ik ben joepie een timneh grijze roodstaart met een rugzakje!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wij geven ook vis en vlees. lever is heel goed voor hen. ongezout gekookt. zijn ze dol op en mag ook best. ik denk dat je bij Joepie gewoon moet blijven proberen en aanbieden. komt allemaal vanzelf.
Bericht Zaterdag 26 November 2011 2:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

ik blijf allerlei eten bij Joepie uitproberen. stukje vlees is hij niet echt gek op... wat ik wel grappig vind is dat hij de laatste tijd fluit voor een gedroogde meelworm... deze vind Kiki de bonte boer ook lekker( heeft liever levende, geef ik niet meer vanwege de salmonella)
Joep grist deze uit m`n vingers weg... echt wel lachen!

momenteel staat de vooruitgang een beetje stil bij Joepie, maar we zijn tevreden over hoe het nu met hem en ons gaat...
Sommige dingen hebben nu eenmaal veel tijd nodig... Joepie draait mee in het gezin, sommige dingen wil hij wel en sommige dingen beslist niet...
douchen onder de douche zoals de andere gaaien dat wil Joep niet... wel lekker even badderen in de gootsteen(met plantenspuit).
Bericht Woensdag 7 December 2011 11:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ha ha een meelworm, leuk. onze kaketoe houdt van waterslakken en regenwormen. hij trekt ze zelf uit de grond als hij ze in de tuin ziet.
Bericht Donderdag 8 December 2011 1:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

wat ik zo grappig vind is dat je je vogels van alles aan voeding geeft.. pellets/zaden/eivoer/ universeelvoer noem maar op! en als ze in de tuin lopen dan zoeken ze zelf ook van alles op... gebeurd hier ook dan Jippie de rose kaketoe zoekt in de tuin/ gek op wilde graszaden, bloemknoppen...
ik moest wel lachen dat die kaketoe van jou de wormen uit de grond trekt, heb ik hier nog niet zien gebeuren... en waterslakken? denk zelf jesses, maar mischien echt wel een delicatesse Laughing , je hebt ook mensen die gek op de slakken zijn, maar ik griezel er al van als ik er aan denk....

ik heb ook gebils, wanneer er een vlieg in het terarium komt dan zijn ze net zo lang bezig tot dat ze hem te pakken hebben, vind ik altijd heel vermakelijk om te zien....
Bericht Donderdag 8 December 2011 6:53 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

leuk is dat om te zien he? je zou eens wat regenwormen in de zomer kunnen zoeken en voor hen neer kunnen leggen. op het moment dat ze zich gaan bewegen zullen ze er waarschijnlijk naar grijpen. zo deed tommz dat en ja, toen regenworm gauw onder de grond wilde kruipen, trok tom hem weer terug.
ik hou ook niet van slakken, maar kaketoes eten alles dus ook de waterslakken uit de vijver. niet dat ik ze dagelijks eruit haal hoor, maar als ik er eens een zie dan geef ik er wel eens een.
Bericht Zondag 11 December 2011 12:04 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

wanneer ze volgend jaar weer langer buiten komen zal ik ze eens kennis met deze beestjes laten maken... Kiki de bonte boer is wel gek op meelwormen... had eerst altijd levende, nu gedroogde... Jippie de rose pakt deze wel aan, maar gooit ze toch weer snel weg....
het verbaasde me vandaag van joepie dat hij deze wel zo aanpakte en begon ze op te eten. maar voor Joepie is heel veel nieuw, is niet zo veel qua voeding gewend, is wel bekend met ongezond eten, maar dat krijgt Joepie hier bijna nooit(Patat/chips/pinda`s), vind ik te ver gaan om dit soort dingen te geven... maar hij ziet het wel als ik ze eet, gaat dan fluiten... hij krijgt dan tegenwoordig iets gezonds aangeboden.... dit om hem toch weer in goede conditie te krijgen.
Bericht Zondag 11 December 2011 10:02 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik geef wel eens een theelepeltje pindakaas. daar smullen ze erg van. niet elke dag en ook niet ekle maand, maar zo af en toe dan mogen ze dat van mij. helpt ook hen op peil te houden.
Bericht Maandag 12 December 2011 8:50 am
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hey, even vertellen dat het goed gaat met onze Joepie hoor!
Joepie gaat er steeds beter uit zien, glanst en zijn veren op z`n borst zijn weer aangegroeid. Joepie was steeds een beetje benauwd, dit is langzaam verdwenen. Wat zo leuk is dat hij steeds meer geluiden gaat maken, de aandacht gaat vragen al is het voorzichtig! Joepie is een ontzettend lieve en gevoelige vogel. je moet voorzichtig met hem omgaan. niet te veel willen en hierbij ook eigenlijk niets wensen... Er groeit echt iets tussen ons.
praten doet Joepie niet, hij fluit en maakt leuke snerpende oerwoud geluiden..... joep weet met een fluitje aan te geven als hij iets van je wil. speciaal fluitje om zijn koppie te krauwen, weer een andere voor iets lekkers.... het lukt allemaal goed.
Joepie is graag uit de kooi, stapt nog steeds op op het rekje.... wil absoluut niet op je handen zitten, maar dat hoeft van mij ook niet. Het gaat erom dat we er samen een beetje uit komen, Joepie is een vogeltje met een rugzakje en dit accepteren we.

En overigens de pindakaas vond joepie wel erg lekker, maar hij vond het niet zo`n succes om dit aan zijn vingertjes te krijgen. je zag aan alles dat hij dat erg vies vond....
Moet je nagaan toen hij bij ons kwam had hij vieze poep poten, van die klompjes tussen zijn vingertjes.... hij zal zich in die tijd wel erg beroerd gevoeld moeten hebben, als je nu ziet hoe hij op bovenstaand reageerd.
en wat opvalt dat Joepie hier nooit op met poep bevuilde stokken loopt.
maar die maken we dan ook gelijk weer schoon...

wat een verhaal weer, maar wilde even laten weten dat het goed gaat!
Bericht Vrijdag 23 December 2011 10:53 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

gwweldig. pindakaas is een groot succes. ook hier smullen ze ervan. ik doe het op eentheelepeltje en dat likken zij dan af. geen vieze pootjes dus Very Happy
maar jullie komen er wel samen. jij geeft hem de ruimte en misschien ooit, op een dag wil hij ook wel op je handen of schouder zitten. mijn oliver is een amazone die ook niet aangeraakt wil worden. wel komt hij nu bij je zitten op je arm ef schouder maar aanraken mag je hem niet en dat is ook ok. komt allemaal wel. hij houdt er niet van en dat respekteer ik ook. oo Jopeie heeft zijn ding maar dat maakt hem juist bijzonder.
Bericht Maandag 26 December 2011 3:27 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi Alexandra,
zo is het maar net, het gaat er om wat Joepie nu toelaat.... en wat niet is kan misschien ooit nog komen, maar zo het nu gaat is het wat mij betreft ook helemaal goed....!
Eigenlijk net zoals bij jou en je amazone, dat is toch ook helemaal goed !
Bericht Dinsdag 27 December 2011 12:03 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi allemaal,
wil jullie even vertellen dat het steeds beter gaat met die kleine Joepie.
Hij heeft m`n hart gestolen en ik denk ook andersom. Praten niet maar gebaren en fluiten! hij gaat soms helemaal los. gaat steeds meer van de menselijke taal begrijpen, komt naar me toe als ik hem roep en bekijkt z`n omgeving met veel vrolijkheid, oogjes glimmen.. was joepie in het begin een vogel die alleen maar vooruit zat te kijken op zijn stok, is ie nu zeker aanwezig, er ontgaat hem niets meer hoor! Hij is wanneer het kan altijd uit zijn kooi, en fladderd heel wat met zijn kleine te kort geknipte kippevleugeltjes... vandaag heeft hij gelukkig zo`n piepklein slag pennetje laten vallen, hopenlijk volgen er nog meer.
Joepie vind badderen nog steeds niet heel erg leuk, maar begint steeds meer te accepteren... gaat nu ook op de gaaien stok onder de douche en springt er niet meer vanaf... hij heeft meer vertrouwen... laat zich overigens nu ook gewoon afdrogen met een handdoek. ik rol ze er altijd eventjes in.... ik behandel hem eigenlijk net alsof ie helemaal tam zou zijn... bijten doet ie echt niet, het is een hele lieve vogel...
opstappen nog steeds op het rekje... handen blijft ie op deze wijze eng vinden...
Yeah! het gaat dus ontzettend goed!
Bericht Donderdag 9 Februari 2012 9:25 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

goed zo, dat is heel fijn om te horen. zo zie je maar met veel leifde en geduld kom je heel ver. Klappen
Bericht Vrijdag 10 Februari 2012 8:55 am
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

Zo is het maar net alexandra, vertrouwen moest weer groeien bij Joepie en wat je zegt een stukje liefde doet wonderen, dat merken die gaaien echt hoor! ben vooral blij voor Joepie dat hij niet van handelaar naar handelaar verder gegaan is... Zo`n dier verdient toch een huisje!
Maar zo zijn er nog veel meer van die vogels... ik moet maar niet te veel meer in die winkels rond kijken! heb er nu vijf en dat lijkt me wel genoeg!
Bericht Vrijdag 10 Februari 2012 9:18 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ken dat. ik heb er 7 en toch, asl ik weer een lieve hummel zie gaa tmijn hart weer tekeer en wil ik die ook hebben. maar er is gewoon geen plek meer voor dus moet ik zelf streng zijn en het bij 7 houen.
Bericht Maandag 13 Februari 2012 8:50 am
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

gelukkig zijn er meer van die mensen... wij hadden ooit 9 honden, nu nog 3 over... en weet je bijna allemaal krijgertjes, die niet te plaatsen waren....
Vind het erg moeilijk om een gaai te laten staan, vooral als ik maar enigszins het idee heb dat het zo`n zielig diertje is...
heb op de zolder ook nog een aantal stellen aga`s, dus het zijn er wel iets meer! de meeste van hen zijn oudere vogels, ex /tamme kamer vogels, ook hiervan een aantal gekregen... gelukkig hebben die elkaar en daardoor niet alle aandacht van de mens nodig...
Bericht Maandag 13 Februari 2012 9:08 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:14 am
  Berichten van afgelopen: