hoi hoi

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Met alle respect ... is het niet een beetje jammer dat iedereen direct het wieken de strot in geduwd krijgt zodra ze vermelden dat de papegaai vliegt ? Is niet alleen hier hoor, die kortwiek-rage vind je nu wel overal ... die leeftijd is nog veel en veel te jong, hij heeft amper spieren ontwikkeld. Als je zo op het forum komt en nog niet beter weet, heb je echt geen tijd om een eigen mening te maken en zelf kijken wat voor JOU werkt, want 9 van de 10 mensen roepen meteen dat je beter kortwiekt, ook terwijl er geen enkele problemen zijn en in mijn ogen geen aanleiding ... Crying or Very sad

P.s. Vissen zwemmen, vogels vliegen. Niks schokkends aan Wink
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 11:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Shi, niemand krijgt het "wieken in het strot geduwd", we proberen gewoon allemaal samen een oplossing te zoeken. Voor de ene is wieken goed en voor de andere niet. Tenslotte maakt iedereen voor zichzelf de beslissing Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 11:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Figuurlijk de strot in geduwd Smile excuses voor de voor dit forum te sterke woorden, maar ik vind het soms tot aan frustratie toe komen.

Wat voor beslissing denk je dat iemand die er geen ervaring mee heeft voor ZICHZELF maakt, als 9 van de 10 mensen die in zijn topic komen op de een of andere manier kortwieken er in zetten ? In hoeverre is het dan voor zichzelf nog Smile ?

Ik vind het gewoon zooo jammer dat nergens een beetje een neutrale beeld wordt gegeven, niet de voor- EN nadelen noemen (want die zijn er, hoe geweldig wieken over het algemeen genomen ook gevonden wordt), maar enkel de voordelen ... pfff. Goed, ik heb vannacht te weinig geslapen Mr. Green nogmaals mijn excuses.
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 12:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by fam bo
hoi ben ik weer,mijn gaai kan vliegen Surprised hij wilt dat de elke keer doen nu als de kooi boven open is dus doe m maar dicht Laughing moet ik hem gewoon laten vliegen of kan ik dat beter niet laten doen???groetjes

Waarom zou je dat hem beter niet laten vliegen Smile ? Het hoort bij het 'groot' worden; net zoals hij op een bepaald moment helemaal alleen eet gaat hij ook op een bepaald moment zijn vleugels gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn. Als je een vogel aanschaft weet je wel dat je dat kunt verwachten geloof ik Wink

Zoals Shi al zegt, hem nu wieken is te vroeg. Geef die spieren de kans te groeien en te ontwikkelen, en intussen kun je ondervinden hoe het is een niet-gewiekte gaai in huis te hebben.
Niet wieken heeft voordelen, wieken ook. Bij het wieken wordt het makkelijk mee naar buiten kunnen nemen van de gaai algemeen als grootste voordeel naar voor geschoven. Daar zit veel waarheid in maar daarbij daarbij wil ik even opmerken dat dit ook kan bij een wel-vliegende vogel met een tuigje aan. Daarom is het misschien een goed idee hem daar nu, nu hij nog jong is en dit makkelijker aanvaard, aan te beginnen wennen. Dan hoef je hem later alvast niet speciaal daarvoor te wieken en laat je jezelf meer keuze.
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 10:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is niet zo dat we iemand vertellen dat hij of zij moet wieken hoor. Als iemand aangeeft dat 'ie graag z'n vogeltje laat vliegen, dan is dat ook oké. Embarassed Maar als de problemen de pan uit rijzen, mensen met hun handen in hun haar zitten omdat hun vogeltje duikvluchten maakt om ze vervolgens aan te vallen (niet in casu!) dan lijkt het mij toch het handigste om te wieken. --> Voordat de wil om met de vogel te werken compleet verdwijnt.
Kortwieken is gelukkig ook niet permanent. Je kan er altijd voor kiezen om je vogel te laten vliegen.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 10:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:09 am
  Berichten van afgelopen: