|
|
|
tom 47
Fladderaar
| ik ben joepie een timneh grijze roodstaart met een rugzakje! |
|
|
al weken had ik hem in het vizier, kon er `s nachts niet van slapen, wilde hem helpen, maar wist niet of ik er goed aan zou doen. Denken en prakizeren. hij stond namelijk in een donker magazijn van een winkel, waar niemand naar hem om keek. Wekelijks ging ik even kijken, men wilde hem kwijt, maar wel dat geld beuren. hij was ongeringd, zijn naam wisten ze niet eens... uiteindelijk toch de stap genomen, eerst wat gedreigd om de AID te waarschuwen, geen ring en wet boedip... ze leken toch wel bang te worden van mijn commentaar. heb geld geboden, klein bedrag, waarna de koop eigenlijk gelijk rond was.
nu heet hij Joepie,
Joepie lijkt wel depressief, is sinds vorige week woensdag hier in huis, maar zit de hele dag stil in zijn kooi. de afgelopen twee dagen is hij goed gaan eten, had al van alles geprobeerd, maar uiteindelijk was er een soort herkenning, de pellet van nutribird. vanavond bleef hij maar eten en eten.
na het eten poetsen... niet ziek of zo... Joep kijkt de hele dag rond, ziet en hoort alles gebeuren. maar houdt zijn mond....is niet tam, draagt een kweekring en is met de botte schaar gekortwiekt, verschrikkelijk! joep ziet er werkelijk waar niet uit, maar dat geeft allemaal niet, dat komt ook wel weer goed. We zeggen maar dat de tijd die wonden zal helen, maar hoop ook dat hij psychisch weer zal herstellen, want denk dat hij wel een knauw te pakken heeft.
denk dat het allemaal wel goed zal komen... Joep mag nog niet bij de andere gaaien vanwege de ziekten, deze week wordt hij getest...dus ben nu nog erg voorzichtig... maar denk dat het allemaall wel goed zit.
Een heel verhaal, ik laat jullie weten hoe het hem allemaal zal vergaan!
maar in ieder geval Joepie heeft nu weer een huisje gevonden, waar hij het hopenlijk naar zijn zin zal krijgen! |
Maandag 17 Oktober 2011 10:05 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat geweldig van je. je hebt Joepi van een rotleven gered. ik heb ook een Timney. was 4 maanden oud, wildvang, geen ring etc. is geleewiekt en kan dus nooit vliegen. zij heeft een jaar lang haar bekje gehouden en opeens van de een op andere dag ging open en kwam er een stortvloed van gepraat en gezang uit.
geef Joepie dan ook de tijd om helemaal te wennen. het praten komt wel. het zijn erg schuwe dieren die lang nodig hebben om te herstellen.
je bent een kanjer dat je dit doorgezet hebt.  |
Dinsdag 18 Oktober 2011 7:32 am |
|
|
Sarah
Moderator

God zeg, krijg het er helemaal koud van. Je zou voor minder depressief worden denk ik als je daar in zo'n magazijn zit waar niemand naar je omkijkt. Ik snap dat toch allemaal niet hoor. Joep moest van bekomen van alles wat hij meemaakte. Ik duim echt dat er nog wat mooie zonnestraaltjes mogen komen want ik denk dat hij daar ook echt nood aan heeft. Zijn vitaminepeil zal waarschijnlijk niet de beste zijn maar hij is nu in goede handen dus hopelijk ziet hij ook snel het mooie van het leven terug in en kan hij zijn verleden achter zich laten. We duimen in elk geval mee Tom. |
Dinsdag 18 Oktober 2011 8:44 am |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
|
|
|
dank jullie wel voor de lieve reacties, als ik het verhaal terug lees en weer terug denk dan ben ik heel blij dat Joep nu hier bij ons woont.
Ik heb al weken slapeloze nachten gehad, aangezien ik het allemaal verschrikkelijk vond... bebrijp niet hoe mensen ten eerste hun dier zomaar weg kunnen doen! En dan dat zo`n dier uiteindelijk in zo`n donker magazijn terecht moet komen.
ik ben er achter gekomen door iemand die daar in die winkel werkt, die vertelde mij dat die vogel daar stond omdat hij ongeringd was, ze zouden in de problemen komen wanneer men er achter zou komen(AID). De persoon in kwestie is nu boos op me, omdat ik die info heb gebruikt. Maar dat kan me helemaal niets schelen. Ik was ook boos omdat je een dier dit niet aan kan en mag doen, de kooi waar Joep in zat was een en al viezigheid(20 cm poep en afval).
Ik heb Joep gesproeid met eucalytus(koudijs), dit omdat hij zo ontzettend stonk, nou er leek wel een laag nicotine van hem af te komen(geel/ bruinig sopje)
nu zitten ze veren weer een beetje los om z`n lijfje heen... |
Dinsdag 18 Oktober 2011 4:28 pm |
|
|
Sarah
Moderator

God zeg. Arme Joep. Wat zal dat sproeien hem ongelooflijk goed gedaan hebben. Dat is toch niet meer normaal zeg. En die vieze kooi, pure dierenmishandeling is het gewoon. zowel zijn kooi als de gaai zelf. Dit kan en wil ik niet snappen hoe mensen zoiets kunnen doen. |
Dinsdag 18 Oktober 2011 4:46 pm |
|
|
tom 47
Fladderaar
ik vind het ook werkelijk waar onbegrijpelijk dat je dit een dier kan aandoen, een gaai is van nature geen vies dier, mijn gaaien gaan echt niet door hun poep heen lopen hoor. als er gepoept is op de zitstok dan gaan ze daar niet met hun poten door heen. Joepie werd door die vieze kooi gedwongen om er door heen te lopen, z`n pootjes waren ook zo vreselijk vies, van die harde stukken tussen zijn tenen... gelukkig is dit nu verleden tijd, zal goed voor hem zorgen en het maakt me echt niet uit of Joep nu een tamme vogel wordt. Hij mag gewoon zichzelf zijn... en ik denk dat het dan vanzelf wel goed met hem komt... we moeten nu gaan werken aan het vertrouwen, die wederzijds moet groeien... |
Dinsdag 18 Oktober 2011 8:53 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik moet bekennen dat die van mij wel eens zo lomp zijn op dat vlak om toch eens door hun poepje te lopen maar dat is dan meer van ff niet op te letten. De poepjes zijn elke dag weg uit de kooien maar ja, kan hun kontje niet dichtplakken en ze hebben zo elk wel hun plaatsjes waar ze een stok of iets anders altijd weten te dopen in hun poepje.
Volgens mij gaat Joep dat zeker goed doen, tot rust komen eerst en dan zal hij vanzelf wel wat stapjes ondernemen. Hou ons zeker op de hoogte en mocht je eens tijd hebben dan hoop ik dat we ook met je gaaien kennis kunnen maken via dagboek of zo. Maar, neem je tijd maar eerst met Joep erbij, we zullen ze vast nog wel zien. Ben een geduldig mens  |
Woensdag 19 Oktober 2011 8:02 am |
|
|
tom 47
Fladderaar
hoi Sarah, gelukkig dat je geduldig bent, dan kan ik zeker de tijd nemen... ik moet namelijk eerst eens weer nieuwe foto`s gaan maken en ben heel handig in de omgang met gaaien, maar niet in de omgang met de pc...
maar wat voorop staat is toch de gaaien....
ik zal eens een dagboek van iemand gaan bekijken...
eerst eens kijken of dit iets voor me is...
maar bedankt voor je reactie hoor...
grappig dat jou gaaien nu juist er wel door heen moeten lopen, maar dit gebeurd hier ook wel eens hoor! |
Woensdag 19 Oktober 2011 9:25 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat wel meer gaaien dit doen. ook die van mij hebben er af en toe een handje van hoor
geef elkaar lekker de tijd, Joep komt er wel bovenop en zal ook een vrolijke gelukkige vogel worden, daar heb ik alle vertrouwen in. |
Donderdag 20 Oktober 2011 7:41 am |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
dat denk ik ook Alexandraatje, moet even zeggen dat Joep vanavond voor het eerst weer een geluidje maakte en ook reageerde toen ik met lekkers rond ging delen, Joep zat met een gestrekte nek te kijken van daar komt iets aan.... ik was in ieder geval blij verrast en hierdoor ook erg gelukkig...
en later op de avond liet hij heel voorzichtig zijn kopje zakken om gekrauwd te worden... liet het toe... prima dag dus vandaag, we gaan al snel de goede kant op... |
Vrijdag 21 Oktober 2011 9:57 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dat klinkt heel goed. wat je ook kunt doen is gezellig naast de kooi gaan zitten en een verhaaltje hardop voorleezen. dat vinden ze ook reuze interessant. ze wennen dan ook aan je stem geluid. en waarom niet, zet het deurtje van de kooi eens open. doe verder niks maar wacht af of hij ook zelf ondernemend is en al naar buiten durft. |
Maandag 24 Oktober 2011 7:55 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
Maandag 24 Oktober 2011 11:28 am |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
was vergeten te vertellen dat ik Joepie nu ook iedere dag even uit zijn kooi laat. Afgelopen weekend was het mooi weer, Joepie is mee de tuin in geweest. Ook daar heb ik Joep uit z`n kooi gelaten. Er op vertrouwen dat hij daar gewoon zou blijven zitten. En dit was ook het geval... Joepie keek om zich heen en leek zichtbaar te genieten.
Joepie stapt nu op een gazen rekje(kattenvervoersbox). Maakt wel soms een grommend geluid. Ik probeer Joepie gewoon mee te laten draaien met alles alsof hij er al jaren bij hoorde. Zelf probeer ik vertrouwen uit te stralen, echter mijn handen wil hij echt niet. Joep doet allerlei pogingen om deze te ontwijken. Als hij in z`n kooi zit wil hij zich nu soms laten krauwen. Echter buiten de kooi beslist niet...
Joep lijkt naar de andere vogels een echte lieverd. Hij lijkt een voorkeur te hebben voor de rose kaketoe Jippie. |
Maandag 24 Oktober 2011 8:06 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik vind dit al een hele grote vooruitgang. lekker uit de kooi en overal meedoen. dat hij nog niet op je handen wil kan ik ook begrijpen. dat is te snel in een keer. het is al heel wat dat hij er uit komt en zich laat kroelen in de kooi. dat opstappen komt vanzelf wel. |
Dinsdag 25 Oktober 2011 7:41 am |
|
|
Laura B
Moderator

wat een verhaal zeg....arm beest!!!
Ik ben blij dat hij bij jullie is.....zo te lezen komt joepie er wel...
In wat voor magazijn zat het arme dier? Toch niet van een dierenwinkel oid mag ik hopen? |
Dinsdag 25 Oktober 2011 12:33 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:14 am
|
|
|
|
|