dat ze hem gezien hebben of gevonden. Ik zou ook inderdaad zoveel mogelijk plaatsen op de hoogte stellen zodat ze kunnen uitkijken naar je grijsje. Hoe meer mensen het weten, met hoe meer men er kan op letten. Ik hoop dat je hem snel terug hebt. Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 6 Mei 2008 8:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
engin1992
Eitje

Reageer met quote  

hallo, mijn papegaai is zojuist gesingaleerd vandaag in een tuin van iemand in dezelfde wijk. en die gene heeft hem water en eten gegeven,waarvan mijn gaaitje van heeft gegeten en heeft gedronken. Hij is 2 en een half uur verbleven in die tuin en daarna is die weer weggevlogen. Welke kant op hebben ze niet gezien, en myn vraag is of die dan heel ver zou gaan vliegen of gewoon weer ergens in de buurt zal blijven??

mvg engin
Bericht Dinsdag 6 Mei 2008 10:31 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

misschien dat hij in de buurt blijft hangen omdat hij daar de omgeving beter kent. waarschijnlijk blijft hij toch in de buurt nu maar je kunt natuurlijk niet in het koppie van je vogel kijken en hij kan ineens zin krijgen om ver weg te vliegen. je kan alleen maar hopen dat iemand hem heel snel vangt zodat je hem weer terug krijgt. ik zal voor je duimen.
Bericht Woensdag 7 Mei 2008 7:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by engin1992
hallo, mijn papegaai is zojuist gesingaleerd vandaag in een tuin van iemand in dezelfde wijk. en die gene heeft hem water en eten gegeven,waarvan mijn gaaitje van heeft gegeten en heeft gedronken. Hij is 2 en een half uur verbleven in die tuin en daarna is die weer weggevlogen. Welke kant op hebben ze niet gezien, en myn vraag is of die dan heel ver zou gaan vliegen of gewoon weer ergens in de buurt zal blijven??

mvg engin

Moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vind dat de mensen die hem eten en drinken hebben gegeven, hem niet hebben gevangen, is die niet tam of is die bang voor vreemde mensen dat het niet lukte om hem te vangen, hopelijk blijft hij in de buurt hangen en zie je hem zelf de volgende keer, heel veel sterkte.
Bericht Woensdag 7 Mei 2008 8:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Fijn dat je roodrug wel weer terug is.
Misschien is het een idee om je roodrug te kortwieken om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt? Of om de deuren goed dicht te houden of horren ofzo aan te schaffen? Wink

Het is moeilijk te zeggen wat je grijsje zal doen. Het lijkt mij dat hij in de buurt blijft omdat hij eten heeft gehad..
Bericht Woensdag 7 Mei 2008 8:54 am
engin1992
Eitje

Reageer met quote  

hallo,

Mijn papegaai is gisteravond gevangen door de mensen tegen over de andere straat van waar die het laatst eten heeft gehad, dus ik heb me gaaitje gelukkig weer Hulde! Troosten ,maar over die roodrugparkiet.. die laat ik eigenlijk gewoon altyd buiten ik heb wel ze kooi buiten gezet(open) hij is nu al ong. 3 weken buiten en hij kan gewoon leven volgens mij rond deze tijd. Soms een beetje regen zal die niet erg vinden. Hij vliegt heel de buurt door en komt altyd weer terug in zyn kooi, om te eten.
Hy eet gewoon bloemetjes enso, dus zonder my overleeft die ook wel denk ik. mjah het is eigenlyk net een duif (ben echt heel bly met hem) Altijd al eigenlijk zo'n vogel gewild hebben. Wie niet eigenlijk? Razz
Bericht Donderdag 8 Mei 2008 5:37 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

geweldig dat je grijsje terug is. Veertje als ik jou was zou ik hem of een harnasje aan doen of wieken als je weer met hem naar buiten wilt. dan voorkom je dit soort problemen. niet altijd overleven ze dit soort avonturen of zijn er mensen die hem vangen en hem houden. ben dus op je hoede. het zou jammer zijn als hij weer wegvloog en helemaal niet meer terug zou komen. ook katten zijn een groot gevaar.
je roodrug kan nu buiten prima overleven maar niet de winter. hou daar ook rekening mee. in de winter is er geen eten te vinden en de temperatuur is vaak te laag om goed te overleven. misschien een optie hem voor de winter in huis te nemen en dan in de lente weer te laten vliegen.
Bericht Vrijdag 9 Mei 2008 6:53 am
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Fijn dat ie weer terug is zeg. Gefeliciteerd en idd. wieken of een tuigje. De volgende keer heb je misschien niet zoveel geluk Wink
Bericht Vrijdag 9 Mei 2008 9:26 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 22 November 2008 4:21 pm
  Berichten van afgelopen: